Strøm sparer skinne
Fra : Martin Kirk

Dato : 01-01-08 13:05

Hej Alle
det er måske lidt ude for emne, men min strøn stare skinne virke ikke på
den nye pc
jeg har altid haft printer router og modem sat til strømspareskinne så de
starter op sammn med pc ( der er USB stik der sættes til pc ) nu er der
strøm på altid hvorfor ?

--
Med Venlig Hilsen
Martin kirk

Fra : Mads

Dato : 01-01-08 13:58

On Tue, 1 Jan 2008 13:05:15 +0100, "Martin Kirk"
<m.kirk@(slet)oncable.dk> wrote:

> [...]
>jeg har altid haft printer router og modem sat til strømspareskinne så de
>starter op sammn med pc ( der er USB stik der sættes til pc ) nu er der

Fordi de fleste Pc'ere har strøm på USB porten selvom maskinen
er slukket og så virker en strømspareskinne desværre ikke.

Der kan dog laves et specielt USB kabel som løser problemet og
opskriften har været postet her i gruppen adskillige gange.
( kan dog ikke finde den lige nu. Typisk )

mvh Mads

Fra : Frank Schou

Dato : 01-01-08 14:52

Martin Kirk skrev:

"Martin Kirk" <m.kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har altid haft printer router og modem sat til strømspareskinne så de
> starter op sammn med pc ( der er USB stik der sættes til pc ) nu er der

Sådan en her skulle vist virke: http://www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg

(al ære og berømmelse tilfalder Leif Tersgov)

--
Mvh. Frank

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-01-08 16:04

"Frank Schou" <frankschouUD@msn.INVALID.com> skrev

> (al ære og berømmelse tilfalder Leif Tersgov)

Hvem fanden er det??

Claus

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 01-01-08 16:47

Claus Tersgov wrote:
> "Frank Schou" <frankschouUD@msn.INVALID.com> skrev

> Hvem fanden er det??
>
> Claus

Det var så herligt også at have detaljerne omkring selve forbindelserne.

TAK!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-08 13:48

<erik_ja@mail.tele.dk> skrev

> Det var så herligt også at have detaljerne omkring selve forbindelserne.

Ja, det er det vel..

> TAK!

SELV TAK!

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 01-01-08 16:45

Martin Kirk wrote :
> [...]
> starter op sammn med pc ( der er USB stik der sættes til pc ) nu er der strøm

Mange pc'ere er designet til at kunne starte op ved aktivitet på
tastatur/mus osv. - dette betyder at der skal være spænding på USB'en
hele tiden. Nogle gange kan det løses ved at slå disse funktioner fra i
BIOS. Alternativt kan man styre skinnen fra et PCI-kort med USB-porte.

Sluk på stikkontakten i stedet - så sparer du også den strøm pc'en
bruger i standby (det kan faktisk være meget).

Jeg har selv en strømspareskinne, men bruger den ikke aktivt pga.
pc'ens standbyforbrug. Desuden er skinnen begyndt at lave klikkelyde
som om relæet lige slipper et kort øjeblik - man har sikker sparet på
omkostningerne og skippet sikringsdioden på relæet.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".