Bærbar computer ?
Fra : Ronni - The real one~

Dato : 14-07-01 12:14

Jeg overvejer at købe en bærbar computer, og har set
på den der hedder Vega Plus 1000
http://www.alcotini.dk/produkter/prisliste/prisliste_varer.asp?v=A3824
Er der nogle der har erfaringer med mærket Vega, skal man holde
sig langt væk, eller er det en ok maskine til pengene ?
Nogen der eventuelt ved hvem der har produceret de dele der sidder i?

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Allan Nielsen

Dato : 14-07-01 15:36

"Ronni - The real one :)" <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig langt væk, eller er det en ok maskine til pengene ?
> Nogen der eventuelt ved hvem der har produceret de dele der sidder i?

Hold dig LANGT væk fra det lort til Vega! Du må for alt i verden IKKE købe
en Vega.
Du kommer til at føle dig enormt røvrendt hvis du gør det!
Jeg kender ca. 20 personer, der har en Vega, og de er allesammen sindssygt
trætte af den!
alle Vegaerne har været til reparation MINDST 2-3 gange, der er hele tiden
noget galt.
På papiret kan det nok se ud som en udemærket maskine, men i virkeligheden
er det noget rigtig lort!

Så lad endelig være med at købe sådan noget
Køb Dell, det fås ikke bedre!

Mvh Allan

Fra : Allan Anonym

Dato : 14-07-01 16:42

"Ronni - The real one :)" <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> sig langt væk, eller er det en ok maskine til pengene ?
> Nogen der eventuelt ved hvem der har produceret de dele der sidder i?

Køb mærkevarer når du skal købe laptop. TOSHIBA og FUJITSU/SIEMENS er fx
udmærkede.

Hvis man stadig kan få en med skærm, der IKKE er TFT, så gå uden om dem.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-07-01 17:12

hrm ... .Jeg har ikke selv haft dårlige erfaringer med Dell laptops ... men
det er vel ikke uden grund at IT-klassen under mig sendte samtlige maskiner
tilbage til Dell og fik pengene retur ????

/Søren

Fra : Deaster

Dato : 15-07-01 17:43

Søren Nielsen <sbn@e-fyn.dk> skrev i en
> [...]
> det er vel ikke uden grund at IT-klassen under mig sendte samtlige
maskiner
> tilbage til Dell og fik pengene retur ????

Hmm underligt, har selv en bærbar Dell og den kører kanon, desuden har jeg
efterhånden solgt en 30 stykker på mit arbejde, og vi har endnu ikke fået en
retur eller til rep. og de bliver benyttet meget hårdhændet
(nej jeg arbejder ikke for Dell)

Jesper (Deaster)
Some people are only alive
because it's illegal to kill them
KLIP>>

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 14-07-01 18:32

Har selv siddet og supporteret på Fujitsu/Siemens og kan derfra
kun sige at det er noget jeg ALDRIG NOGENSINDE kommer til
at bruge penge på !!!!

Jeg har også hørt meget godt om DELL og Toshiba, men igen, prisen
er også derefter :)

/Ronni

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-07-01 09:42

On Sat, 14 Jul 2001 19:32:09 +0200, "Ronni - The real one :\)"
<ronni1@ofir.dk> wrote:

>Har selv siddet og supporteret på Fujitsu/Siemens og kan derfra
>kun sige at det er noget jeg ALDRIG NOGENSINDE kommer til
>at bruge penge på !!!!

Hvorfor ikke?

>Jeg har også hørt meget godt om DELL og Toshiba, men igen, prisen
>er også derefter :)

Jeg er rigtig glad for min Dell Inspiron.
Men.. Den taber tid, ca. 10 minutter pr døgn, og ifølge Dell skal
hele bundkortet skiftes for at rette denne fejl, da man ikke kan få et
batteri til det interne ur i 'løs vægt'
Og det finder man ud af nøjagtigt 7 dage efter at garantien er udløbet
((

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 15-07-01 13:43

> [...]
> batteri til det interne ur i 'løs vægt'
> Og det finder man ud af nøjagtigt 7 dage efter at garantien er udløbet

Hvis garantien er udløbet kan du vel bare tjekke og kigge efter, jeg kan da
slet ikke forstille mig at det skal være rigtigt. Det er nemlig totalt
latterligt, og så sidder jeg sgu og fortryder min nye dell inspiron 8K lidt.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-07-01 19:50

On Sun, 15 Jul 2001 14:43:19 +0200, "Lasse Stig Thomsen"
<lasse@tt-trading.dk> wrote:

> [...]
>latterligt, og så sidder jeg sgu og fortryder min nye dell inspiron 8K lidt.

Efter at jeg gik dem lidt på klingen og brokkede mig lidt, viste det
sig at man alligevel godt kunne få sådan et batteri løst....
Der skulle nu være et på vej med posten til mig, og jeg har fået en
vejledning i at skifte det.

Men hvorfor det så først forlyder at hele bundkortet skal skiftes kan
jeg jo kun gisne om. Sikkert den gode gamle med 'Går den så går den'.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 17-07-01 20:46

> [...]
>
> Men hvorfor det så først forlyder at hele bundkortet skal skiftes kan
> jeg jo kun gisne om. Sikkert den gode gamle med 'Går den så går den'.

Det var rart at høre, så er de penge jeg har givet for min ikke smidt ud af
vinduet.

Hygge

Fra : Uni Bull

Dato : 15-07-01 20:17

[klip]
> Jeg har også hørt meget godt om DELL og Toshiba, men igen, prisen
> er også derefter :)
[klip]

Nja - jeg synes nu ikke de priser du kan sammensætte en Inspiration 8000 for
www.dell.dk er skræmmende.
--
Uni Bull
Tilfreds I8000-ejer