Sleep - wake funktionen
Fra : Vidal

Dato : 06-12-07 11:15

Er der nogen ulemper ved at bruge sleep - wake
funtionen på computeren.

Jeg går ofte meget til og fra computeren i løbet
af dagen, så istedet for at slukke eller bare lade
computeren køre hele tiden, synes jeg det er
pragtfuldt blot at trykke knappen og kunne genstarte
i løbet af få sekunder og så bruger den vel heller
ikke så meget strøm, når den 'sover'?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-12-07 15:06

Vidal wrote:
> Er der nogen ulemper ved at bruge sleep - wake
> funtionen på computeren.

Ikke udover at der skal være plads til et snapshot af systemet i en fil
på disken.

> Jeg går ofte meget til og fra computeren i løbet
> af dagen, så istedet for at slukke eller bare lade
> computeren køre hele tiden, synes jeg det er

Jeg gider ikke at vente på at noget skal starte op først, om det så er
cold boot eller fra suspended. Jeg har valgt energibesparende løsninger
istedet.

> ikke så meget strøm, når den 'sover'?

Den bruger et minimum når den "sover". Men en god CPU-styring som den
der findes i en AMD Athlon 64 eller Athlon X2 er bestemt også en
gevinst. Hvis du ikke skal bruge maskinen til de helt vilde grafiske
opgaver var det måske en idé at kigge på en VIA-maskine.

Jesper Poulsen

Fra : Vidal

Dato : 06-12-07 19:13

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg gider ikke at vente på at noget skal starte op først, om det så er
> cold boot eller fra suspended. Jeg har valgt energibesparende løsninger
> istedet.

Hvad er det for en?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-12-07 22:17

Vidal wrote:

> Hvad er det for en?

Det klippede du væk.

Jesper Poulsen

Fra : Vidal

Dato : 07-12-07 11:08

Jesper Poulsen skrev:

> [...]
> gevinst. Hvis du ikke skal bruge maskinen til de helt vilde grafiske
> opgaver var det måske en idé at kigge på en VIA-maskine.

Betyder det, du aldrig slukker for computeren?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 11:55

Vidal wrote:

> Betyder det, du aldrig slukker for computeren?

Ja.

Af samme årsag har jeg server-grade diske i.

Jesper Poulsen