HP a6233 problem med TV tunerkort & mangle~
Fra : Leif

Dato : 12-01-08 21:35

Hjælp søges:

Jeg har købt en HP a6233, men kan ikke få lyden ud via tv - alt andet er ok.

Er der nogen der har erfaring hermed?

Mærkeligt nok er det et Hauppage HVR-1200 S-PCI kort der sidder i, men det
kan ikke findes på deres hjemmeside.

Mvh, Leif

Fra : TDN

Dato : 12-01-08 22:03

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring hermed?
>
> Mærkeligt nok er det et Hauppage HVR-1200 S-PCI kort der sidder i, men det

Har du prøvet om det er et driver problem:

http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html

Det kan være der er opdaterede drivere der.

Mvh
Thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-01-08 01:59

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring hermed?
>
> Mærkeligt nok er det et Hauppage HVR-1200 S-PCI kort der sidder i, men det

Hvordan har du tilsluttet dit TV ?. HDMI eller ?

Bjarne K.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-01-08 08:31

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring hermed?
>
> Mærkeligt nok er det et Hauppage HVR-1200 S-PCI kort der sidder i, men det

Har du trukket lydkabler fra Pc'en til TV?
Hauppage HVR-1200
http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_xpvista.html

Bc

Fra : Leif

Dato : 13-01-08 10:36

"Bjarne Chr" <no@No> wrote in message

> Har du trukket lydkabler fra Pc'en til TV?
> [...]

Jeg har ikke sat TV til - det er via TV tunerkortet til pc skærm.
Jeg kan ikke se nogen steder, der skal kabel mellem TV tunerkortet
og til lyd-ind. Der er heller ikke noget med.

Ser jeg på Hauuppages hjemmesider, kan der ikke findes en 1200 når jeg
søger.
http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/prods_hvr.html

Listen hopper elegant hen over 1200 kortet.

Den eksisterer dog på Singapores side http://www.hauppauge.com.sg/
som produkt, men uden nogen support. Det er vist et helt nyt.

http://www.hauppauge.com.sg/web-content/pages/products/data_hvr1200.html

Ingen steder kan jeg finde noget om et kabel mellem bundkort og tv
tunerkort.
Heller når jeg ser på kortet inde i Pc'en.

Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 11:43

> Ingen steder kan jeg finde noget om et kabel mellem bundkort og tv
> tunerkort.
> Heller når jeg ser på kortet inde i Pc'en.
>
> Mvh, Leif

Det skal der heller ikke.
Bruger du WINTV eller MCE?
HVR-1200 er med på den link jeg gav dig
Mit kort hedder 1110 det findes heller ikke
men driverne fra linken virker fint her.
Jeg tror computerfabrikanterne får nogen specielle kort
til at preeinstallere med.

--
med venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Leif

Dato : 13-01-08 12:56

"Bjarne Chr" <None> wrote in message

> [...]
> Mit kort hedder 1110 det findes heller ikke
> men driverne fra linken virker fint her.
> Jeg tror computerfabrikanterne får nogen specielle kort

Det er med MCE det ikke virker - ville gerne at maskinen kunne
det hele inden jeg begynder at eksperimentere med andet sw.

Jeg har set - via hauppages forun - en anden med samme problem
er løst via Power Cinema. Meeeen synes nu ikke lige jeg vil bruge
100US for at købe et program, når det bør virke uden.

Mærkeligt der ikke er andre der har købt denne pc, der melder sig.
Prøver i morgen hos Telebutikken i Herning, hvor den kommer fra.

Mvh, Leif

Fra : TDN

Dato : 13-01-08 15:02

> [...]
>
> Mærkeligt der ikke er andre der har købt denne pc, der melder sig.
> Prøver i morgen hos Telebutikken i Herning, hvor den kommer fra.

Har du checket om der er ny software fra HP via det link jeg gav dig, du
søger på modelnummeret på din maskine. Til min HP pc ligger der masser af
nye drivere og software på HP's hjemmeside. Hvis det en generel fejl kunne
det jo være der ligger ny software der løste det.

Mvh
Thomas

Fra : Leif

Dato : 13-01-08 20:06

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> nye drivere og software på HP's hjemmeside. Hvis det en generel fejl kunne
> det jo være der ligger ny software der løste det.

Alt blev opdateret ved opstarten.

Efter en ny søgning på kanalerne virker lyden, men antal kanaler er ikke ok,
der mangler en hel del eller også er de ukendte.....

Det svinger alt efter om jeg vælger kabel eller antenne ved søgningen.
Jeg har tilslutning til antenneforening. MCE kender den også når der
søges på postnr.

Mvh, Leif
Der snart skipper alt det fine Vista og går tilbage til XP.
Jeg er begyndt at hente div. drivere ned.