RAM type
Fra : Lars Broberg

Dato : 14-07-01 13:14

Hej alle !
Jeg vil gerne have mere ram i min pc ...
Når jeg ser på edbpriser.dk dukker adskillige typer ram op, med vidt
forskellige priser !

Er der begrænsninger mht. ram hastighed, til min pc(jeg opgraderer på et
tidspunkt )
Er der nogen som ved hvilken type som jeg kan sætte pc'en.

Min pc er en PII 333Mzh m/66Mzh bundkort.

Mvh Lars Broberg

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 14-07-01 14:32

> Min pc er en PII 333Mzh m/66Mzh bundkort.

Du skal have DIMM ram (SD-RAM) og de fleste bundkort kan køre
med alt fra PC-66 til PC-166. Hvis du vil være helt sikker, burde du
på dit bundkort kunne se, mærke og model, og derefter slå op på
producentens hjemmeside, og se hvor meget ram dit bundkort kan tage
og med hvilke hastigheder den kan køre med.
Der er også begrænsninger på hvor store ram blokkene må være, så jeg
vil nok anbefale dig at tjekke dit bundkort og slå op på producentens
hjemmeside
eller købe noget ram som du i givet fald kan bruge i din næste PC også,
altså
noget i retning af 128 til 256 mb PC-133 ram.

MvH
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Lars Broberg

Dato : 15-07-01 11:48

Hej Ronnie !
Mange tak for dit seriøse indlæg - det kan, og vil jeg bruge til noget !

Mvh Lars Broberg