Firewire Harddisk Boks Hvad har i??
Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 15-12-07 23:48

Hejsa..

Jeg skal bruge et par firewire harddisk bokse eller faktisk 4.. det er ikke
planen et der skal flyttes med boksene, de skal bare stå stille og køre hele
tiden.. så jeg har brug for nogle der også er god køling i.. og samtidigt
vil jeg ikke have noget der er alt for billigt..
De skal også gerne være i stand til at kunne slukke ned for harddisken når
der ingen trafik er..

Hvad vil i anbefale??

//Brian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 00:26

On Sat, 15 Dec 2007 23:48:23 +0100, "Icenfire \(6920\)"
<brian@REMOVEbadazz.dk> wrote:

> [...]
>vil jeg ikke have noget der er alt for billigt..
>De skal også gerne være i stand til at kunne slukke ned for harddisken når

Tja, firewire er selvfølgelig en mulighed...

Men det er ellers på E-SATA fronten det rør sig for tiden. Hva' siger
du f.eks til disse kasser med plads til 4 diske:

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=209325&SamleMenuID=11&gruppe=1007&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=RaidSonicTechnolo

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=15612

Men skal det absolut være firewire er 2 stk af den kasse en oplagt
mulighed.

http://www.prcdata.dk/produkt/eksternt-kabinet-til-2-x-525-drev-idefirewire/40816326/

<mlr>

Fra : Akadut

Dato : 16-12-07 00:42

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> On Sat, 15 Dec 2007 23:48:23 +0100, "Icenfire \(6920\)"
> <brian@REMOVEbadazz.dk> wrote:

> http://www.prcdata.dk/produkt/eksternt-kabinet-til-2-x-525-drev-idefirewire/40816326/
>
> <mlr>

Spørger

Svarer, hr. mlr

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 01:08

On Sun, 16 Dec 2007 00:42:29 +0100, "Akadut" <akadut@div.xx> wrote:

>Spørger
>
>Svarer, hr. mlr

Et forkølet forsøg på at vejlede manden...

Firewire er måske ikke ligefrem død, men den store udvikling er der
ikke længere. Når vi taler ektern lagring er det E-SATA (og NAS) der
flytter sig...

Men jeg bøjer mig underdanigt i støvet og overlader ordet til
Akadut...

<mlr>

Fra : ai

Dato : 16-12-07 11:50

og samtidigt
vil jeg ikke have noget der er alt for billigt..
De skal også gerne være i stand til at kunne slukke ned for harddisken når
der ingen trafik er..

Hvad med at droppe det smånuller--Ide-Firewire-Usb.
anskaf dig en SCSI Mylex Raidcontroller, så kan du ha op til 15 Scsi enheder
i DaisyChain
og slukke for dem du ikke skal bruge. For eks. Hitachi Ultrastar. 15000
omdr, er et godt bud,
så kommer data på skærmen sådan bare lige pludseligt..
det er ikke alt for billigt, men, men ----som et vist firma siger...Så kører
det for dig.....

//ani

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 16-12-07 13:17

Jeg har faktisk kikket esata... og det kunne godt være jeg skulle vælge den
retning.. chieftec har faktisk lavet nogle fedt bokse som både har esate og
USB mulighed.. så kan man hvis maskinen der kører de 4 diske går ned,,
mulighed for at smide den på USB til en anden pc.. kunne godt være jeg
skulle kikke i den retning..

//Brian

Fra : Rado

Dato : 16-12-07 14:03

On Sun, 16 Dec 2007 13:17:25 +0100, "Icenfire \(6920\)"
> [...]

>USB mulighed.. så kan man hvis maskinen der kører de 4 diske går ned,,
>mulighed for at smide den på USB til en anden pc.. kunne godt være jeg

WD har også nogle 1 TB boxe med både USB, firewire og eSATA:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2104162

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html