vista sikkerhed
Fra : Lasse

Dato : 11-01-08 15:10

Ved nogle om vista har et sikkerhedsprogram eller lign, at der slår
muligheden for at slå en ekstern hd til ?
Jeg bøvler meget med at få min gamle hd sat til den nye pc, med et usbkabel
der er købt til samme formål. se et tidligere emne.
Jeg tror at problemet ligger i vista, selvom den ved instalering skrev den
nye hardware er tilsluttet og klar til brug..
I min bios kan jeg ikke se et sted jeg kan sætte den til at auto søge efter
en ekstra hd.. Jeg har prøvet at sætte den til master og slave uden held. I
kablet lyser den fint, så hd er tændt.. Nogle der kan hjælpe mig ??

Mvh Lasse

Fra : Ole C

Dato : 11-01-08 15:22

Lasse skrev blandt andet:

> Jeg tror at problemet ligger i vista,

- og derfor er der nok større chance for svar i dk.edb.system.ms-windows

--
vh
Ole C

Fra : Jens

Dato : 11-01-08 17:28

Gå ind i kontrolpanel - Administration - Computeradministation -
Diskhåndtering.
Her kan du se alle dine tilsluttede diske. Du kan her formatere den og evt
give den et drevbogstav så den kan bruges af systemet.

Jens

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-01-08 20:12

Er den formatteret?

Fra : Lasse

Dato : 12-01-08 11:24

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Er den formatteret?
>Det er en disk med mange data på, som i ca 4 år har kørt som nr 2 disk..
>jeg
var igår hos min svoger, han kører xp, og kablet virkede heller ikke hos
ham. Så satte vi den til som normal slave disk, som i min egen pc, den kunne
se den i enhedshåndtering, men vi kunne ikke se den i " denne computer", og
derved få adgang til alle filer .. Min hd er stadig hos min svoger, da han
har en ekstra pc, som han vil prøve i dag at sætte den i ..
Sorry hvis det er den forkerte gruppe jeg får hjælp i

Lasse

Fra : dw

Dato : 12-01-08 20:31

Lasse skrev:

> [...]
> har en ekstra pc, som han vil prøve i dag at sætte den i ..
> Sorry hvis det er den forkerte gruppe jeg får hjælp i

I skal ikke i enhedshåndtering.
kontrolpanel -> administration -> computeradministration
vælg disk håndtering.

Der kan du se alle harddiske, som er sluttet til maskinen, og få en
anelse detaljer omkring status, bla drev bogstav og hvordan disken er
partioneret.

Fra : Lasse

Dato : 13-01-08 00:37

"dw" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Der kan du se alle harddiske, som er sluttet til maskinen, og få en anelse
> detaljer omkring status, bla drev bogstav og hvordan disken er

Ok, jeg henter hd imorgen søndag, og prøver så igen.. Håber jeg kan se den
der, det har jeg slet ikke prøvet.. TAK .. Jeg vender lige tilbage, også
hvis jeg får succes

Lasse

Fra : Lasse

Dato : 13-01-08 23:49

"Lasse" <dsl405472@cypercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der, det har jeg slet ikke prøvet.. TAK .. Jeg vender lige tilbage, også

VISTA SUCKS !! den anden pc kunne sagtens finde den hd, så jeg tog den med
herhjem, og prøvede så at tage hd i en ide port,
med et ide kabel. Den fandt den skam også, og i diskhåndtering var den også
at se... MEN MEN MEN !!,.,. Jeg skal konvatere den først,
og derved miste alle data på den.. Ikke som xp, hvor der er den mulighed der
hedder vis fremmed harddiske.. Jeg overvejer at formatere denne,
og så komme xp på igen.. jeg synes vista er træls ! .. Min skærm blinker og
flimrer også, skønt de rigtige driver er på, og den kører 60 hrz ..
Skod weekend ... !

Lasse

Fra : Lasse

Dato : 13-01-08 23:51

> [...]
> kun vista ultimative der har det.. SUCKS !!! ikke gennemtænkt, og meget
Lasse

Fra : dw

Dato : 13-01-08 23:56

Lasse skrev:

> [...]
> og så komme xp på igen.. jeg synes vista er træls ! .. Min skærm blinker
> og flimrer også, skønt de rigtige driver er på, og den kører 60 hrz ..

Det lyder mere somom der er noget galt med filtabellen på disken.
Det har jeg oplevet på på vista og på xp.
Så er der ikke andet at gøre end at genopbygge fil strukturen, eller
finde nogen der kan køre datarecovery på skidtet...

evt, google xp vista dual boot.....