lydkort deaktiveres ved genstart
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-12-07 17:52

Jeg har fået en pc til reparation, som udover en masse andre ting også lider
af, at det indbyggede lydkort er tavst. I enhedshåndtering ses ingen fejl.
Det er konstateret, at det ikke er deaktiveret softwaremæssigt.
Herefter deaktiverede jeg det i bios og har efterfølgende haft 2 andre
lydkort i. Herved konstaterede jeg, at når computeren blev startet op og
driveren blev indlæst, så virkede kortet. Men efter en genstart virkede det
ikke. Så et eller andet deaktiverer åbenbart kortet ved genstart. Nogen der
har ideer?
Jeg har prøvet at gendanne til 2 december, (jeg kunne ikke komme længere
tilbage) og det hjalp ikke noget, og i følge det oplyste opstod fejlen
formentlig også før det tidspunkt.

Kurt

Fra : Icy

Dato : 15-12-07 23:34

> [...]
> Jeg har prøvet at gendanne til 2 december, (jeg kunne ikke komme længere
> tilbage) og det hjalp ikke noget, og i følge det oplyste opstod fejlen

Har du prøvet at geninstallere driveren manuelt? Evt fra CD eller efter
download fra hjemmeside.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-12-07 00:54

"Icy" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at geninstallere driveren manuelt? Evt fra CD eller efter
> download fra hjemmeside.

Jep, installeret igen og igen, uden at det hjælper. Som jeg også anfører,
sker det samme med helt nye lydkort og drivere. Virker indtil pc.en
genstartes.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-12-07 00:03

Kurt B. Andersen wrote:
> Jeg har fået en pc til reparation, som udover en masse andre ting også lider
> af, at det indbyggede lydkort er tavst. I enhedshåndtering ses ingen fejl.

Har du prøvet at starte maskinen på en Linux Live-CD?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 01:20

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Jeg har prøvet at gendanne til 2 december, (jeg kunne ikke komme længere
> tilbage) og det hjalp ikke noget, og i følge det oplyste opstod fejlen

Har du forsøgt at smide kortet i en anden PCI/PCI-E slot?

/Michael

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-12-07 14:19

ziGGi wrote:

> Har du forsøgt at smide kortet i en anden PCI/PCI-E slot?

Noget kunne tyde på at det er onboard

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 19:17

Jesper Poulsen wrote:

> Noget kunne tyde på at det er onboard

My bad. Sorry! Skulle vist have drukket en kop kaffe mere inden jeg
skrev

/Michael