FullRate 10 Mb > 20 Mb
Fra : Peter Jensen

Dato : 06-01-08 16:58

Fullrate har hævet i anledning af nytåret hævet min båndbredden fra 10 til
20 Mb. Når jeg bruger deres testprogram kan jeg komme op på 10,8 Mb. Jeg har
ca. 500 meter til centralen og Fullrate synes også at hastigheden er i
underkanten, men der kan desværre ikke gøres noget ved det og man gør
opmærksom på at en hastighed på 20 Mb betyder op til 20 Mb.

Er det godt nok fra Fullrates side?

Peter Jensen

Fra : Kasper

Dato : 06-01-08 17:14

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> wrote in message
> [...]
> underkanten, men der kan desværre ikke gøres noget ved det og man gør
> opmærksom på at en hastighed på 20 Mb betyder op til 20 Mb.

Kan det være routeren der sætter begrænsningen ???

Kasper

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-01-08 18:52

> [...]
> underkanten, men der kan desværre ikke gøres noget ved det og man gør
> opmærksom på at en hastighed på 20 Mb betyder op til 20 Mb.

Kort svar: Ja. De kan jo ikke ændre på kabler og forhold og det står i
betingelserne/kundeaftalen. Du kan så vel nedgradere til 10Mb og få det
billigere end før i stedet?

Men overvej om det kan skyldes andet - som den anden Kasper nævner hvis du
fx selv har en router på - specielt en trådløs - kan det begrænse.

mvh
/Kasper

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-08 08:08

Kasper Bergh <kaz@want-no.spam-here.ok.own.web.id> wrote:

> Du kan så vel nedgradere til 10Mb og få det billigere end før i stedet?

Men det er der vel så gebyr på ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-02-08 14:55

> Men det er der vel så gebyr på ?

Sent svar, men: Nej - der er ikke gebyr på hastighedsændringer.

--
Mvh. Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-01-08 19:19

On Sun, 6 Jan 2008 16:57:42 +0100, "Peter Jensen"
<peter.oeberg@gmail.com> wrote:

> Er det godt nok fra Fullrates side?

Ja. Kontakt supporten igen og bed om en linietilpasning. Hvis de
skruer ned for den nominelle hastighed, skruer de også ned for prise.

-A

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-01-08 22:30

> [...]
> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Man har lige opdateret min router (Fullrates router) og min Pc sidder
direkte i routeren. Det er i øvrigt samme pris for 10 Mb og 20 Mb - et
nytårstilbud. Jeg vil bede om en linietilpasning.

Peter Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-01-08 05:02

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja. Kontakt supporten igen og bed om en linietilpasning. Hvis de
> skruer ned for den nominelle hastighed, skruer de også ned for prise.

Jeg havde ikke opdaget det med 10 -> 20, så jeg måtte lige tjekke.
Min router siger 15M i status, så jeg gik ind på 'mit fullrate' for at
tjekke forbindelsen.
Der får jeg meddelsen 'Der skal gå mindst 30 dage før du kan nedgradere
igen'.
Så der er noget der tyder på, at de af sig selv 'efterjusterer'.

Stig Johansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-01-08 07:45

On Mon, 07 Jan 2008 05:02:07 +0100, Stig Johansen
<stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote:

> Min router siger 15M i status,

Det viser, hvad router og DSLAM har forhandlet sig frem til, ikke hvad
linien er sat til, og det er det hurtigste, de kunne blive enige om,
ikke det mest stabile. Det kan være godt for stabiliteten at sætte det
fast lidt lavere.

-A

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-01-08 14:37

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> linien er sat til, og det er det hurtigste, de kunne blive enige om,
> ikke det mest stabile. Det kan være godt for stabiliteten at sætte det

Det er jeg med på.
Hvis jeg går ind på 'mit fullrate' kan jeg ikke se hvad den står til, men
får i stedet den omtalte besked om nedgradering.
Da jeg ikke selv har nedgraderet, tolker jeg det som om de selv har
registreret en nedgradering, men om knap 30 dage kan jeg nok se hvad jeg
står til(hvis jeg husker at se efter).

Stig Johansen

Fra : Niklas Petersen

Dato : 07-01-08 15:50

Stig Johansen wrote:
> Der får jeg meddelsen 'Der skal gå mindst 30 dage før du kan nedgradere
> igen'.
> Så der er noget der tyder på, at de af sig selv 'efterjusterer'.

Det kan du ikke konkludere på den baggrund. Meddelelsen om de 30 dage
kommer formodentlig fordi du har fået opgraderet fra 10 til 20 mbit. Jeg
får samme meddelelse, og er blevet opgraderet fra 5 til 10.

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-01-08 20:41

Niklas Petersen wrote:

> Det kan du ikke konkludere på den baggrund. Meddelelsen om de 30 dage
> kommer formodentlig fordi du har fået opgraderet fra 10 til 20 mbit. Jeg
> får samme meddelelse, og er blevet opgraderet fra 5 til 10.

Jeg konkluderer ikke - jeg gætter.
Jeg kan ikke se _hvad_ jeg er 'sat til' pt, men jeg studsede over ordet
'nedgradering' i forhold til at man skulle være 'opgraderet'.
Den officielle meddelse er, at jeg skulle være 'opgraderet' fra 10 -> 20.
Efter knægten er flyttet har jeg slet ikke behov for den slags båndbredde,
så jeg følger ikke med.

Stig Johansen

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-01-08 16:34

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter knægten er flyttet har jeg slet ikke behov for den slags båndbredde,

Når jeg kan downloade med godt 2 Mb i sekundet så må min 20 Mb forbindelse
være ok, ikke?
FullRates TPtest program går ofte i stå og det har jeg set har været nævnt
før.

Peter Jensen

Fra : Rado

Dato : 09-01-08 17:15

On Wed, 9 Jan 2008 16:33:50 +0100, "Peter Jensen"
<peter.oeberg@gmail.com> wrote:

>Når jeg kan downloade med godt 2 Mb i sekundet så må min 20 Mb forbindelse
>være ok, ikke?

Det svarer til omkring 16 Mbit.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-01-08 17:23

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det svarer til omkring 16 Mbit.
>

> --
> Rado
>
> Protester imod EUs intelligent design resolution:
> http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Senste forsøg viste 2,5 Mb - der er ingen grund til at teste mere. Så skal
FullRate bare ha' fjernet det sidste ekko fra min telefon.

Peter Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-01-08 05:49

Peter Jensen wrote:

> Senste forsøg viste 2,5 Mb - der er ingen grund til at teste mere. Så skal
> FullRate bare ha' fjernet det sidste ekko fra min telefon.

Dengang knægten brugte noget P2P oplevede jeg også ekko af og til.
De løste jeg ved at sætte begrænsning på upload på hans maskine.
Aldrig haft ekko siden.
Det ser ud som om den indbyggede QoS på VoIP er liiige i underkanten.

Stig Johansen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-08 08:08

Peter Jensen <peter.oeberg@gmail.com> wrote:

> FullRate bare ha' fjernet det sidste ekko fra min telefon.

Sidste gang jeg havde ekko på telefonen viste det sig at skyldes, at jeg
havde tændt for en fjernsyn, jeg har hængende på væggen lige over
computeren [jeg arbejder på den gennem en ekstern 23" skærm; det er en
13" MacBook].

Og ja, naturligvis havde den anden også tændt for sit fjernsyn. Samme
program.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-08 17:04

> [...]
> 13" MacBook].
>
> Og ja, naturligvis havde den anden også tændt for sit fjernsyn. Samme

Ekkoet er ikke ret slemt og jeg mærker det mest når jeg er nødt til at skrue
op for mikrofonforstærkningen i routeren. Det skal jeg hver fredag kl. 19.30
hvor jeg snakker med min 94 årige onkel som er næsten stokdøv.

Peter Jensen