HP maskine fra TDC - er den prisen værd?
Fra : Leif

Dato : 19-11-07 22:22

Så er det vist tid at skifte min gode gamle Athlon 800 ud.

Faldt over et tilbud fra TDC annoncen, og vil gerne høre om det kan gøres
billigere selv,
f.eks. fra shg eller prc eller andre lignende.

Det er en HP pavillion a6233 med: Core 2 quad Q67600, 3GB DDR2 ram, 320GB
harddisk,
Geforce 8600 GT med 512 dedikeret ( tages denne ram egentlig ikke fra de
3GB?),
dvd brænder, trådløs netværk, Hybrid Hauppage tv ( analog og dvb-t) vista
home,
div. software. Media center remote.
Prisen er 7999.

Jeg har ikke brug for softwaren udover vista'en.
Mit behov er alm. office brug, div. surfing samt Autodesk Inventor.

Alle gode råd & konfigurationer (og anbefalede forhandlere) er velkomne.
Email mig bare direkte, hvis der er mod ng reglerne at anbefale en
forhandler.

Mvh, Leif

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-11-07 07:34

Leif wrote:

> Geforce 8600 GT med 512 dedikeret ( tages denne ram egentlig ikke fra de
> 3GB?),

Ikke hvis der står dedikeret. De 512MiB er grafikkortets eget RAM.

> Jeg har ikke brug for softwaren udover vista'en.
> Mit behov er alm. office brug, div. surfing samt Autodesk Inventor.

Til alt andet en Autodesk Inventor er maskinen overkill.

> Email mig bare direkte, hvis der er mod ng reglerne at anbefale en
> forhandler.

Det er ikke imod reglerne at anbefale en forhandler, man skal bare huske
at nævne sit tilknytningsforhold (hvis der er et).

Jesper Poulsen

Fra : Leif

Dato : 21-11-07 20:47

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Ikke hvis der står dedikeret. De 512MiB er grafikkortets eget RAM.

> Til alt andet en Autodesk Inventor er maskinen overkill.

Snip..............

Misforstod det nok for grafikkortet: Der står 512 MB ram dedikeret og op til
1791 MB ram

Jeg er nok nødt til at købe noget der kan Inventor og så tage resten med.

Men hvordan er det med prisen - kan jeg via de nævnte steder e3ller vi
aedbpriser.dk
få noget tilsvarende til samme pris eller bare billigere?
Jeg har ikke noget mod selv at samle den, bare prisen er derefter.

Mvh, Leif

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 07:27

Leif wrote:

> Jeg er nok nødt til at købe noget der kan Inventor og så tage resten med.

Hvad kræver Inventor i dag?

Jesper Poulsen

Fra : Leif

Dato : 22-11-07 16:30

> Hvad kræver Inventor i dag?

På arbejde bruger jeg en P4(tror jeg) 3,2MHz , 3GB ram, alm. harddisk,
Nvidia FX 1400 Open gl grafik.
Den er efterhånden rigelig sløv til vore mølle-samlinger.

Der er en ny på vej til mig, med lidt held en quadro ellers (bare) en
Core2Duo.

Så jeg går efter noget der er en hel del bedre.

Det er egentligt lige meget om prisen er 5-6-8-9 kkr, bare det jeg får ikke
er nioget jeg kan få bedre / billigere
andre stedeer - evt. ved selv at samle (hvad jeg ingen problemer har med,
men har ikke fulgt med hvad der
rører sig på markedet i længere tid).

Mvh, Leif

Fra : Vidal

Dato : 20-11-07 09:40

Leif skrev:
> [...]
>
> Alle gode råd & konfigurationer (og anbefalede forhandlere) er velkomne.
> Email mig bare direkte, hvis der er mod ng reglerne at anbefale en

Du kunne prøve at sammenligne det med en computer,
du selv stykker sammen med lignende specifikationer.

Der er sikkert flere, der gør det, men du kan f.eks.
se på Føniks computer

http://fcomputer.dk/

Der har jeg selv købt computer.
--