Lenovo 3000 N200
Fra : Jesper

Dato : 14-12-07 19:49

Hej.

Hvis man har bruge for en billig og dog rimelig bærbar er denne så en
overvejelse værd: Lenovo 3000 N200

Den koster kr. 3.999

Det er en veninde som spørger mig - jeg kender ikke selv maskinen og ikke så
meget forstand på at læse alt det tekniske, som er gengivet nedenfor:

Specifikationer
Model Lenovo 3000 N200
Processor 1,73 GHz Intel Celeron M530
Hukommelse 1024MB DDR2 RAM (1x1024MB)
Harddisk 80 GB 5400Rpm
Skærmstørrelse 15,4" WXGA
Opløsning 1280 x 800 pixel
Grafik Intel GMA X3100 op til 256MB delt grafik
Drev DVD-Super Multi dual-layer
Trådløst netværk Ja 54Mbit
Netværk 10/100/1000Mbit / 56K modem / Bluetooth
Porte 4 x USB2.0 / 1 x Firewire / TV-out
Kortlæser Ja 5i1 (SD/MMC/XD/MS/MS Pro)
Webcam Ja 1,3MP
Styresystem Windows Vista Home Basic
Programmer Norton Internet Security 2007 (60 dage)
Vægt 2,72 kg
Mål (BxDxH) 36,0 x 26,7 x 3,14 cm
Batteri 6 Cells
Udstyr inkluderet Bluetooth / Fingeraftrykslæser

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-12-07 21:01

Jesper skrev:
> [...]
> Mål (BxDxH) 36,0 x 26,7 x 3,14 cm
> Batteri 6 Cells
> Udstyr inkluderet Bluetooth / Fingeraftrykslæser

Det er jo nok meget afhængig af, hvad hun skal bruge maskinen til. Er
det til skolearbejde, så vil jeg mene det er en fin maskine, men en
super spillemaskine er det jo ikke. Den kan sikkert nok trække en del af
de nyere spil, men der er andre - og noget dyrere - der gør det meget
bedre. I mine øjne, hænger pris/kvalitet godt sammen på den maskine, men
som sagt, så er det jo afhængig af, hvad hun skal bruge maskinen til.

Jesper

Fra : Jesper

Dato : 14-12-07 21:30

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I mine øjne, hænger pris/kvalitet godt sammen på den maskine, men som
> sagt, så er det jo afhængig af, hvad hun skal bruge maskinen til.

Hej Jesper.

Tak for dit svar - jeg har efterfølgende undersøgt , hvad maskinen primært
skal bruges til.

Den skal primært bruges til at chatte - set i det lys er den vel ok eller?

mvh

Jesper

Fra : John

Dato : 14-12-07 21:43

Jesper skrev:

> Den skal primært bruges til at chatte - set i det lys er den vel ok eller?

Det er en rigtig fin maskine og til formålet er den rigtig god.
Jeg hæfter mig blandt andet ved at tastaturet IMO er bedre end
gennemsnittet i prisklassen.

Den ville jeg, til formålet, springe på uden de store betænkeligheder.

Mvh

John

PS: der findes en gruppe specielt beregnet til bærbare, nemlig:
dk.edb.hardware.baerbar

Fra : Jesper

Dato : 14-12-07 21:52

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Mvh
>
> John
>
> PS: der findes en gruppe specielt beregnet til bærbare, nemlig:

Hej John.

Mange tak for dine inputs - også om den anden gruppe. Tak.

Mvh

Jesper