blæser i strømforsyning
Fra : Per H

Dato : 01-01-08 19:24

Kan jeg bruge denne i en almindelig pc. strømforsyning?
størrelsen ser ud til at passe, men hvad med stikket?

Hvad skal der ellers bruges til en lydsvag blæser til
strømforsyningen?

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 11:13

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=38487
>
> Hvad skal der ellers bruges til en lydsvag blæser til

Hej Per

Der er som regel ikke stik på ventilatorer i PSU'en.
Den er loddet direkte på printet.
Du kan lodde den gamle ud, og den nye i, eller klippe ledningerne over og så
montere dem med en samlemuffe.
Husk at vende plus og minus rigtigt. (rød = plus) Vender du dem forkert,
sker der højst sandsynligt ikke andet end den ikke kører rundt.

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 17:36

"Michael" <JADa> wrote in message

> Husk at vende plus og minus rigtigt. (rød = plus) Vender du dem forkert,
> sker der højst sandsynligt ikke andet end den ikke kører rundt.

Eller at den kører den forkerte vej rundt og ødelægger flowet :)

mvh
///M

Fra : Jørgen E.

Dato : 02-01-08 22:43

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Eller at den kører den forkerte vej rundt og ødelægger flowet :)

Efter skræk-teorierne kan jeg så sige, at jeg uden problemer monterede en
Pabst 120 mm i min nye Hyper HPU-4S350 med stik, rigtig rotation og 0 lyd

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 17:39

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Kan jeg bruge denne i en almindelig pc. strømforsyning?

Ja, jeg har selv skiftet mange 80mm i PSU'en.

> størrelsen ser ud til at passe, men hvad med stikket?

Jeg er enig med svaret fra "Michael". Men husk også at vende blæseren
rigtigt (for/bag)

> Hvad skal der ellers bruges til en lydsvag blæser til
> strømforsyningen?

Du kan jo i stedet montere en blæser-styring til at regulere hastigheden. De
fås fra 40 kr.
De lidt dyrere PSU'er har det indbygget, men ellers kan du bruge loddekolben
i den nuværende.
Du kan også i dag købe passive PSU'er, men de er dyre.
Husk at flowet skal holdes tilpas højt så temperaturen bliver tilpas lav.

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 13:05

///M wrote:

> Jeg er enig med svaret fra "Michael". Men husk også at vende blæseren
> rigtigt (for/bag)

Hvis du kigger på billedet vil du se at den kun kan vende på én måde...

> Du kan jo i stedet montere en blæser-styring til at regulere hastigheden. De
> fås fra 40 kr.

Det hjælper ikke hvis den blæser der sidder der i forvejen er slidt op.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-08 13:32

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Hvis du kigger på billedet vil du se at den kun kan vende på én måde...

Sorry - det kiggede jeg ikke efter. Men så tag min pointe helt generelt.
Mange blæsere kan skrues i fra begge sider og det får betydning for flow'et.

> Det hjælper ikke hvis den blæser der sidder der i forvejen er slidt op.

Logisk. Men spørgeren nævner jo intet om at den er slidt. Kun at den larmer.
At drosle den kunne teoretisk have være lige så effektivt navnlig fordi den
blæser han går ind og erstatter med kun koster 35 kr og det er altså få
blæsere i den prisklasse der er støjsvage :)

mvh
///M

Fra : Per H

Dato : 03-01-08 18:03

On Thu, 3 Jan 2008 13:31:46 +0100, "///M" <nomail> skrev:

> [...]
>blæser han går ind og erstatter med kun koster 35 kr og det er altså få
>blæsere i den prisklasse der er støjsvage :)

men db messigt er det jo en ef de mest støjsvage.

M.V.H.

Per

skype bruger