Muse-problem
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-07 21:15

Hej !

Jeg sidder med en havareret pc.
Angiveligt pga. en pludselig strømafbrydelse.

Der er gået nogle sektorer på harddisken, som så er skiftet ud.
Under geninstallationen opfører musen (PS2) sig sært: Den vil kun registrere
lodrette bevægelser.
Jeg prøvede med en anden mus. Den vil kun registrere vandrette !

Det samme gør sig gældende, når jeg booter på en DOS-diskette.

Jeg har indlæst standardværdierne i BIOS.

Er der nogen, der har en god forklaring ?

mvh

Abricosicus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-11-07 21:52

On Fri, 23 Nov 2007 21:15:08 +0100, "Abricosicus"
<abricosicus(a)hotmail.com> wrote:

> [...]

>Jeg prøvede med en anden mus. Den vil kun registrere vandrette !
>
>Det samme gør sig gældende, når jeg booter på en DOS-diskette.

Tja, noget i PS2 musse-porten må være 'stået af' - Som jeg kan
gennemskue det, er det nok et problem centralt i chip-settet...

Hvis maskinen ellers fungerer ok er mit forslag at du skifter til en
USB-mus - Alternativet er et nyt bundkort....

<mlr>

Fra : Kasper

Dato : 24-11-07 19:01

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message

> Tja, noget i PS2 musse-porten må være 'stået af' - Som jeg kan
> gennemskue det, er det nok et problem centralt i chip-settet...
Det lyder meget underligt, jeg tror ikke umilbart på noget er brændt af, så
ville det ikke virke nogenlunde.

Men jeg kan ikke lige komme med et bud på hvad det er...

Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-11-07 20:05

On Sat, 24 Nov 2007 19:00:37 +0100, "Kasper" <kasper@kasper.kasper>
wrote:

>Det lyder meget underligt, jeg tror ikke umilbart på noget er brændt af, så
>ville det ikke virke nogenlunde.
>Men jeg kan ikke lige komme med et bud på hvad det er...

Hvis den laver samme nummer i windows og dos må det være et hardware
problem...

Jeg havde en lignende oplevelse da jeg på et tidspunkt brændte een
enkelt bit i en parallelport. Det tog mig lidt tid at gennemskue
hvorfor printeren pludseligt udskrev volapyk....

<mlr>