Fjerne fan
Fra : Jane

Dato : 09-12-07 13:17

Jeg har en udtagelig HD i en skuffe af alluminium, og der sider 2 små faner
ca 3x3cm en på bagsiden og en på forsiden af skuffen, og de larmer som bare
f...... Sker der mon noget ved at afbryde dem?

Eller kan man købe 2 små faner som passer og ikke larmer?

Der er jo ingen faner direkte på de andre HD i kabinettet.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-12-07 13:32

On Sun, 9 Dec 2007 12:16:49 +0000 (UTC), Jane
<nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

> [...]
>f...... Sker der mon noget ved at afbryde dem?
>
>Eller kan man købe 2 små faner som passer og ikke larmer?

Små faner larmer, sådan er fysikken's love

>Der er jo ingen faner direkte på de andre HD i kabinettet.

Men dine andre diske sidder heller ikke i en lukket kasse med
begrænset luftcirkulation.

Du kan prøve at fjerne kølefanerne, men risikoen er selvfølgelig at
diskene 'står af' på grund af for høj temperatur - Varme er
harddiskenes allerværste fjende....

<mlr>

Fra : Johan N

Dato : 10-12-07 00:56

On 9 Dec., 13:32, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> [...]
>
> Du kan prøve at fjerne kølefanerne, men risikoen er selvfølgelig at
> diskene 'står af' på grund af for høj temperatur - Varme er

Nu vi er ved det. Findes der gode SMÅ fans ??

Nogen der ved noget om dette emne, kunne jo være at det kunne afhjælpe
problemet !!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-12-07 11:52

Johan N wrote:

> Nu vi er ved det. Findes der gode SMÅ fans ??

Papst?

Jesper Poulsen

Fra : Andreas Corneliussen

Dato : 10-12-07 16:02

Papst er nogle rimeligt gode blæser sådan helt generelt, og derfor er
deres små blæsere også bedre end de fleste tilsvarende små blæsere. Dog
vil jeg ikke mene at man kan få små blæsere der ikke larmer, da de
grundet deres ringe størrelse skal køre meget stærkt, hvilket giver
mange vibrasioner og meget støj. Derfor køb hellere en billig 120mm
blæser end en dyr 50mm.

Andreas

Fra : Rado

Dato : 10-12-07 15:58

On Sun, 9 Dec 2007 23:56:25 -0800 (PST), Johan N <hit.johan@gmail.com>
wrote:

>Nu vi er ved det. Findes der gode SMÅ fans ??

Hvis det er 40 mm, så er der nogen her:

http://studiedata.dk/shop/40mm-blaesere-43c1.html

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Jane

Dato : 11-12-07 15:31

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

> Hvis det er 40 mm, så er der nogen her:
>
> http://studiedata.dk/shop/40mm-blaesere-43c1.html

Ja de er 40x40 mm så jeg vil prøve at kikke på dit link

Og ellers tak for alle de gode svar, og god jul til alle

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Erling Jensen

Dato : 11-12-07 19:29

pokkers nu fik i mig til at genmontere min fan

Fra : Jane

Dato : 12-12-07 16:34

"Erling Jensen" <erling.jensen@nospam.dk> wrote in news:fjmksl$1b7t$1
@newsbin.cybercity.dk:

> pokkers nu fik i mig til at genmontere min fan

HAHA Jaa sådan kan de gå :)

Venlig hilsen
Jane

Fra : N/A

Dato : 10-12-07 11:52

Fra : Johan N

Dato : 10-12-07 08:53

On 10 Dec., 11:52, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Papst?
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

mmmm, mærkevare .... og er enig .. men dem hun refererer til kan godt
have "ydre" mål der er mindre en 40x40 mm

Mvh

Johan

PS: jeg leder efter nogen der er mindre en 40x40mm

Fra : Johan N

Dato : 10-12-07 08:57

On 10 Dec., 16:02, Andreas Corneliussen <and...@kom.aau.dk> wrote:
> [...]
> grundet deres ringe størrelse skal køre meget stærkt, hvilket giver
> mange vibrasioner og meget støj. Derfor køb hellere en billig 120mm

Ja hvis Jane kunne hive låget af den box som diskene er monteret i er
større fans en option.

Har selv nogle gamle harddisk-"skuffer" hvor en sådan løsning med
større fans ville være en mulighed.

Men hvis man "blot" ønsker nogle der larmer "mindre" end dem der
sidder i som standard, så må man jo prøve at finde nogle små fans, der
har en bedre kvalitet end dem der sidder i det eksisterende udstyr.

Helt at kappe tråden på dem kan IKKE anbefales !!!

Fra : Johan N

Dato : 11-12-07 07:40

On 11 Dec., 15:30, Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

> Ja de er 40x40 mm så jeg vil prøve at kikke på dit link
>
> Og ellers tak for alle de gode svar, og god jul til alle

> [...]

Jane ... husk endeligt at tjekke ydre mål. Nogle angivelser går på
diameteren af selve fan og ikke "huset" :)

MvH

Johan

Fra : Jane

Dato : 12-12-07 16:36

Johan N <hit.johan@gmail.com> wrote in
> Jane ... husk endeligt at tjekke ydre mål. Nogle angivelser går på
> diameteren af selve fan og ikke "huset" :)

Ok det det vil jeg så gøre, tak skal du ha ;)

--
Venlig hilsen
Jane