Kr. 7.000 til ny pc - gode råd efterlyses
Fra : JMN

Dato : 31-12-07 15:24

Hej og rigtig godt nyår til jer alle

Inde i det nye år skal der købes ny pc. Budget siger max. kr. 7.000,-
og den skal bruges til spil.

Hvad skal jeg gå efter?

Egne krav siger:

Hurtig HD på min 500 gb
Min. 2 gb. ram
Grafikkort 8600/8800 GT eller lign.
Processsor, min. Intel duo 2,6
Støjsvag, gerne med passiv køling

Gode råd modtages gerne - også gerne link

vh.
Jørgen

Fra : Nicolai

Dato : 31-12-07 16:47

> Min. 2 gb. ram
Fint.

> Grafikkort 8600/8800 GT eller lign.
8800GT til hver en tid. Bedste køb til prisen siden ti4200 og DET er længe
siden ;)

> Processsor, min. Intel duo 2,6
Overvej quad alt efter hvor længe maskinen skal holde. Merprisen er til at
overse.

> Støjsvag, gerne med passiv køling

Alt ovenstående findes med passive eller meget støjsvag køling.

Glæd dig - det har aldrig været bedre at købe ny PC :)

Skal jeg smide et eksempel så se denne, og husk der er en lille tudse at
spare ved at finde et billigere sted :)

http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-off/pc-off3q/pc-office-c2d-q6600.html

Fra : Gitte & Kent

Dato : 31-12-07 16:48

Hej
Prøv at se i tilbudsavisen fra El-giganten side 16
påtænker selv at købe sådan en - spiller selv meget
Mvh Kent

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-01-08 14:42

Gitte & Kent wrote:

> Prøv at se i tilbudsavisen fra El-giganten side 16

Og for dem der er rekvalmefri?

Har du et link eller lign.?

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 01-01-08 14:54

Hej Jesper

> Og for dem der er rekvalmefri?

For dem der ikke vil have tilbudsaviser, men godt vil have
tilbudene, ja for dem ligger aviserne som regel online

http://www.forbrugermail.dk/

--
Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-08 17:27

> [...]
>
> For dem der ikke vil have tilbudsaviser, men godt vil have
> tilbudene, ja for dem ligger aviserne som regel online

Ja, men Elgiganten kan vist ikke ses der.
Går man ind på deres egene hjemmeside og downloader sidste nye tilbudsavis,
står der på side 16, at man kan købe en vaskemaskine til en fordelagtig
pris. Intet om computere, så måske er det en gammel tilbudsavis, og så
bliver det jo svært.
Det var bedre at linke direkte til computeren hos Elgiganten.

Kurt

Fra : Max

Dato : 01-01-08 17:40

Hej Kurt

> Ja, men Elgiganten kan vist ikke ses der.

Sjovt nok fandt jeg ovenstående link på Elgigantens
egen hjemmeside, nå måske har de ikke nået og
få en op her mellem jul og nytår.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-01-08 18:14

Max wrote:

> For dem der ikke vil have tilbudsaviser, men godt vil have
> tilbudene, ja for dem ligger aviserne som regel online

Jeg vil ikke have tilbuddet, men blot se hvad der bliver anbefalet.
Klart en fordel hvis man skal kunne give sit besyv med

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 01-01-08 20:17

Hej Jesper

> Jeg vil ikke have tilbuddet, men blot se hvad der bliver anbefalet.
> Klart en fordel hvis man skal kunne give sit besyv med

Du må aligevel gerne læse tilbudsavisen online :)

Men det ser ud som om det er en gammel uaktuel tilbudsavis
der refereres til.

--
Mvh Max

Fra : Gitte & Kent

Dato : 01-01-08 21:35

Du kan jo bare komme med en maskine du mener kan dække hans behov,
det behøves ikke være den jeg forslog

> Du må aligevel gerne læse tilbudsavisen online :)

> Men det ser ud som om det er en gammel uaktuel tilbudsavis
> der refereres til.

Tilbudet gælder fra d. 2- 6 januar 2008
(den i papirform)

og den elektroniske - så er det side 8
(det er jo ikke vaskemaskiner - men computer manden forspørger på)

Mvh Kent

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 08:08

Gitte & Kent wrote:

> Du kan jo bare komme med en maskine du mener kan dække hans behov,
> det behøves ikke være den jeg forslog

Jeg ved jo ikke hvad du foreslår, så jeg kan ikke sige om han skal købe
den eller ej. Kom nu med et link!

> og den elektroniske - så er det side 8
> (det er jo ikke vaskemaskiner - men computer manden forspørger på)

Præcis - men fordi du kun henviser til et sidetal, så aner vi jo ikke
hvad du har gang i...

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-01-08 23:33

On Wed, 02 Jan 2008 08:07:36 +0100, Jesper Poulsen wrote:

> Jeg ved jo ikke hvad du foreslår, så jeg kan ikke sige om han skal købe
> den eller ej. Kom nu med et link!

> Præcis - men fordi du kun henviser til et sidetal, så aner vi jo ikke
> hvad du har gang i...

Jeg mener det er denne maskine.

kortlink.dk/4nfy

Men kan dog tage fejl.

--
mvh.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 23:49

Ludvig Nielsen. wrote:

> Jeg mener det er denne maskine.
> kortlink.dk/4nfy

Hvis den skal bruges til gaming skal grafikkortet udskiftes med et
GF8800GT(S/X) (faktisk vil et GF7600GT være bedre end det der følger med).

GF8600GT performer ringere end GF7600GT, så det bør man springe over.

Resten ser særdeles fornuftigt ud også når den ikke laver alverden, idet
AMD's Cool'n'Quiet skalerer ydelsen bedre end Intel's SpeedStep.

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-01-08 23:51

On Wed, 02 Jan 2008 23:48:45 +0100, Jesper Poulsen wrote:

> [...]
>
> Resten ser særdeles fornuftigt ud også når den ikke laver alverden, idet
> AMD's Cool'n'Quiet skalerer ydelsen bedre end Intel's SpeedStep.

Helt enig.

--
mvh.

Fra : Brian K

Dato : 02-01-08 10:14

> [...]
> Processsor, min. Intel duo 2,6
> Støjsvag, gerne med passiv køling
>
> Gode råd modtages gerne - også gerne link

Glem alt om det som bilka, og elgiganten tilbyder...

Rigtige gamere køber hos Topdata. (har selv købt 4 pcere fra dem.

Hvis du vil give 700 kr mere, så er dette en killer maskine:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=4474&sub=260

Hans service er iøvrigt helt i top.

bemærk at der kommer forsendelse oven i prisen og at der ikke er installeret
noget software (heller ikke styresystem) - det kan dog tilvælges for en mer
pris.

Man maskinen... den er HELT vild.......

mvh
brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 10:25

Brian K wrote:

> Rigtige gamere køber hos Topdata. (har selv købt 4 pcere fra dem.

Den var god... Har du flere sjove nu du er igang?

Topdata aner ikke hvad et gamer-GFX er.

Jesper Poulsen

Fra : Brian K

Dato : 02-01-08 10:30

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Den var god... Har du flere sjove nu du er igang?
>
> Topdata aner ikke hvad et gamer-GFX er.

Og det understøtter du lige........

Din påstand er måske at deres gamermaskiner ikke er gode?

Så lad mig vide hvad der e rdårligt ved den maskine som jeg linkede til.

Samt hvad der er galt med en af de maskiner som er listet som gamerpc, feks
denne:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4651&sub=305&page=1

Den seneste PC jeg købte fra dem (6 mdr siden) spiller Crysis med alle
setting i højeste AA 4x uden at hakke, pris incl 20" samsung 2ms skærm
9999.-

mvh
brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 11:35

Brian K wrote:

> Og det understøtter du lige........

Har du læst inde på Topdatas hjemmeside?

> Din påstand er måske at deres gamermaskiner ikke er gode?

Det vil jeg ikke udtale mig om. Jen henholder mig kun til deres
amatøragtige definition på gamerkort.

> Så lad mig vide hvad der e rdårligt ved den maskine som jeg linkede til.

Jeg har ikke gidet at kigge på den.

http://www.topdata.dk/group.asp?group=287&sub=287
Der er ingen af de anførte kort der er gamerkort. GF8600GT skal have
DDR3-RAM før det bare ligner et gamerkort.

Topdata mangler i den grad seriøsitet, når de i ramme alvor sælger
avancerede kontormaskiner som Gamer-PC'er.

Jesper Poulsen

Fra : Gitte & Kent

Dato : 02-01-08 17:18

> Det vil jeg ikke udtale mig om. Jen henholder mig kun til deres
> amatøragtige definition på gamerkort.
>

> Jeg har ikke gidet at kigge på den.
Skulle du ikke have et link , så du kunne kommentere , eller du er måske
bare på tværs
Det lyder som om du heller ikke kan finde ud af at spise et stykke rugbrød,
før den er skåret ud i mindre stykker

> http://www.topdata.dk/group.asp?group=287&sub=287
> Der er ingen af de anførte kort der er gamerkort. GF8600GT skal have
> DDR3-RAM før det bare ligner et gamerkort.
det er det manden ønsker et 8600 eller 8800

Egne krav siger:

Budget siger max. kr. 7.000,-
Hurtig HD på min 500 gb
Min. 2 gb. ram
Grafikkort 8600/8800 GT eller lign.
Processsor, min. Intel duo 2,6
Støjsvag, gerne med passiv køling

Gode råd modtages gerne - OGSÅ GERNE LINK ( Men ikke nødvendigvis)

Hvad med at du kom med et bud på hvad han ønsker
så vidt jeg kan se, har du ikke kommet med et eneste bud på en maskine efter
mandens ønsker
og kan du ikke huske det så se ovenstående

> Topdata mangler i den grad seriøsitet, når de i ramme alvor sælger
> avancerede kontormaskiner som Gamer-PC'er.

prøv igen at se hvad manden ønsker - og hvad han vil betale
og kom så med et bud på en maskine der holder sig inden for ovennævnte
ønsker
Mvh Kent

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 18:03

Gitte & Kent wrote:

> prøv igen at se hvad manden ønsker - og hvad han vil betale
> og kom så med et bud på en maskine der holder sig inden for ovennævnte
> ønsker

Prøv nu at følge med i tråden... Brian K. fremhæver Topdata som stedet
for gamere og jeg gør så opmærksom på at Topdata er useriøse, når det
kommer til gaming.

Og et GF8600GT med DDR2-RAM er ikke gamer-class. Et GF8600GT med
DDR3-RAM kan ikke følge med et GF7600GT men koster mindst det samme.

Jesper Poulsen

Fra : Gitte & Kent

Dato : 02-01-08 18:09

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 18:34

Gitte & Kent wrote:

> Som jeg skrev før - kom nu med et seriøst bud på mandens ønsker- som er :

Jeg kommenterer blot Brian K's indlæg. Lær lidt om usenet inden du
begiver dig herind!

Og du mangler selv at komme med et link til den maskine du fandt hos
el-elefanten.

Fej for egen dør først!

Jesper Poulsen

Fra : Gitte & Kent

Dato : 02-01-08 19:13

Nogen kommer med oplysninger og andre lukker bare luft ud - uden at komme
med forslag eller løsninger på et spørgsmål

Indlæg:
Emne : Hvordan får jeg softwaren ud af denne her...........
Håber der er nogen der kan hjælpe med dette:

1) Har købt en HP a6233 med Vista og en del anden software.
2) Bla. hardwaren er der Tuner kort.
3) Har lavet de anbefalede recovery dvd'er.

4) Ønsker at lave en alm.Vista dvd, så jeg kan lave en ny alm. installation
senere
5) Ønsker at gemme installationen af alt softwaren, så jeg kan lave den om
til XP.

Spørger i morgen (Tele)butikken om ikke der burde følge div. cd'er og alm.
vejledninger med.
Om ikke andet så da til Tuneren ,deer er Hauppage hybrid 1200.

Mvh, Leif
Her følger et indlæg fra en som ret tit bare kommer med en kommentar, og
ikke et svar på et spørgsmål
Os så kommer der et løsningsforslag som manden simpelthen bare kan bruge:

Så er det godt at der findes andre operativsystemer ...
Jesper Poulsen

Svar på de spørgsmål som bliver stillet - så kan spørgeren tage stilling til
hvad han mener er bedst for ham
Hmmmmmmmm. der er noger der skal have den store kost frem Meyer

Fra : Brian K

Dato : 02-01-08 23:29

> [...]
> Der er ingen af de anførte kort der er gamerkort. GF8600GT skal have
> DDR3-RAM før det bare ligner et gamerkort.

Hehehehe..... tilpas liiige situationen til det du gerne vil have den til at
vise.

Der er 2 sektioner:

Gamer

Og

Xtreme gamer

Du slår naturligvis ned på den "billige" ende af deres maskiner. Pudsigt!

Men du kan jo vise mig hvor på nettet du ellers vil finde en maskine med
GF8600GT grafikkort (samt de andre specifikationer) til 3799 kr. (jeg venter
gerne!!)

Den af mig omtalte maskine indeholder iøvrigt et 512MB DDR3 GEFORCE 8800GT
(som er det næststørste grafikkort der findes på markedet) - kun overgået af
8800GTS (som kun lige er kommet på markedet for få dage siden)

> Topdata mangler i den grad seriøsitet, når de i ramme alvor sælger
> avancerede kontormaskiner som Gamer-PC'er.

Måske derfor de har en Gamer og extremegamer afdeling...... og iøvrigt at
kalde en maskine med et GF8600GT grafikkort for en kontormaskine - viser
hvor lidt du ved om emnet!

Mvh
Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 00:04

Brian K wrote:

> [...]
> Xtreme gamer
> Du slår naturligvis ned på den "billige" ende af deres maskiner. Pudsigt!

De Gradfikkortene i de billige gamer-maskiner er ikke gamer-kort. Det er
derfor på grænsen af god markedsføringskik at kalde maskiner for
gamer-maskiner.

Og jeg er revnende ligeglad med prisklassen. De nævnte kort bliver ikke
mere gamer-kort af at et eller andet firma stopper dem i en PC de så
kalder for en Gamer PC.

> Måske derfor de har en Gamer og extremegamer afdeling...... og iøvrigt at

Nej. Manglen lige i at de kalder en maskine for en Gamer PC der
overhovedet ikke kan performe i spil. Et GF6600GT slår mange af deres
Gamer-setups.

> kalde en maskine med et GF8600GT grafikkort for en kontormaskine - viser
> hvor lidt du ved om emnet!

Du kender ikke ydelsen af GF8600GT, kan jeg se.

GF8600GT skulle efterfølge GF7600GT:
http://tinyurl.com/25s2g8
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Her er forskellen mellem GF8600GT og GF8800GT OC:
http://tinyurl.com/2vpbtr

Jesper Poulsen

Fra : Brian K

Dato : 03-01-08 01:20

> Her er forskellen mellem GF8600GT og GF8800GT OC:
> http://tinyurl.com/2vpbtr

Ja.. og ifølge graferne her..... så klarer kortet sig OK:

http://www.tweakup.dk/article/1263/dk/

Zotac 8600GT Zone Edition trækker vores Tweak'O meter op til 85 stabile
points og det pga. af det kompakte og lydløse design kortet tilbyder med så
fornuftig performance som vi fandt med 8600GT kortet. Ydelsen er dog lidt
begrænset og 8600GTS med passiv køling findes inden for pris området og
derfor vil 8600GT måske blive forbigået af sin storebror. Prisen hænger dog
godt sammen med bundle og features som Zotac tilbyder og derfor placerer det
sig fornuftigt på mainstream markedet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 11:00

Brian K wrote:

> Ja.. og ifølge graferne her..... så klarer kortet sig OK:
> http://www.tweakup.dk/article/1263/dk/

Hvis du kalder det ok så har du en dårligere sans for god kvalitet end
jeg regnede med... Det er _ikke_ ok for en efterfølger til 7600GT at yde
dårligere end 7600GT.

> Zotac 8600GT Zone Edition trækker vores Tweak'O meter op til 85 stabile

Tweakup er også et amatør-site. Kig hos Onkel Tom i stedet.

Hvis din reference er Tweakup, så undrer det mig ikke at du kan anbefale
Topdata som den ultimative leverandør af Gamer-PC'er, da begge sites har
en forkvaklet holdning til hardware.

EOD.

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-01-08 00:10

On Wed, 02 Jan 2008 10:24:53 +0100, Jesper Poulsen wrote:

> Den var god... Har du flere sjove nu du er igang?
>
> Topdata aner ikke hvad et gamer-GFX er.

De har faktisk putte et 8800GT i denne maskine, så den ser ganske fin ud.

--
mvh.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 00:20

Ludvig Nielsen. wrote:

> De har faktisk putte et 8800GT i denne maskine, så den ser ganske fin ud.

De ynder også at montere et GF8400GS TC i en Gamer-PC.

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-01-08 00:24

On Thu, 03 Jan 2008 00:19:55 +0100, Jesper Poulsen wrote:

> De ynder også at montere et GF8400GS TC i en Gamer-PC.

Ved godt ikke alle deres maskiner er lige egnede, men denne er faktisk
overraskende godt bestykket.

--
mvh.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 11:02

Ludvig Nielsen. wrote:

> Ved godt ikke alle deres maskiner er lige egnede, men denne er faktisk
> overraskende godt bestykket.

Det er muligt at den der bliver anbefalet her er godt bestykket. Det
ændrer dog ikke ved at Topdata ligger på grænsen af god markedsføringsskik.

Der er sat FUT til dk.forbruger

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-08 12:12

Jesper Poulsen skrev:

> Der er sat FUT til dk.forbruger

Nej, det er der ikke. Der er kun krydspostet. Og i dk.forbruger
har vi ingen chance for at vide hvad det hele drejer sig om.

Hvis du vil krydsposte, er du nødt til at citere ganske meget og
evt. indføje forklarende afsnit.

Fut sættes ved at man udfylder headeren FollowUp-To med den
relevante debatgruppe.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 12:41

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej, det er der ikke. Der er kun krydspostet. Og i dk.forbruger

Ja, det ser jeg nu... Min fejl.

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-01-08 00:09

On Wed, 2 Jan 2008 10:13:59 +0100, Brian K wrote:

> [...]
> noget software (heller ikke styresystem) - det kan dog tilvælges for en mer

Ja, det er en rigtig god konfiguration, til en fornuftig pris.

--
mvh.