HP Pavilion bærbar, udskiftning af RTC bat~
Fra : Poul

Dato : 11-01-08 09:19

Hver gang der tændes for vor "HP Pavilion dv6128eu notebook", så
stoppes i starten, der kommer et par fejludskrifter ("ERROR 0271:
Check date and time settings" og "WARNING 0251: System CMOS checksum
bad - Default configuration used) og man skal trykke F1 for at komme
videre. Når man kommer ind i Windows er dato og tid 1/1/2006 og 00:00.
Dette startede efter at vi havde haft den i ca. 9-10 måneder.

Vi har spurgt HP support og de fortæller os at vi skal have et nyt RTC
batteri. De henviser også til et par steder, hvor man kan købe et
sådant. Sprørger vi her, så koster et sådant, incl. levering, 700-800
koner.

Jeg har ingen særlig erfaring med bærbare, men har haft adskillige
stationære PC'er. Og her har et RTC/BIOS batteri aldrig kostet en
bondegård. Ser vi på det batteri, som sidder i HP'en, så står der
CR2032-2E31R+. Der er ligesom en "hætte" over og der går en ledning
ned til bundkortet.

Mit spørgsmål er nu om nogen har erfaring med udskiftning af et sådant
batteri? Er det bare et standard CR2032 batteri som skal sættes i på
en eller anden måde eller hyr...?

På forhånd tak for svar.

Mvh. Poul

Fra : Hans

Dato : 11-01-08 17:41

Poul wrote:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er nu om nogen har erfaring med udskiftning af et sådant
> batteri? Er det bare et standard CR2032 batteri som skal sættes i på

http://www.notebookparts.com/products/description.php?II=14796&f1044b

Det er ganske givet et standard cr2032 batteri, men det har påsatte
ledninger og indkapslet i krympeflex, så helt standard er det ikke.

Hvis du selv kan lodde ledninger på og få det indkapslet, så findes der dog
en variant med loddeflige til en rimelig pris:

http://www.batteribyen.dk/cr2032_new_sun__1_stk__m__loddeflige__vertikal_-p-1598.html?osCsid=39d3e6f2b1726174e4c021140f19fa23

Hans

Fra : Hans

Dato : 11-01-08 17:45