harddisk til P4P800
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 20:44

Hej,

Jeg har et Asus P4p800 deluxe bundkort, som jeg gerne vil have
en ny harddisk til.
Det udnerstøtter IDE og SATA, men jeg ikke rigtig opdateret med om
den så også kan bruge sådan een her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400978

Altså med SATA-300 ? Det kan måske godt men man bruger bare ikke
hele båndbredden som harddisken kan levere.

Jeg har een Seagate IDE-100 disk, de to kan vel sagtens sidde i samme
maskine med omtalte bundkort?

Mvh,

Frederik

Fra : Hans

Dato : 12-12-07 20:49

Frederik S. wrote:
> [...]
>
> Altså med SATA-300 ? Det kan måske godt men man bruger bare ikke
> hele båndbredden som harddisken kan levere.

Det kan du sagtens. Den er strappet til Sata-150 som standard.

> Jeg har een Seagate IDE-100 disk, de to kan vel sagtens sidde i samme
> maskine med omtalte bundkort?

Ingen problemer i det.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 20:50

Tak Hans!

Den napper jeg...

Frederik

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-12-07 13:51

Hej Frederik

> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400978
>
> Altså med SATA-300 ? Det kan måske godt men man bruger bare ikke
> hele båndbredden som harddisken kan levere.

Bare rolig. Harddisken kan slet ikke levere data i det tempo alligevel, så
der gør såmænd ikke så meget.
Men det er da fint, at de laver det sådan, at det ikke er
overførselsmetoden, som laver flaskehalsproblemer.
Når de nye andengenerations sdd diske kommer fra Samsung, så begynder det
faktisk at ligne noget. De kan virkelig flytte data i en uhyggelig fart.

Mvh. Brian

Fra : Johan N

Dato : 14-12-07 01:12

On 12 Dec., 20:43, "Frederik S." <none> wrote:
> [...]
> hele båndbredden som harddisken kan levere.
>
> Jeg har een Seagate IDE-100 disk, de to kan vel sagtens sidde i samme

Jeg vil tilslutte mig koret af ja-sigere ... har både haft 200GB
seagate drev og 250GB Western Digital på den ... kein problem :)

MvH

JN