Drivere til Soltek EQ3401M ???
Fra : JAS

Dato : 09-01-08 14:38

Hejsa

Har en barebone fra Zitech med et Soltek bundkort model EQ3401M. Jeg har
arvet denne barebone og har derfor ingen drivere til den, nu vil jeg lave en
ny installation men mangler drivere.
Har prøvet at se om jeg kunne finde dem, men kan ikke rigtigt.. er der nogen
der kan hjælpe mig på vej...

På forhånd tak

Jan

Fra : J

Dato : 09-01-08 16:01

On Wed, 9 Jan 2008 14:38:26 +0100, "JAS" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>ny installation men mangler drivere.
>Har prøvet at se om jeg kunne finde dem, men kan ikke rigtigt.. er der nogen

Det bliver desværre nok lidt svært med windows drivere. For soltek er
bortgået.

Prøv evt. at snakke med zitech:
http://drivers.zitech.dk/

Ellers installer Linux på den. Så skulle det være problemfrit ;-]

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 18:02

J wrote:
> Det bliver desværre nok lidt svært med windows drivere. For soltek er
> bortgået.

Blev de opkøbt eller gik de konkurs eller lukkede de bare? Det var da ellers
ikke helt dårlige produkter de lavede i deres storhedstid.

Fra : JAS

Dato : 09-01-08 19:38

> Prøv evt. at snakke med zitech:
> http://drivers.zitech.dk/

Jeg har skrevet til Zitech og deres svar var her:
Du skal på Intel's webpage www.intel.dk
Her skal du finden en model BB EQ3401M Intel Det er en P4 Socket 478

Jeg har været hos Intel men syntes bare slet ikke jeg kan finde noget...

Jan

Fra : J

Dato : 10-01-08 09:56

On Wed, 9 Jan 2008 19:37:52 +0100, "JAS" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>Her skal du finden en model BB EQ3401M Intel Det er en P4 Socket 478
>
>Jeg har været hos Intel men syntes bare slet ikke jeg kan finde noget...

Nej, det kan jeg heller ikke.

Da det er for P4, vil jeg anbefale bare at gå igang med installere
Windows XP. Så får du se, om du kommer til at mangle noget.
Brug en XP CD med SP2 indlejret.

Efter installation går du ind i kontrolpanel, System, Enhedskontrol og
checker om der er nogle gule anmærkninger.

Hvis der er så må du downloade de drivere. Det er alligevel ikke
soltek, der er oprindelsen. Det er nok intel.

Et program som aida32 kan fortælle dig tekniske detaljer om hardware,
chipset, lydkort, lan, osv.
Eller sisoft sandra fra www.sisoft.co.uk

mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-08 10:06

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> jeg lave en ny installation men mangler drivere.
> Har prøvet at se om jeg kunne finde dem, men kan ikke rigtigt.. er der

Efter lidt googling

Chipset driver og Intel Extreme Grafik:
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=1049&lang=eng

Netkort download RTL8100B:
http://shor.ter.dk/8758353 (Realtek)

Lydkort download ALC650:
http://shor.ter.dk/234502377 (Realtek)

Andet som mangler?

--
Bjarke Andersen

Fra : JAS

Dato : 10-01-08 11:26

> Efter lidt googling

> [...]
Uhaaa det ved jeg ikke endnu, men kanon arbejde i har gjort. Jeg har ikke
turde gå igang før jeg var sikker på det kunne spille, da der lige skal
skiftes en blæser.. men har nu tænkt at smide en Vista på hmmm men ved ikke
om det var bedre med XP...

Jan

Fra : J

Dato : 10-01-08 12:28

On Thu, 10 Jan 2008 11:26:19 +0100, "JAS" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>skiftes en blæser.. men har nu tænkt at smide en Vista på hmmm men ved ikke

Det arbejde Bjarke har gjort er altså til XP. Ikke Vista !

Nej fremfor Vista vil jeg da afgjort foretrække Linux !

Glem hellere Vista på sådan en gammel sag. Vista skal desuden have
mindst 2 Gb ram, og giver dig ikke andet end problemer.

mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-08 13:41

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> crashed Echelon writing

> Det arbejde Bjarke har gjort er altså til XP. Ikke Vista !

Vås! Klik på linkene og vælg Vista, du kan endda vælge Linux.

--
Bjarke Andersen

Fra : J

Dato : 10-01-08 14:24

On 10 Jan 2008 12:40:48 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> crashed Echelon writing

>Vås! Klik på linkene og vælg Vista, du kan endda vælge Linux.

Nååh, rolig du.
Jeg bruger ikke tid på at klikke på dine links, trods alt.