Trådløs udbyder til Danmark og sverige
Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 05-01-08 12:54

Findes der en udbyder i dk og sverige som arbejder sammen

Jeg vil gerne på et trådløst net i hillerød omegnen og i sverige kan det
lade sig gøre. ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-01-08 14:34

3

--
Bjarke Andersen

Fra : Svend

Dato : 05-01-08 21:56

Bjarke Andersen wrote:
> "dann@invalidd.dk" <dan@microinvalid.com> crashed Echelon writing

> 3

Men med roaming afgift i sverige ikke ?

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-08 15:17

On 5 Jan., 21:55, Svend <2...@lazy.dk> wrote:

> Men med roaming afgift i sverige ikke ?

Nej, kun hvis der benyttes andre udbydere end Hi3g

Nu kan jeg ikke lige finde noget præsis omkring samme priser..

Det ville nok være klogt lige at spørge sig sikker inden... Fx kan det
være en fordel at købe bredbånd i sverigei stedet for danmark.. da de
i sverige har 7,2/0,384Mbit til 199,- og 7,2/1,4Mbit til 299,- svenske
kroner, og de siger de i 2008 kommer med 14,4/5Mbit bredbånd...

Fra : Svend

Dato : 05-01-08 23:47

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> i sverige har 7,2/0,384Mbit til 199,- og 7,2/1,4Mbit til 299,- svenske
> kroner, og de siger de i 2008 kommer med 14,4/5Mbit bredbånd...

Ok. I spanien er roaming prisen 100 kr. pr mb.

--
Svend

Fra : N/A

Dato : 06-01-08 14:35

Fra : N/A

Dato : 05-01-08 23:47

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-08 16:45

On 5 Jan., 23:47, Svend <2...@lazy.dk> wrote:

> Ok. I spanien er roaming prisen 100 kr. pr mb.

Ok...

Nu fandt jeg lige noget tekst:

http://privat.3.dk/Abonnementer/Priser/Udland/Billig-takst-i-Sverige/

Fra spørgsmål og svar på www.tre.se: (bemærk sidste sætning)

Kan jag surfa i utlandet? Svar: Ja, men då det är väldigt dyrt och
du betalar per MB rekommenderar vi dig att inte använda ditt bredband
i utlandet. Kostnaden är mellan 70-120 kr/MB så därför har vi valt att
begränsa abonnemangen hos privatkunder för utlandssurf. Om man ändå
vill surfa utomlands trots den höga kostnaden är det bara att ringa
vår Kundservice så tar de bort begränsningen. I Danmark surfar du i
3's nät till samma kostnad som i Sverige.

Fra : Svend

Dato : 06-01-08 14:35

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> vår Kundservice så tar de bort begränsningen. I Danmark surfar du i
> 3's nät till samma kostnad som i Sverige.

Det er da en ok deal !, altså hvis det samme gælder for dansk abn. i
sverige !.

Nu har jeg selv mobil bredbånd på min 3 telefon (N95), og det er
simpelthen alle pengene værd at have en nød netforbindelse ved hånden og
i sommerhuset. Hvis den også kan bruges i sverige er det bare bedre.
Jeg betaler heller ikke for den datatrafik telefonen bruger når jeg
tjecker mail på telefonen.

--
Svend

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 06-01-08 10:24

jeg har fundet dem her : www.nordiskmobiltelefon.dk
'
nogen der har prøvet dem ?

Fra : Svend

Dato : 06-01-08 14:38

dann@invalidd.dk wrote:
> jeg har fundet dem her : www.nordiskmobiltelefon.dk
> '
> nogen der har prøvet dem ?
>
> "dann@invalidd.dk" <dan@microinvalid.com> skrev i en meddelelse

Så hellere 3.

--
Svend

Fra : Henning Wangerin

Dato : 06-01-08 14:41

On Sun, 06 Jan 2008 14:37:39 +0100, Svend wrote:

> Så hellere 3.

Ud fra hvilket grundlag mener du det? Har du prøver dem?

- nej jeg har intet med dem at gøre, men har overvejet en forbindese fra
dem.

/Henning

Fra : Svend

Dato : 06-01-08 14:52

Henning Wangerin wrote:

> Ud fra hvilket grundlag mener du det? Har du prøver dem?

Pris, og fordi jeg har prøvet det i dk.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 06-01-08 15:18

On Sun, 06 Jan 2008 14:52:11 +0100, Svend wrote:

> Pris,

Den synes jeg nu ikke er afskrækkende, men udstyrert kan selvfølgelig kun
bruges hos dem.

> og fordi jeg har prøvet det i dk.

Hvornår? For nyligt?

/Henning

Fra : Svend

Dato : 06-01-08 15:36

Henning Wangerin wrote:

> Den synes jeg nu ikke er afskrækkende, men udstyrert kan selvfølgelig kun
> bruges hos dem.

> Hvornår? For nyligt?

Dagligt.

--
Svend

Fra : Henning Wangerin

Dato : 06-01-08 16:03

On Sun, 06 Jan 2008 15:35:45 +0100, Svend wrote:

> Dagligt.

Hvad er problemet?

- dækning? (hvor bevæger du dig i givet fald rundt?)

- stabilitet?

.. hastighed?

- eller?

/Henning

Fra : Svend

Dato : 06-01-08 17:13

Henning Wangerin wrote:

> Hvad er problemet?
>
> - dækning? (hvor bevæger du dig i givet fald rundt?)
>
> - stabilitet?
>
> . hastighed?
>
> - eller?
>
> /Henning
Øh, jeg mindes ikke jeg har sagt der var et problem.

Jeg bruger 3 dagligt. Betaler 200 kr. for at bruge min mobil telefon som
internet forbindelse. Det er trodsalt billigere en nordisk.

--
Svend

Fra : Henning Wangerin

Dato : 06-01-08 20:40

On Sun, 06 Jan 2008 17:13:18 +0100, Svend wrote:

> Øh, jeg mindes ikke jeg har sagt der var et problem.
>
> Jeg bruger 3 dagligt. Betaler 200 kr. for at bruge min mobil telefon som
> internet forbindelse. Det er trodsalt billigere en nordisk.

Så misforstod jeg dig bare. Jeg gik ud fra at du havde erfaringer med
nordisk mobiltelefon.

/Henning

Fra : Frans Meyer

Dato : 07-01-08 13:00

> jeg har fundet dem her : www.nordiskmobiltelefon.dk
> '
> nogen der har prøvet dem ?

Ja, fungere fint.

Har 2 danske brugere der bruger dem næsten hver weekend i deres svenske
sommerhuse.

Har det selv i bilen - men har indtil videre kun brugt det på sjælland.

vh
Frans

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-01-08 13:07

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sommerhuse.
>
> Har det selv i bilen - men har indtil videre kun brugt det på sjælland.

Hvordan med hastigheden?
Har du kun prøvet i byer eller også på "landet"?

/Dennis

Fra : Frans Meyer

Dato : 07-01-08 19:38

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:478215ec$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvordan med hastigheden?

Den svinger mellem ca. 2 Mbps og ca. 300 kbps download - ca. 128 kbps
upload.

> Har du kun prøvet i byer eller også på "landet"?

Begge steder - og kun fra bil.

Magnet ant. på taget.

Dårligst connection inde midt kbh. city. - bedst fra "landet"

Jeg syntes i praksis at der er fin overensstemmelse med deres dæknings kort:

http://www.nordiskmobiltelefon.dk/daekning.html

vh
Frans

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-01-08 23:23

> [...]
> meddelelse news:478215ec$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den svinger mellem ca. 2 Mbps og ca. 300 kbps download - ca. 128 kbps

Hvordan er fordelingen sådan ca?
Er det hovedparten i den høje ende af skalaen eller?

/Dennis

Fra : Frans Meyer

Dato : 08-01-08 07:39

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4782a654$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvordan er fordelingen sådan ca?
> Er det hovedparten i den høje ende af skalaen eller?

Det har jeg ikke bidt mærke i.....

vh
Frans