Webcam til teenager?
Fra : Sven

Dato : 22-11-07 12:15

Hej.
Jeg er en lidt ældre herre, der har fået til opgave at finde et webcam (USB
tilslutning) til en teenager-pige i julegave. Men hvilket skal jeg vælge?
Der er jo en masse forskellige modeller derude. Hun ønsker sig et der kan
stå/monteres oven på hendes Viewsonic 19" LCD-skærm, og så skal der selvf.
noget mikrofon til. Er det indbygget i webkamera'et, eller skal man bruge en
bordmikrofon? Kamera'et og mikrofonen skal primært bruges til MSN har jeg
forstået.
Gode råd og ideer modtages med tak (og gerne links til edbpriser.dk eller
direkte til forhandlere).

pft

--

Venlig hilsen
Sven

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 12:53

Sven wrote:

> Gode råd og ideer modtages med tak (og gerne links til edbpriser.dk eller
> direkte til forhandlere).

Der er faktisk frit valg på alle hylder - jeg vil dog advare mod
Logitech og Labtec. Labtec er Logitech OEM og Logitech-softwaren fylder
op med alle mulige ubrugelige funktioner og det lader sig ikke
afinstallere igen.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-07 00:41

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> Logitech og Labtec. Labtec er Logitech OEM og Logitech-softwaren
> fylder op med alle mulige ubrugelige funktioner og det lader sig ikke

Jeg har lige prøvet, og der var ingen problemer med at afinstallere det!
Logitech ImageStudio 7.3 til Win XP. Via Kontrolpanel og Tilføj eller fjern
programmer.
Der var også to andre små Logitech programmer, og de lod sig gså
afinstallere unden problemer. Jeg kunne da heller ikke forstå at det skulle
være et problem.

Mvh Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-07 07:37

Morten wrote:

> Jeg har lige prøvet, og der var ingen problemer med at afinstallere det!

Jeg har manuelt (i registreringsdatabasen) måtte fjerne en hel del
Logitech-software. Der fandtes ingen uninstall.

Jesper Poulsen

Fra : penta@panto.com

Dato : 22-11-07 13:34

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> MSN har jeg forstået.
> Gode råd og ideer modtages med tak (og gerne links til edbpriser.dk eller

Vi har 4 Logitech Quickcam Messengers i familien.
De har indbygget mikrofon og kan let sidde på kanten af en fladskærm.
Den model vi købte havde udskiftelig kappe, så man kunne vælge sølv, rød
eller blå.
Vi har ikke haft brug for at afinstallere softwaren.
Vi har været ganske tilfredse.

Hvis jeg skulle købe igen i dag, ville jeg kigge på webcam med indbygget
infrarødt lys. Skulle give bedre billeder hvis der er lidt dunkelt i
teenagerens rum.
F.eks.
Har dog ingen erfaring med dét.
Ser heller ikke ud til at der er mikrofon i.

venligst
tomov

Fra : John

Dato : 22-11-07 22:28

penta@panto.com skrev:

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255651
> Har dog ingen erfaring med dét.

Det har jeg. Spild af penge.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-07 16:26

Sven wrote:
> [...]
> mikrofonen skal primært bruges til MSN har jeg forstået.
> Gode råd og ideer modtages med tak (og gerne links til edbpriser.dk

Jeg vil anbefale dette fra Logitech:

Det er en af deres Pro modeller, og de har rigtig fint billede og linse i
rigtig glas.
Det ser dog ikke ud til at man kan køre en klap ned foran linsen, som man
kunne på de tidligere modeller. Men sjovt nok er der stadig huller i siden
på webcam'et til netop dette...
Jeg har ikke haft problemer med softwaren, tværtimod. Der er en masse smarte
finesser hvor man kan justere lys og kontrast og hvor man kan optage
videosekvenser og enten sende dem som email eller uploade dem til sin
hjemmeside.
Derudover er det et super webcam til MSN.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 17:39

Morten wrote:

> Jeg har ikke haft problemer med softwaren, tværtimod. Der er en masse smarte

Du har nok heller ikke skulle af med skidtet...

> Derudover er det et super webcam til MSN.

Det er alle webcams...

Husk at handle E-mærket.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-07 20:17

Jesper Poulsen wrote:
> Du har nok heller ikke skulle af med skidtet...

Nej, men hvad er der i vejen med uninstall?

> Det er alle webcams...

Nah, der findes webcam med mindre opløsning og som kun er usb 1.1. Jeg ved
dog ikke hvor meget sidstnævnte har at sige i praksis.

> Husk at handle E-mærket.

Ja, men hvorfor egentlig?

/Morten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 21:16

Morten wrote:
> Nej, men hvad er der i vejen med uninstall?

Det er ikke muligt. Jeg har manuelt måtte fjerne alt fra
registreringsdatabasen...

> Nah, der findes webcam med mindre opløsning og som kun er usb 1.1. Jeg ved
> dog ikke hvor meget sidstnævnte har at sige i praksis.

Mit gamle Creative Webcam3 giver et bedre resultat på IM-tjenester end
det Labtec jeg købte i A-Z og som jeg ikke kunne fjerne
Logitech-softwaren for...

> Ja, men hvorfor egentlig?

Fordi det er forbrugerens sikkerhed for at ikke at stå med håret i
postkassen i forbindelse med et køb via nettet.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-07 10:49

Jesper Poulsen wrote:
> Det er ikke muligt. Jeg har manuelt måtte fjerne alt fra
> registreringsdatabasen...

Okay, det har jeg ikke afprøvet. Men lyder da vildt.

> Mit gamle Creative Webcam3 giver et bedre resultat på IM-tjenester end
> det Labtec jeg købte i A-Z og som jeg ikke kunne fjerne
> Logitech-softwaren for...

Er det længe siden?

> Fordi det er forbrugerens sikkerhed for at ikke at stå med håret i
> postkassen i forbindelse med et køb via nettet.

Får man sine penge tilbage ved konkurs så?
Det hedengangne www.netto-pc.dk brugte E-mærket flere måneder efter de var
lukket. Og de modtog også bestillinger. Jeg kan huske, at jeg skrev til
E-handelsfonden om at undersøge det.

/Morten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-07 10:57

Morten wrote:
> Er det længe siden?

Det er et års tid siden...

Jesper Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 22-11-07 20:23

> [...]
> MSN har jeg forstået.
> Gode råd og ideer modtages med tak (og gerne links til edbpriser.dk eller

Jeg har fornyligt købt et Creative live optia, jeg er ret imponeret over det
det har et rigtigt godt billede. Og så har den iøvrigt en klap-dims så man
kan sætte det fast på toppen af en fladskærm eller bærbar.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255097

Brian

Fra : Anders

Dato : 23-11-07 11:18

Sven skrev:
> Gode råd og ideer modtages med tak (og gerne links til edbpriser.dk eller
> direkte til forhandlere).

Nu er det måske også vigtigt at vide, hvilken Windows version hun bruger
(går ikke ud fra hun bruger Mac, når hendes skærm er en ViewSonic ).
Bruger hun Windows 2000, Windows XP, Windows Vista eller noget helt fjerde?

Hvis det er Vista, kan der vidst stadig være lidt
kompatibilitetsproblemer. Mit gamle webcam (Logitech Zoom) virker ikke
standard under Vista, men man kan fuske lidt med at installere
forskellige drivere - besværligt.

Anders

Fra : Sven

Dato : 24-11-07 03:13

> [...]
> (går ikke ud fra hun bruger Mac, når hendes skærm er en ViewSonic ).
> Bruger hun Windows 2000, Windows XP, Windows Vista eller noget helt

Det har du da helt ret i. Hun bruger Windows XP SP2 Pro Study edition dansk
udgave

--

Venlig hilsen
Sven

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-07 08:38

Sven wrote:

> Det har du da helt ret i. Hun bruger Windows XP SP2 Pro Study edition dansk
> udgave

Så er alt jo gangbart. Har selv et Trust Spacecam - godt billede, simple
drivere (der er lette at slippe af med igen) - jeg desværre ikke finde
det til salg længere

Ellers vil jeg sige Creative. Deres lydkort er noget skrammel, deres
højttalere ligeså, men deres webcams er særklasse

Jesper Poulsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 24-11-07 13:56

Jesper Poulsen skrev:

> Så er alt jo gangbart. Har selv et Trust Spacecam - godt billede,
> simple drivere (der er lette at slippe af med igen) - jeg desværre ikke
> finde det til salg længere

http://www.hardware-store.dk/shop.php/webkamera/c_20.html

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-07 23:15

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> http://www.hardware-store.dk/shop.php/webkamera/c_20.html

Mit Spacecam er bedre. Det er et Spacecam 360.

Jesper Poulsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 24-11-07 23:44

Jesper Poulsen skrev:

> Mit Spacecam er bedre. Det er et Spacecam 360.

Ok, er det den her ?

http://emb.dk/category.338.article.1380

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-07 08:55

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Ok, er det den her ?
> http://emb.dk/category.338.article.1380

Ja, sørme så...

Jeg gave blot 100,- mindre hos SHG.DK i sin tid...

Det har iøvrigt min varmeste anbefaling.

Jesper Poulsen