PC2 5300 eller er kun 4300 "lovligt" ?
Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-07 19:00

Mit bundkort supporterer PC2-4300 DDRII ram, men det lader til at være så
gammelt at der ikke er så meget at vælge i mellem, kan man godt sætte
PC2-5300? Kører den så bare det langsommere?

Spørgsmål to, jeg har 2x512KB i nu, er det ligemeget om jeg sætter 2x1MB i
de to sidste sokler, eller er det bedre at købe 2x2MB og skrotte de gamle?
Der er jo noget med 2 DDR-kanaler, er ikke helt sikker på hvad det er

Bundkortet er et Asus P5AD2-E deluxe

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-12-07 20:16

Thomas H. wrote:

> Mit bundkort supporterer PC2-4300 DDRII ram, men det lader til at være
> så gammelt at der ikke er så meget at vælge i mellem, kan man godt
> sætte PC2-5300? Kører den så bare det langsommere?

Det burde ikke give nogen problemer.

> [...]
> 2x1MB i de to sidste sokler, eller er det bedre at købe 2x2MB og skrotte
> de gamle? Der er jo noget med 2 DDR-kanaler, er ikke helt sikker på hvad

2x512 + 2x1024. Det er for det første ikke sikkert dit bundkort understøtter
2 gb moduler og for det andet vil du ikke kunne se alle 4 gb RAM med et 32
bit styresystem. Søg i gruppen og læs en af de utallige tråde der har været
om emnet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Thomas H.

Dato : 27-12-07 06:40

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det burde ikke give nogen problemer.

Ok, 6400 ser faktisk billigere ud endnu.

Ok, så nøjes jeg nok med 2x1GB

Tak