Guide til Ram indkøb
Fra : Karsten Krambs

Dato : 27-11-07 13:45

Hej i Gruppen,

Jeg har en IBM Thinkpad T40p Type 2374 EGO
Jeg vil gerne opgradere med 1Gb Ram

På Kingstons hjemmeside kan jeg finde frem til at jeg skal bruger
KTM-TP0028/1G http://www.smalllinks.com/2TK

Som hos Getmore koster;
http://www.smalllinks.com/2TL
Til kr. 709

Denne Ram klods har dog fuldstændig samme specs KVR266X64SC25/1G
http://www.smalllinks.com/2TM
Til kun kr. 513

Kan jeg mon bruge den billige, eller har jeg misset noget?

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : JayPizz

Dato : 28-11-07 00:27

> [...]
> http://www.smalllinks.com/2TM
> Til kun kr. 513
>
> Kan jeg mon bruge den billige, eller har jeg misset noget?

Jeg ville købe de billige.
Argumentet for at man køber de ram der anbefales af producenten af
bundkortet, er at de er testet med bundkortet, og at bundkort kan være
ret kræsne med hvilke ram der sidder i, og det kan ske at hvis du ikke
køber dem der anbefales, er at de så ikke virker.
Jeg har aldrig gjort mine indkøb af ram efter hvad der anbefales af
bundkortsproducenten, og har aldrig haft problemer.
Hvis du virkelig er uheldig, så kan du jo altid fortryde købet.

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 29-11-07 00:12

Jeg vil lige skynde mig at sige, at mange leverandører tager ikke ram
tilbage når forseglingen er brudt på pakken!

Men jeg ville absolut også købe de billige, jeg har skiftet ram i mange
bærbare, og aldrig oplevet problemer med de billige og ellers mange til
kingston ram.. somme tider har jeg på fornemmelsen at det er nøjagtig samme
blok, bare med et andet klistermærke på..

//Brian

Fra : ShutEye

Dato : 29-11-07 13:19

> Jeg vil lige skynde mig at sige, at mange leverandører tager ikke ram
> tilbage når forseglingen er brudt på pakken!
<klip>

Så bryder de loven:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad083/
Gælder OGSÅ ram.
At jeg så ikke ville være meget for at modtage ram der har været testet hos
en anden først, ja det er en anden sag.

Fra : ShutEye

Dato : 29-11-07 13:20

> [...]
> At jeg så ikke ville være meget for at modtage ram der har været testet
> hos en anden først, ja det er en anden sag.

Nåhja - Det er netkøb jeg her snakker om, sagen stiller sig anderledes i
alm. butikker.