PC800 RDRAM
Fra : Kim Schroeder

Dato : 14-12-07 00:22

Jeg har en P4 2 MHz med Intel D850MV mb og 1 Gb PC800 RDRAM

Ja - ikke fra i går - med den kører udmærket, men jeg kunne godt
tænke mig lidt mere ram (og et nyt grafikkort - men det er en anden
historie).

Kan man købe ram i dag, som kan bruges til at udvide her
og i så fald - hvad er betegnelsen ?

Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-12-07 00:58

On Fri, 14 Dec 2007 00:22:17 +0100, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

> [...]
>historie).
>
>Kan man købe ram i dag, som kan bruges til at udvide her

Der er ikke det store udvalg, men du kan da finde lidt PC800 RDRAM på
www.edbpriser.dk. Desværre er priserne horrible, dvs på den forkerte
side af 2000 kr for et 512 MB modul.

Mit anbefaling er at du glemmer alt om opgradering - Det bliver
alligevel aldrig rigtig godt. Køb en ny maskine i stedet....

<mlr>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-12-07 01:22

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mit anbefaling er at du glemmer alt om opgradering - Det bliver
> alligevel aldrig rigtig godt. Køb en ny maskine i stedet....

Køb det brugt i stedet for. I
dk.marked.privat.edb.intern er der jævnligt noget til salg til meget
rimelige priser. Prøv evt. at efterlyse noget i gruppen, så skulle det være
mærkeligt, om der ikke dukkede noget op.

Kurt

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-12-07 13:54

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rimelige priser. Prøv evt. at efterlyse noget i gruppen, så skulle det
> være mærkeligt, om der ikke dukkede noget op.

Eller alternativt se om du kan finde en brugt bundkort hvor du kan bruge
processoren men som bruger "almindelig" RAM. Men man skal stadig holde øje
med om selv små opgraderinger/forbedringer på gammelt udstyr ikke er alt for
dyrt. Nu ved jeg ikke hvad grafikkort du havde tænkt dig, men hvis det ikke
er noget voldsomt kan du sikkert også finde sådan et brugt til en sveden
pris.

Lars.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-12-07 00:38

Tak for svarene.

Den høje pris undrer mig. Troede at - hvis de pågældende ram stadig var til salg -
så ville man få dem smidt i nakken for ingen penge.
Er de så historiske, at der er gået vintage i det med tilhørende høje priser ?
Ældre typer ram plejer da at blive billigere, som tiden går.

Vil forsøge mig på brugtramsmarkedet - tak for tippet.

Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-12-07 08:15

On Mon, 17 Dec 2007 00:38:24 +0100, "Kim Schroeder"

Der er flere årsager til den høje pris:

http://en.wikipedia.org/wiki/RDRAM

<mlr>

Fra : ///M

Dato : 19-12-07 01:33

Kim Schroeder wrote:
> Ældre typer ram plejer da at blive billigere, som tiden går.

Nøh, sådan er det nu ikke. Det gamle SD-RAM er også betydeligt dyrere pr. MB
end DDR2 ram.

mvh
///M