E-Mail
webnoob 5265
Når man nu ikke må vedhæfte fot
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 12:55

Jeg ved at man ikke må vedhæfte screenprints og fotos i disse grupper,
men netop når jeg ønsker hjælp om et problem om opsætning og
indstillinger i f.eks filtre eller andet, savner jeg at måtte gøre det,
idet det selvfølgelig kan klargøre mine måske sære spørgsmål.

Jeg anvender så et program der hedder: AllYouCanUpload.webshots.com.

Jeg vil ikke sende for store billeder til grupper eller folk, så jeg har
forsøgt at sende det samme fotos til mig selv i 4 forskellige
størrelser, men de er alle 4 ens når jeg modtager dem?? De vises hos
mig alle som 68,9 kb og 386x439 ? hvordan kan det være?
Jeg havde jo "bestilt" dem som :

100x75 150x113 320x240 og Not Resized

Jeg havde forventet at jeg kunne se hvilket format der var det
"høfligste" at sende det i?????

Hvad gør I andre?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Mads

Dato : 06-01-08 13:01

On Sun, 06 Jan 2008 12:54:50 +0100, "Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk>
wrote:

>Hvad gør I andre?

Hvad med at poste billedet i dk.binaer og så nævne dette sammen med
det spørgsmål du poster i den gruppe hvor det måtte høre hjemme?
Den fremgangsmåde bruger mange andre ihvertfald.

( der er jo 2 slags NG's. Dem til diskussioner hvor binære filer er
uønskede og så binære grupper der netop er beregnet til vedhæftede
filer af mange forskellige slags )

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 06-01-08 13:12

Mads wrote:

> Hvad med at poste billedet i dk.binaer og så nævne dette sammen med
> det spørgsmål du poster i den gruppe hvor det måtte høre hjemme?
> Den fremgangsmåde bruger mange andre ihvertfald.

Ja, tidligere var det en god idé.

Men ligesom andre newsudbydere valgte TDC for et halvt års tid siden at
ophøre med at føre de binære grupper.

Det betyder derfor, at alle kunder hos TDC samt folk som er kunder hos
en eller anden internetudbyder, som ikke tilbyder news, og derfor bruger
Sunsite eller lignende, ikke har adgang til de binære grupper.

Derfor er binære grupper efterhånden ikke rigtig noget værd som et
binært supplement til tekstgrupperne.

Til gengæld har de fleste mulighed for at få en hjemmeside hos deres
internetudbyder, og hertil kan man uploade filer. Det synes jeg er det
smarteste.

Fra : Max

Dato : 06-01-08 15:40

Hek

> Hvad gør I andre?

Med til de fleste internetabonnementer følger der lidt
serverplads så man bl.a. kan lægge en hjemmeside
op, den kan man så benyttet til at vise billeder på.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 20:04

Max skrev:
> Hek

> Med til de fleste internetabonnementer følger der lidt
> serverplads så man bl.a. kan lægge en hjemmeside
> op, den kan man så benyttet til at vise billeder på.

Jeg har med tak modtaget og læst begge Jeres indlæg. Jeg har aldrig
prøvet det der med binære. men det som jeg vil gøre hvad mener i om det?
Er det acceptabelt? F.eks.:
> [URL=http://allyoucanupload.webshots.com/v/2004029797788657564][IMG]http://aycu05.webshots.com/image/39084/2004029797788657564_th.jpg[/IMG][/URL]

MVH Mr. Mox

Fra : Max

Dato : 06-01-08 21:27

Hej Mr. Mox

> det? Er det acceptabelt? F.eks.:

Jeg ved ikke rigtig hvad du vil vise med den link, her er havde
jeg ser hvis jeg klikker på den

http://www.sitecenter.dk/sandcastle/nss-folder/mappe/2.gif

--
Mvh Max

Fra : Autocadster

Dato : 06-01-08 21:32

Max formulerede spørgsmålet:
> Hej Mr. Mox

> Jeg ved ikke rigtig hvad du vil vise med den link, her er havde
> jeg ser hvis jeg klikker på den
>
> http://www.sitecenter.dk/sandcastle/nss-folder/mappe/2.gif

Samme her...

Fik du (Max) i øvrigt prøvet det med at lakere dine printede skiver ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Max

Dato : 06-01-08 21:52

Hej Autocadster

> Fik du (Max) i øvrigt prøvet det med at lakere dine printede skiver ?

Nej, ikke endnu, jeg har faktisk ikke lavet nogle længe, men
næste gang jeg lavernogle, så prøver jeg en lakspray jeg har.

--
Mvh Max

Fra : Autocadster

Dato : 06-01-08 21:54

Max udtrykte præcist:
> Hej Autocadster

> Nej, ikke endnu, jeg har faktisk ikke lavet nogle længe, men
> næste gang jeg lavernogle, så prøver jeg en lakspray jeg har.

Har ladet mig fortælle, at man lige så godt kan bruge spraylak fra
feks. Bauhaus til 25kr. pr. 400ml, køber man det på nettet koster de jo
mellem 65-95kr. for samme

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Max

Dato : 06-01-08 21:59

Hej Autocadster

> Har ladet mig fortælle, at man lige så godt kan bruge spraylak fra
> feks. Bauhaus til 25kr. pr. 400ml, køber man det på nettet koster de
> jo mellem 65-95kr. for samme

Det skulle ikke undre mig, jeg har iøvrigt heller ikke kunnet mærke
forskel på billige og dyre spraydåser med almindelig maling i, den
eneste forskel er såmændt nok avancen :)

Vi bruger på fabrikken ofte denne lak til at få linietrafoer til at holde
kæft, så jeg vil lige prøve den :)

http://www.kontaktchemie.dk/Produktoversigt/plastik_70.htm

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 06-01-08 21:36

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Jeg ved ikke rigtig hvad du vil vise med den link, her er havde
> jeg ser hvis jeg klikker på den
>
> http://www.sitecenter.dk/sandcastle/nss-folder/mappe/2.gif

Sådan ser det ud når jeg klikker på et af linkene:

http://home19.inet.tele.dk/carl/diverse.png

--
Carl

Fra : Holst

Dato : 06-01-08 21:44

Carl Drud wrote:

> Sådan ser det ud når jeg klikker på et af linkene:
>
> http://home19.inet.tele.dk/carl/diverse.png

Ja, samme her.

Det tyder på, at IE har problemer med at vise den side. Og derfor er det
jo ikke et særlig gunstigt sted at lægge billeder op, som man gerne vil
have, at andre ser.

Fra : Autocadster

Dato : 06-01-08 21:51

Holst skrev den 06-01-2008:

> [...]
> ikke et særlig gunstigt sted at lægge billeder op, som man gerne vil have, at

Jeg bruger Maxthon og firefox, så det er ikke kun IE

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Holst

Dato : 06-01-08 22:03

Autocadster wrote:

> Jeg bruger Maxthon og firefox, så det er ikke kun IE

Er Maxthon ikke bare en anden frontend til samme engine, som den IE bruger?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-01-08 22:46

Holst wrote:

> Er Maxthon ikke bare en anden frontend til samme engine, som den IE bruger?

Jo.

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-01-08 19:47

Autocadster wrote:
> Jeg bruger Maxthon og firefox, så det er ikke kun IE

Maxthon er bare en skal oven på IE - det er stadig IE der kører bagved

Jan

--
Mvh Jan
Mail kan sendes fra hjemmesiden www.jve.dk

Fra : Autocadster

Dato : 13-01-08 20:38

Jan Vestergaard skrev:

> Maxthon er bare en skal oven på IE - det er stadig IE der kører bagved

Ja men der er Firefox vel ikke

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Carl Drud

Dato : 06-01-08 21:59

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Ja, samme her.
>
> Det tyder på, at IE har problemer med at vise den side.

Jeg tror mere det er de links som Mr. Mox medsendte som måske volder OE
besvær. Jeg ser i Maxs link at den ikke har ignoreret det sidste [IMG]
in linket.

> Og derforer det jo ikke et særlig gunstigt sted at lægge billeder
> op, som man gerne vil have, at andre ser.

Mr. Mox skulle bare have brugt den nederste option på siden:
"direct link to image". Så kommer dette fine billede uden alt det andet.

http://aycu05.webshots.com/image/39084/2004029797788657564_rs.jpg

--
Carl

Fra : Max

Dato : 06-01-08 22:08

Hej Carl

> Mr. Mox skulle bare have brugt den nederste option på siden:
> "direct link to image". Så kommer dette fine billede uden alt det
> [...]

Bingo, så kan jeg se den kirke.

Ps: hvor ligger kirken ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 23:43

Carl Drud skrev:

> [...]
>
> Mr. Mox skulle bare have brugt den nederste option på siden:
> "direct link to image". Så kommer dette fine billede uden alt det andet.

Takker for alle forslag, det sidste her var vist også et godt et. Direct
link.......

Tak fra Mr. Mox

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 22:50

Mr. Mox skrev den 06-01-2008 12:54:
> [...]
> Jeg havde jo "bestilt" dem som :
>
> 100x75 150x113 320x240 og Not Resized
>
> Jeg havde forventet at jeg kunne se hvilket format der var det

hmmmm, hvis jeg havde det behov ville jeg bruge et printscreen-program
som kan gemme screenprintet i jpg-format.

jpg-billedet ville jeg så lægge op i picasa webalbum og i nyhedsgruppen
så skrive et link til billedet.

Jeg ved, at i Windows Vista er der et indbygget printscreenprogram som
kan gemme i jpg-format.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 23:41

Carsten Riis skrev:

> [...]
> som kan gemme screenprintet i jpg-format.
>
> jpg-billedet ville jeg så lægge op i picasa webalbum og i nyhedsgruppen

Tak det vil jeg afprøve. mvh mr. Mox