USB 500gb Aldi Harddisken forsvinder efter~
Fra : Preben

Dato : 02-01-08 23:17

Hej
jeg købte en 500gb usb disk i aldi, den driller mig ..
dvs. jeg ville Flytte/kopiere en masse filer over på den,
men efter noget tid falder den ud, pling siger XP og hardwaren er ikke
tilgængelig,
eneste måde at få liv i den igen er ved at slukke strømmen....
Føles ret varm, ihvertfald varmere end den gamle 320gb fra sidste år.
Kabinet er ens og blæser kører, men godt nok ikke stærkt...
Nogen bud udover at få den byttet?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 00:22

Preben wrote:

> men efter noget tid falder den ud, pling siger XP og hardwaren er ikke
> tilgængelig,

Er det kun XP da har problemer med den eller viser fejlen sig også med
et alternativt OS?

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 03-01-08 02:36

"Preben" <INGEN_RIGTIGADRESSE@norealadresse_avaible.here> skrev i en
meddelelse news:477c0d57$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Føles ret varm, ihvertfald varmere end den gamle 320gb fra sidste år.
> Kabinet er ens og blæser kører, men godt nok ikke stærkt...

Det er et kendt problem: Du skal ind i Enhedshåndtering, og finde den
USB-controller den er tilsluttet, og så skal du slå strømstyring fra på den
port.

Det der sker er, at Windows af én eller anden tåbelig grund ikke registrerer
USB-harddiske ordentligt, og så slukker porten for at spare på strømmen..

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 03-01-08 08:40

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det der sker er, at Windows af én eller anden tåbelig grund ikke
> registrerer USB-harddiske ordentligt, og så slukker porten for at spare på

Hej Henrik

Jeg har også oplevet det problem... Hvordan finder jeg strømstyringen for
netop USB porten, for det kan jeg ikke umiddelbart finde...

/Finn
--
Der er 10 slags mennesker - Dem som forstår binær og dem som ikke gør.
There are 10 kinds of people. Those who understand binary ant those who

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 03-01-08 08:45

> Hej Henrik
>
> Jeg har også oplevet det problem... Hvordan finder jeg strømstyringen for
> netop USB porten, for det kan jeg ikke umiddelbart finde...
>
> /Finn

Ups...

Fandt den lige selv nu... Sorry

/Finn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-08 13:46

> [...]

> Føles ret varm, ihvertfald varmere end den gamle 320gb fra sidste år.
> Kabinet er ens og blæser kører, men godt nok ikke stærkt...

Disken fejler ikke noget. Problemet er, at den har indbygget powerdown, så
den selv slår fra efter nogle minutter uden brug. Men det burde ikke ske
mens den arbejder. Det betyder, at windows kan miste forbindelsen til den,
og så er man nødsaget til at pille stikket ud.

Sådan har det væres hos mig, jeg har selv to af disse diske, men efter en
geninstallering af windows, så er windows holdt op med at miste forbindelsen
til disken, når den går i hi. Husk også at slå stømsparing fra under USB.

Disken bliver *afsindig* varm, så jeg er også spændt på, hvor længe den
holder. Det er naturligvis også derfor, at den har automatisk powerdown.
Medionsupport har ingen løsning på, om det er muligt at slå powerdown fra på
nogen måde.

Claus

Fra : Vista

Dato : 03-01-08 18:36

> [...]
> på nogen måde.
>
> Claus
>
>Hej !! Har også de problemer med min 500 GB Aldi HD !!
Hvordan slår man strømsparing fra i enhåndshåndtering ??Synes ikke rigtigt
at jeg kan finde noget at skrue i der!!
Hyg Bo

Fra : Preben

Dato : 10-01-08 00:08

"Vista" <bokrag@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan slår man strømsparing fra i enhåndshåndtering ??Synes ikke rigtigt
> at jeg kan finde noget at skrue i der!!
> Hyg Bo
Hej
tak for indlæg, jeg har konstateret at det med strømsparing har en virkning.
Og da Claus har haft fat i Medion er det sikkert sådan..
Det går blot ikke at køre døgndrift
mvh
Preben