g5,7,9 logitec mus
Fra : Erik Andersen

Dato : 07-12-07 04:09

Hej alle
Jeg er ny i gruppen, jeg håber jeg er det rigtige sted?
Jeg skal give min nevø en gamer mus i julegave, er der nogen der har er
faringer med logitec G serie, hvhvad er bedst til spil?
På forhånd tak
Hilsen Erik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 08:45

Erik Andersen wrote:

> Jeg skal give min nevø en gamer mus i julegave, er der nogen der har er
> faringer med logitec G serie, hvhvad er bedst til spil?

Har en G5 (den er med hale). G7 er trådløs. Det er et
temperamentsspørgsmål. G5 kan justeres i vægt, det kan G7 ikke, så jeg
vil umiddelbart anbefale G5.

G9 har jeg lige læst lidt om på Logitech's hjemmeside - jeg vil ikke
bytte med min G5 (af første udgave). G9 virker for kantet efter min mening.

Vær iøvrigt opmærksom på at der findes 2 udgaver af G5. Udgaven med
rust-looket er den gamle.

Her er de alle:
http://tinyurl.com/yp57c3

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 07-12-07 10:06

"Erik Andersen" <bove@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal give min nevø en gamer mus i julegave, er der nogen der har er
> faringer med logitec G serie, hvhvad er bedst til spil?

Hvis det er en rigtig gamer mus du skal have til ham, så er du nød til at
kigge på Razor også.Jeg selv har lige fået denne her ind af døren
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2106207&lokation= og den er
faktisk ret så god, og den oser af kvalitet.
Du kan se mere om den her
http://www.razerzone.com/index.php?main_page=product_info&products_id=72

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 10:54

Hagar wrote:

> Hvis det er en rigtig gamer mus du skal have til ham, så er du nød til at
> kigge på Razor også.Jeg selv har lige fået denne her ind af døren

Eller denne:
http://www.microsoft.com/hardware/gaming/productdetails.aspx?pid=092

I sidste ende er det ergonomi der afgør valget. Hvis den ligger dårligt
i hånden er alt andet ligegyldigt.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 07-12-07 12:08

> [...]
> http://www.microsoft.com/hardware/gaming/productdetails.aspx?pid=092
>
> I sidste ende er det ergonomi der afgør valget. Hvis den ligger dårligt

Der kan man bare se, at MS har indgået samarbejde med Razor.
Du har helt ret i det med ergonomien.

Hagar

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-12-07 12:32

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> Der kan man bare se, at MS har indgået samarbejde med Razor.
> Du har helt ret i det med ergonomien.
>
> Hagar

Hagar, jeg ved så ikke med den du har fået, men jeg har læst mig til, at
Razor ikke var til alt for små hænder, jeg ved så ikke, hvor meget, der er i
det.

/Ole

Fra : Hagar

Dato : 07-12-07 14:01

> [...]
> Razor ikke var til alt for små hænder, jeg ved så ikke, hvor meget, der er

Jeg syntes den har en form der gør at nok de fleste kan spille med den, men
det er rigtigt nok, at holder man musen nede bag ved, ikke oven på, så er
det en mus til store hænder.
Men føj hvor er den hurtig, næsten for hurtig, men det er jo noget man skal
lære at håndtere.

Hagar

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-12-07 14:43

> [...]
> er det en mus til store hænder.
> Men føj hvor er den hurtig, næsten for hurtig, men det er jo noget man

Jeps, men er der ikke en knap på, du kan stille følsomheden, sådan lige med
det samme midt i et spil?
Det skal sges, jeg ikke har prøvet den, kun læst om den, da knægten skulle
ha' ny gamermus, som jo så blev MX518.

/Ole

Fra : Hagar

Dato : 07-12-07 16:12

> [...]
> med det samme midt i et spil?
> Det skal sges, jeg ikke har prøvet den, kun læst om den, da knægten skulle

Jo, der er knapper, en til at øge og en til at nedsætte hastigheden, lige
som på MX518, min Razor går så op til 4000 dpi, og det er lidt vildt, men
skal læres. Min tidligere mus var en MX518, og det er da også en god mus,
jeg fik bare lyst til at prøve noget andet. Det blev først den nye fra
Microsoft, som var noget møg, så nu er det så Razor.

Hagar

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-12-07 12:30

"Erik Andersen" <bove@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skal give min nevø en gamer mus i julegave, er der nogen der har er
> faringer med logitec G serie, hvhvad er bedst til spil?

En "gammel" slæber som Logitech MX518 er bestemt et nærmere kik værd.
Knægten har den, og han gamer med den, han er pjattet med den.

/Ole

Fra : Mads

Dato : 07-12-07 16:11

On Fri, 7 Dec 2007 12:30:29 +0100, "/Ole \(6000\)" <xx@xxx.xx> wrote:

>En "gammel" slæber som Logitech MX518 er bestemt et nærmere kik værd.
>Knægten har den, og han gamer med den, han er pjattet med den.

Ja, MX518 er bestemt en god gamer mus. Jeg har dog lige skiftet min
ud med en G5 som også kan anbefales til spil. At vægten kan justeres
virker dog som en gang gejl. Jeg vil ihvertfald helst ha min mus så
let som overhovedet muligt. G5 har forøvrigt store nylon glideplader
hvor mange mus kun har nogen små knopper der alt for hurtigt bliver
slidt eller samler skidt. Her har man da i det mindste mulighed for at
klæbe et ordenligt stykke teflon under den når den bliver slidt.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 18:52

Mads wrote:

> ud med en G5 som også kan anbefales til spil. At vægten kan justeres
> virker dog som en gang gejl. Jeg vil ihvertfald helst ha min mus så

Jeg har 86g i min. Det giver en mere rolig føring, navnligt når jeg har
tendens til ryste på hånden...

Jesper Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-12-07 20:06

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Jeg har 86g i min. Det giver en mere rolig føring, navnligt når jeg har
> tendens til ryste på hånden...
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg kan selv godt lide en lidt tung mus, hvis det er præcision (grafik o.l)
man arbejder med, og en let til spil.
Det med rystelser kunne jeg nok også bruge, men det indtræffer som regel
lørdag eller søndag formiddag

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 20:16

/Ole (6000) wrote:

> Jeg kan selv godt lide en lidt tung mus, hvis det er præcision (grafik o.l)
> man arbejder med, og en let til spil.

Så er en G5 jo løsningen - du flår bare vægtrammen ud når du skal spille

> Det med rystelser kunne jeg nok også bruge, men det indtræffer som regel
> lørdag eller søndag formiddag

Jeg har kroniske rystelser i hænderne. Ta'r et præparat der hedder
Propranolol (vennerne kalder det for gamerdoping) når det er strengt
nødvendigt med rolige hænder. Det er det når jeg spiller FPS og når jeg
lodder SMD

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 07-12-07 20:14

On Fri, 07 Dec 2007 18:51:41 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Jeg har 86g i min. Det giver en mere rolig føring, navnligt når jeg har
>tendens til ryste på hånden...

Så meget drikker jeg heldigvis ikke.