Diodeblink for lav
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-12-07 18:35

Jeg læser at en diode blinker når farvepatronen (canon pixma) er
ved at være tom. Ved at være tom er jo et flydende begreb. Når
advarslen i min I560 kom, kunne jeg skrive 20 side mere, hvordan
er det med Pixma. For at sælge godt, skriver de at printerhovedet
kan brænde sammen, hvis man kører patronen tom (ved chips
skifte). Hvordan håndterer i problemet ?
mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 15-12-07 20:12

Hej Ebbe

> kan brænde sammen, hvis man kører patronen tom (ved chips
> skifte). Hvordan håndterer i problemet ?

Min Pixma melder også at nu er beholderen helt tom, men jeg skifter
den for det meste inden, det er trods alt kun nogle få dråber der er
til forskel.

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-12-07 20:20

On Sat, 15 Dec 2007 20:11:33 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Ebbe

>Min Pixma melder også at nu er beholderen helt tom, men jeg skifter
>den for det meste inden, det er trods alt kun nogle få dråber der er
>til forskel.

Hej Max,
det er altså original patron du kører med.
Den lille i560 jeg havde, meldte ud længe før, men den var så
ikke med chips
mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 15-12-07 20:22

Hej Ebbe

> det er altså original patron du kører med.

Det er lige gyldig om det er original eller kopi
på en Pixma 4000

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-12-07 20:29

On Sat, 15 Dec 2007 20:21:33 +0100, "Max"

OK, jeg bliver ved jorden
det er en ip 3500 jeg ønsker mig
mvh Ebbe

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 15-12-07 23:46

Hej Fokes..

jeg har en IP4300 den er der akdrig sket noget med.. og jeg skifter patronen
når den kører tør, men så skriver jeg den også med det samme og printer en
side lige bagefter.. og det kører bare..

P.S. Giver 2,75kr, pr styk for blækpatroner i tyskland ;)

//Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-12-07 00:56

"Icenfire (6920)" <brian@REMOVEbadazz.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> printer en side lige bagefter.. og det kører bare..
>
> P.S. Giver 2,75kr, pr styk for blækpatroner i tyskland ;)

Her bør du komme med et link til, hvor du køber, for vi andre give ca. 20
kr. stykket i Tyskland.

Kurt

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-12-07 12:54

On Sun, 16 Dec 2007 00:55:36 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>"Icenfire (6920)" <brian@REMOVEbadazz.dk> skrev i meddelelsen

>Her bør du komme med et link til, hvor du køber, for vi andre give ca. 20
>kr. stykket i Tyskland.

Ja tak.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 16-12-07 13:31

> Her bør du komme med et link til, hvor du køber, for vi andre give ca. 20
> kr. stykket i Tyskland.
>
> Kurt

Ja.. jeg tænkte jo nok at i ville spørge...

Men jeg kan ikke huske hvad siden hed.. jeg købte jo 100 af hver patron.. og
de er ikke brugt endnu.. men mener også at de måske var på tilbud da jeg
købte.. men jeg skal lede efter det, og vende tilbage med et svar hvis jeg
finder ud af det.

//Brian

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-12-07 10:31

On Sat, 15 Dec 2007 23:46:17 +0100, "Icenfire \(6920\)"
<brian@REMOVEbadazz.dk> wrote:

> [...]
>side lige bagefter.. og det kører bare..
>
>P.S. Giver 2,75kr, pr styk for blækpatroner i tyskland ;)

Tak for dit svar, det var lige det jeg tænkte, som jeg også
praktiserede på den gamle (uden chip). Holde et vågent øje, og
have en ny patron klar. På kopipatr. kan man vel godt skifte lidt
før, jeg går ud fra at man kan se blækstanden.
mvh Ebbe

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-12-07 23:51

On Sat, 15 Dec 2007 18:34:40 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>kan brænde sammen, hvis man kører patronen tom (ved chips
>skifte). Hvordan håndterer i problemet ?

I min 4300 skriver den også at nu er den næsten tom.
Så skriver den at nu er den tom, og hvis jeg vil forsætte med at
skrive skal jeg trykke på forsæt.
Det gør jeg, og holder øje med hvordan den skriver. Det er let at se,
men der kan godt skrives meget, alt efter hvilke farver den skriver
med. Lige så snart det ser forkert ud sætter jeg en ny i.

Jeg regner med at gå over til kopi blæk når de seg har er tømt, og så
skal jeg selv holde øje med det.

Fra : Rado

Dato : 16-12-07 13:50

On Sat, 15 Dec 2007 23:50:52 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]
>men der kan godt skrives meget, alt efter hvilke farver den skriver
>med. Lige så snart det ser forkert ud sætter jeg en ny i.

Mon ikke den så selv stopper automatisk inden den er kørt helt tør?
For hvis den gør det bliver printerhovedet ødelagt (overophedet),
efter hvad jeg har hørt.

Hvis det er tilfældet er det ikke sikkert den også gør det med
kopipatroner, og så ryger hovedet...

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-12-07 21:15

On Sun, 16 Dec 2007 13:50:10 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>efter hvad jeg har hørt.
>
>Hvis det er tilfældet er det ikke sikkert den også gør det med

Så henter jeg den jeg har i ælderen. For ikke så lang tid siden, havde
de den på tilbud til 595 kr hos Elgiganten, og da patronerne koster
fra omkring 100 kr og op af (5 patroner), ja så var det jo billige
reservedele.

Fra : Leif

Dato : 16-12-07 22:12

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote in message

> [...]
> de den på tilbud til 595 kr hos Elgiganten, og da patronerne koster
> fra omkring 100 kr og op af (5 patroner), ja så var det jo billige

Er der flere modeller der bruger de samme CLI-8 patroner?
Tænker også på at købe en printer for at få billige patroner.
Mvh, Leif

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-12-07 16:55

On Sun, 16 Dec 2007 22:12:09 +0100, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

>Er der flere modeller der bruger de samme CLI-8 patroner?
>Tænker også på at købe en printer for at få billige patroner.
>Mvh, Leif

Pixma 4500 skulle bruge de samme, læste jeg et sted, men det er der
nok en der kan be e--er af-kræfte.

Men patroverne kan købes fra 85 kr originalt.