Hvilken kortlæser skal man dog vælge?
Fra : Brian Olesen

Dato : 13-12-07 22:06

Hejsa
Jeg skal installere en god solid kortlæser for en blind mand. Den skal dels
monteres i fronten af kabinettet og dels have nogle tydelige afmærkninger,
så han kan føle, hvor kortene skal indsættes.

Der er primært behov for SD og CF kortpladser, så soliditet og robusthed er
naturligvis meget vigtigere end f.eks. understøttelse af 5 forskellige
memory stick standarder.

Jeg har kig på denne her: Hvad mener I om den? Er der bedre alternativer?
HP 16-in-1 Media Card Reader with PCI Card

Maskinen er en lidt ældre P4 3.0 ghz asus-ting.
Er faktisk lidt i tvivl om, hvorvidt MB har nogle interne usb porte på netop
denne model.

På forhånd tak.

Mvh. brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-12-07 23:08

"Brian Olesen" <nomail@nomail.dk> skrev

> Jeg skal installere en god solid kortlæser for en blind mand. Den skal
> dels monteres i fronten af kabinettet og dels have nogle tydelige
> afmærkninger, så han kan føle, hvor kortene skal indsættes.

Afmærkninger kan du selv lave med en gammel dymo, hvis ellers de er til at
opstøve i dag. Alternativt et par klatter lim eller bor nogle små
fordybninger.

Claus

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-12-07 23:31

> [...]
>
> Afmærkninger kan du selv lave med en gammel dymo, hvis ellers de er til at
> opstøve i dag. Alternativt et par klatter lim eller bor nogle små

Ah ok, så har jeg ikke udtrykt mig godt nok. Det jeg mener er, at nogle ting
er lettere at bruge fordi de har gode tydelige kanter mens andre måske er
lidt smart udført, men hvor tingene let flyder sammen, eller sidder for tæt
når man skal føle på dem. Du kender det selv fra f.eks. bilsteeo og tja
nøglehuller osv. Nogle slot in drev er bare super gode, mens andre virker
mere besværlige.

Men lad endelig høre, hvis I ellers har nogle preferencer?
Det var lidt lige som den gang med disketterne. Nogle drev, der satte
diskene sig bare fast i og drevene var generelt besværlige at bruge, når man
skubbede diskene ind mens andre bare virker som om, de er bedre tilpasset.

Mvh. brian

Fra : Max

Dato : 13-12-07 23:16

Hej Brian

> skal dels monteres i fronten af kabinettet og dels have nogle
> tydelige afmærkninger, så han kan føle, hvor kortene skal indsættes.

En god måde at lave afmærkningen er at klippe strimler ud i
groft sandpapir og lime det på med dobbeltsidet tape. Hvis
kortlæseren har slots der ikke skal bruges, så luk dem med
en varmlimpistol.

--
Mvh Max