Installation af Qnap TS 100 ?
Fra : Morten@nomail.dk

Dato : 01-12-07 15:23

Hej

Er der nogen der har prøvet at installere en Qnap TS-100 NAS ?

Jeg synes nemlig at installationen tager utrolig lang tid, så jeg
kunne godt tænke mig at vide om det er normalt.

Jeg kører Quickstart guiden efter at have monteret en helt ny
500 GB WD Caviar disk i NAS'en.
Her besvarer jeg alle spørgsmålene ang. opsætningen som
derpå går igang. De første ting går meget hurtigt og det
som Wizzard'en kalder for "Initialize harddisk" tager heller ikke
så lang tid. ( ca 30 min for det punkt )
Men så går den igang med "Install software" og efter et par sekunder
kommer der 3 blokke til syne på en statusbar der vel er omkring
30 blokke lang, altså ca 10% bliver markeret. Så sker der bare ikke
mere og jeg har nu gloet på den statusbar i et par timer.
Programmet er ikke gået ned og selve NAS'en viser heller ikke tegn
på nogen problemer. Mens disken blev initialiseret lyste HDD LED'en,
men det gør den ikke nu mens den installerer softwaren.

Nu er det jo ikke til at se hvad bæstet rent faktisk laver og jeg
tænkte på om den måske var igang med at formattere disken,
men det burde vel have være sket under det foregående punkt.
Har ikke lige formatteret en 500 GB disk før, men det tager vel
et pænt stykke tid, eller hur ?

Er der nogen der har prøvet at rode med sådan en NAS som
kan hjælpe ?

mvh Morten