1 printer til 2 computere - hvad skal jeg ~
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 21-11-07 14:53

Hej.

Jeg har to computere, som jeg gerne vil koble min Canon iP3000 til, men
jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal bruge for at kunne gøre det. Er der
nogen, der vil hjælpe mig lidt med det.

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-11-07 15:04

Jesper Jacobsen wrote:

> Jeg har to computere, som jeg gerne vil koble min Canon iP3000 til, men

THansen har en USB-omskifterboks til formålet.

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 21-11-07 15:13

On Wed, 21 Nov 2007 14:52:50 +0100, Jesper Jacobsen
<jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har to computere, som jeg gerne vil koble min Canon iP3000 til, men
>jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal bruge for at kunne gøre det. Er der

Sæt en printerserver på printeren:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94192&type=hardware

forudsat at du bruger en netværkswitch og har en ledig port der.

Jeg har gået udfra, at printeren kun har usb.
Du forbinder printerserveren med switch med et netværkskabel.

http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=66

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 07:21

J wrote:

> Sæt en printerserver på printeren:
> http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94192&type=hardware

Den ser god ud.

For alt i verden skal man undgå printservere fra NetGear, idet de kræver
proprietær software for overhovedet at virke.

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-07 21:05

Jesper Jacobsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har to computere, som jeg gerne vil koble min Canon iP3000
> til, men jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal bruge for at
> kunne gøre det. Er der nogen, der vil hjælpe mig lidt med det.

Og så lige en tredie mulighed:

Hvis de to computere er koblet sammen i en form for netværk, så
sæt printeren til den ene PC og del den - det kræver så at den PC
med printeren er tændt, når den anden skal udskrive......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 07:17

Jan Vestergaard wrote:

> Og så lige en tredie mulighed:

Og den dårligste mulighed.

> sæt printeren til den ene PC og del den - det kræver så at den PC
> med printeren er tændt, når den anden skal udskrive......

Derfor.

Printservere er på vej frem blandt private.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-11-07 15:10

Jesper Poulsen skrev:

> Og den dårligste mulighed.

> Derfor.
>
> Printservere er på vej frem blandt private.

Den løsning med at have printeren sat til en computer, der så skal være
tændt for at den kan udkrive, er absolut heller ikke den løsning jeg vil
foretrække. Så er der jo ikke nogen idé med at spørge om en printserver.
Det var netop for, at jeg kunne være fri for at have en masine tændt,
der bare skal være tændt for at jeg kan udskrive fra en anden computer.
Det ville i mine øjne være nemmere, og noget billigere, at flytte kablet
fra den ene maskine til den anden, for at kunne bruge printeren.

Jeg må se, hvad jeg finder ud af. Der var et par gode løsninger i, som
der skal undersøges nærmere.

Tak for hjælpen.

Jesper

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 22-11-07 17:07

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har to computere, som jeg gerne vil koble min Canon iP3000 til, men
> jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal bruge for at kunne gøre det. Er der

Hej
Jeg bruger denne fra THansen,
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1463994921&n=496908102&pn=552651110
og den virker perfekt, man kan enten skifte imellem de t PC-er ved at trykke
på en knap på selve svitchen,
eller trække printeren over til sin PC, ved at trykke 2 gange på ScrollLock.

PS. den virker med en scanner/miltifunktions printer..

Johannes

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 17:42

Johannes Jørgensen wrote:

> Jeg bruger denne fra THansen,
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1463994921&n=496908102&pn=552651110

Det var også den jeg tænkte på da jeg skrev mit indlæg. Min far har
brugt sådan en i mange år efterhånden...

Jesper Poulsen

Fra : Johan N

Dato : 22-11-07 17:18

On 22 Nov., 07:21, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>
> For alt i verden skal man undgå printservere fra NetGear, idet de kræver
> proprietær software for overhovedet at virke.

ja at dømme på beskrivelsen ... lyder det til at det er linux internt
i den box der .... CUPS (Linux printer system bruger den port ...
631 :) )

JN