Hvilken af disse antikke cpu'er er hurtigs~
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 17-12-07 16:08

Skal lave en "Legetøjs" server, har disse 2 cpu'er at vælge imellem, hvilken
bør jeg montere.
Celeron 1000Mhz 100Mhz bus
Pentium-3 866Mhz 133Mhz bus
Hvilken er mindst langsom ?, til sådan lidt net trafik.
mvh tp

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-12-07 16:36

Tonny Poulsen wrote:

> [...]
> Celeron 1000Mhz 100Mhz bus
> Pentium-3 866Mhz 133Mhz bus
> Hvilken er mindst langsom ?, til sådan lidt net trafik.

Jeg sætter mine penge på den større cache og hurtigere FSB.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : ///M

Dato : 19-12-07 01:27

Lasse Jensen wrote:
> Jeg sætter mine penge på den større cache og hurtigere FSB.

ditto

mvh
///M

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-12-07 05:00

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Celeron 1000Mhz 100Mhz bus
> Pentium-3 866Mhz 133Mhz bus
> Hvilken er mindst langsom ?, til sådan lidt net trafik.

Hvis du med netbrug mener internet, så mærker du næppe forskel.
Men skal den bruges til at LAN spil, f.eks. dedikeret server til CS eller
hvad du nu måtte spille, så vil P3'en være det bedste valg.

Højere FSB er altid at foretrække fremfor for CPU hastighed, data flyttes
med FSB'en rundt i systemet, så i grove træk kan man sige at den afgør det
endelige resultat.. Selvfølgelig vil der være andre flaskehalse såsom som
harddisk og andet hardware.

Mvh
Benjamin

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 19-12-07 19:44

Tak skal i alle have, jeg troede også selv mest på p3'eren
mvh tp

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-07 15:46

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev

> Celeron 1000Mhz 100Mhz bus
> Pentium-3 866Mhz 133Mhz bus
> Hvilken er mindst langsom ?, til sådan lidt net trafik.

Det afhænger meget af typen/soklerne. Eksempelvis er tualatin nærmest
flyvende sammenlignet med mange andre celeronmpdeller.

Jeg har f.eks. en IBM aptiva P3 550 mhz som simpelthen performer røven ud af
bukserne sammenlignet med en anden IBM 1300 mhz celeron, som er håbløs til
næsten det hele.

Claus