winmail.dat
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 01-01-08 18:07

Jeg er begyndt at modtage mail med en vedhæftet fil der hedder
winmail.dat.
Det er meningen den skal indeholde noget, men jeg ved ikke hvilket
program jeg skal åbne med.
Når jeg spørger dem der har sendt mailen eller andre modtagere af
samme mail åbner de filen i Word, men det kan jeg heller ikke.

Så vidt jeg kan forstå er det når de er sendt med windows Vista.
Jeg bruger selv Thunderbird som mailklient.

kmo

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-08 18:20

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP011164871030.aspx

--
Carl

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-01-08 18:35

kristian mikael de freitas olesen wrote:
> Jeg er begyndt at modtage mail med en vedhæftet fil der hedder
> winmail.dat.
> Det er meningen den skal indeholde noget, men jeg ved ikke
> hvilket program jeg skal åbne med.

Hej. Du skal have fat i WMDecode. Det kan afkode din winmail.dat
fil.
http://zfacts.com/p/64.html

Det er noget med at mails med binært indhold afsendt fra MS
outlook
ikke altid kan åbnes af Outlook Express, Forte Agent og andre
mail programmer.

Hilsen Mikkel

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 01-01-08 22:48

On Tue, 1 Jan 2008 18:34:43 +0100, "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@tiscali.dk> wrote:

>Du skal have fat i WMDecode. Det kan afkode din winmail.dat
>fil. http://zfacts.com/p/64.html

Vil det sige at jeg skal betale penge for et program for at kunne læse
noget nogen har brugt et Windowsprogram til at sende mig?

Det er sgu for langt ude.

kmo

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 02-01-08 00:31

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Vil det sige at jeg skal betale penge for et program for at
> kunne læse noget nogen har brugt et Windowsprogram til at
> sende mig?

Nej.

> Det er sgu for langt ude.

Nej.

Prøv at gøre følgende:

Gå ind her:
http://www.biblet.freeserve.co.uk/
og hent en gratis udgave.
Unzip WMDecode.zip.
Åben Explorer. træk din winmail.dat fil over på ikonet for
WMDecode.exe.
Meget nemt

Hilsen Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 08:16

Jens Mikkel Lausten wrote:

> Åben Explorer. træk din winmail.dat fil over på ikonet for
> WMDecode.exe.
> Meget nemt

Findes der noget der virker med andet end Windows?

Jesper Poulsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 02-01-08 14:43

Hej Jesper
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der noget der virker med andet end Windows?

Ja.....der findes noget til:
For EPOC32/Psion/Symbian Operating System Only, Not Windows
Se her: http://www.biblet.freeserve.co.uk/

Måske kan du bruge det....jeg ved kun at du IKKE er glad for MS
produkter.

Mvh
Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 16:25

Jens Mikkel Lausten wrote:

> Ja.....der findes noget til:
> For EPOC32/Psion/Symbian Operating System Only, Not Windows
> Se her: http://www.biblet.freeserve.co.uk/

Hmmm...

Der er vel ikke andet for end at bedre Windows-folk om at holde sig til
åbne standarder...

> Måske kan du bruge det....jeg ved kun at du IKKE er glad for MS
> produkter.

Fra min egen header:

X11 er Unix'/Linux' grafiske brugerflade

Jesper Poulsen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 07-01-08 18:12

On Wed, 2 Jan 2008 00:30:34 +0100, "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@tiscali.dk> wrote:

>Nej.

Tilsyneladende jo.
Her er hvad der står om den fil du anbefaler:
"Microsoft Windows version of WinMail.dat decoder - all versions of
Windows. Time-limited - expires 28 January 2008.
(Download again from here when it expires. Click this link to get a
non-expiring version for only $10. See ReadMe.txt in download)."

Hvis jeg ikke skal hente den igen og igen og igen og... skal jeg
betale.

kmo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 08:18

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Vil det sige at jeg skal betale penge for et program for at kunne læse
> noget nogen har brugt et Windowsprogram til at sende mig?

Ja, hvis man ikke har Windows i forvejen, så er det sådan.

> Det er sgu for langt ude.

Det er bare at bede folk om at anvende åbne standarder - også til
udveksling af mail.

Jesper Poulsen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 02-01-08 18:34

Hejsa

Modtaget du mails i text format i steder for html ??

Normalt anvendes winmail.dat til afsenderens brevpapir i HTMl format

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 02-01-08 22:42

On Wed, 02 Jan 2008 18:34:24 +0100, www.netink.dk /
www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

>Modtaget du mails i text format i steder for html ??

Nej

>Normalt anvendes winmail.dat til afsenderens brevpapir i HTMl format

Det er fx når vores korleder sender koncertprogram og når vores
bestyrelsesformand sender dagsordener osv.
Det er altså ikke kun visitkort.

Jeg har bedt dem der sender disse ting ud som fællesinformation til
grupper om at finde på en anden måde at sende informationen på.
Fx som word-dokument.

kmo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 00:05

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> grupper om at finde på en anden måde at sende informationen på.
> Fx som word-dokument.

Få dem sendt som PDF, så kan alle være med.

Jesper Poulsen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 03-01-08 17:51

On Thu, 03 Jan 2008 00:05:10 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Få dem sendt som PDF, så kan alle være med.

Det er nok svært for nogen som kun kan finde ud af hvad Windows og
MSOffice gør af sig selv.

kmo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-01-08 19:04

kristian mikael de freitas olesen <kmo@gbmail.invalid> skrev :

>Det er nok svært for nogen som kun kan finde ud af hvad Windows og
>MSOffice gør af sig selv.

Næh, det er bare at printe worddokumentet ud som pdf.

Der findes flere freewareprogrammer til det.

Fx. http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
--
Kerim

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-01-08 00:39

On Thu, 03 Jan 2008 19:04:25 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Næh, det er bare at printe worddokumentet ud som pdf.
>Der findes flere freewareprogrammer til det.

Du behøver ikke at fortælle mig det.
Der findes mange, der bare gør det som computeren siger de skal og som
ikke bryder sig om at blive instrueret i andet.
Derfor har jeg bedt dem der sender mig winmail.dat filer om at gøre
noget andet de forstår at gøre og ikke noget som de på forhånd giver
op overfor med det resultat at jeg fortsat får ulæselige filer.

kmo