Intel Quad Core og Duo Core
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-08 16:14

Jeg er lidt nysgerrig efter hastighedsforskellen mellem en Intel Quad Core
og en Duo Core. Hvornår er det værd at gå efter den med 4 kerner?

/Morten

Fra : Rado

Dato : 07-01-08 16:44

On Mon, 7 Jan 2008 16:14:12 +0100, "Morten N." <-> wrote:

>Jeg er lidt nysgerrig efter hastighedsforskellen mellem en Intel Quad Core
>og en Duo Core. Hvornår er det værd at gå efter den med 4 kerner?

Når man multitasker meget, dvs. har flere CPU krævende ting kørende
samtidig. Til video- og 3D rendering er 4 kerner absolut en fordel, og
man kan sidde og spille et spil mens der renderes, uden problemer.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-08 07:12

Toms Hardware har lavet en test Q6600 vs. C2D 6750 og der vinder q6600
overall http://www.tomshardware.com/2007/11/08/dual_vs_quad/ . Du kan også
se her for nogle udvalgte programmer
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=873&model2=871&chart=422

Jeg skal til at bygge ny maskine til konen, så hun får min C2D E6400 så
køber jeg en Q6600 til mig selv
Mvh
Lasse

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 08-01-08 07:29

On Mon, 7 Jan 2008 16:14:12 +0100, Morten N. wrote:

> Jeg er lidt nysgerrig efter hastighedsforskellen mellem en Intel Quad Core
> og en Duo Core. Hvornår er det værd at gå efter den med 4 kerner?

Du kan prøvet at kigge lidt på den her side.

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=872&model2=871&chart=424

Vær opmærksom på at Q6600 bruger en del flere WATT, ja rundt regnet det
dobbelte.

Q6600 har 1066Mhz på bussen hvor E5850 har 1333Mhz

Held og lykke med valget

--
mvh.