Gmail.com er fantastisk!
Fra : Ukendt

Dato : 01-01-08 12:19

Jeg har en mailkonto hos Nordit.dk, den server der anvendes af os i vor
antenneforening. Den er såmænd fin men jeg får en del spam, dog for
tiden de der MI5 fiduser. Jeg har ikke været i stand til at filtrere for
disse.

Jeg har også haft en Gmail-konto i et års tid, og på den er der ikke en
eneste spam!!!

Hvad er grunden? Har Gmail et exeptionelt effektivt filter eller har jeg
blot været heldig?

Godt nytår fra den nysgerrige Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 01-01-08 12:36

Mr. Mox wrote:

> [...]
> eneste spam!!!
>
> Hvad er grunden? Har Gmail et exeptionelt effektivt filter eller har jeg

Der er vel filter på den ene og intet filter på den anden.

Men det har sikkert også noget med held at gøre. Jeg modtager vel
nærmest i omegnen af 1 spammail om dagen i gennemsnit. Jeg har intet
filter slået til. Og det er på denne adresse, jeg bruger på usenet.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-08 16:39

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> writes:

> [...]
> vor antenneforening. Den er såmænd fin men jeg får en del spam, dog
> for tiden de der MI5 fiduser. Jeg har ikke været i stand til at

Hvis de MI5 fiduser er dem der pt. florerer her i nyhedsgrupperne, så
har det ikke så meget med mailkonti at gøre.

Jeg ved ikke om det er muligt i Thunderbird, men hvis du filtrerer
beskeder fra krydspostet til mere end f.eks. 3 grupper, så fjerner det en
stor del af disse MI5 fiduser, da de er postet til mere end 3 grupper.

--
Carl

Fra : Holst

Dato : 01-01-08 16:50

Carl Drud wrote:

> Jeg ved ikke om det er muligt i Thunderbird, men hvis du filtrerer

Næppe. Thunderbird har så godt som ingen filtreringsmuligheder. Det er
virkelig et punkt, hvor Thunderbird er yderst ringe. Og helt klart et
punkt, hvor jeg savner min gamle newsclient.

Men okay, dengang brugte jeg det ikke rigtigt, og det ville jeg såmænd
sikkert heller ikke gøre i dag.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-08 17:06

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Næppe. Thunderbird har så godt som ingen filtreringsmuligheder. Det er
> virkelig et punkt, hvor Thunderbird er yderst ringe. Og helt klart et
> punkt, hvor jeg savner min gamle newsclient.

Tænk, jeg troede TB var bedre end OE på dette punkt.

> Men okay, dengang brugte jeg det ikke rigtigt, og det ville jeg såmænd
> sikkert heller ikke gøre i dag.

At filtrerer på massivt krydspostede indlæg fjerner en masse
"støj". Ikke bare MI5 indlæg.

--
Carl

Fra : Holst

Dato : 01-01-08 17:24

Carl Drud wrote:

> Tænk, jeg troede TB var bedre end OE på dette punkt.

Hvem siger, at TB er dårlige end OE på det punkt. Det har jeg absolut
ingen idé om.

> At filtrerer på massivt krydspostede indlæg fjerner en masse
> "støj". Ikke bare MI5 indlæg.

Jeg synes, jeg ser den slags rimelig sjældent, så jeg synes egentlig
ikke, jeg har det store forbrug. Det forudsætter naturligvis, man har et
ordentligt rent newsfeed, som det TDC leverer.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-08 17:51

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Hvem siger, at TB er dårlige end OE på det punkt. Det har jeg absolut
> ingen idé om.

Du skrev selv at TB så godt som ingen filtreringsmulighed havde. Det har
OE dog trods alt.

> Jeg synes, jeg ser den slags rimelig sjældent, så jeg synes egentlig
> ikke, jeg har det store forbrug. Det forudsætter naturligvis, man har
> et ordentligt rent newsfeed, som det TDC leverer.

I nogle udenlandske grupper kommer der ind imellem serier af
krydspostede indlæg (også via TDC).

--
Carl

Fra : Holst

Dato : 01-01-08 18:03

Carl Drud wrote:

> Du skrev selv at TB så godt som ingen filtreringsmulighed havde. Det har
> OE dog trods alt.

Ja, det sagde jeg, men det kan da være, at OE har lige så ringe
filtreringsmuligheder.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 12:11

Carl Drud skrev:

> Tænk, jeg troede TB var bedre end OE på dette punkt.

> At filtrerer på massivt krydspostede indlæg fjerner en masse
> "støj". Ikke bare MI5 indlæg.

Jeg kan se at det ville være en vældig god måde at slippe for MI5'ere,
ved at filtrere meddelelser fra som krydspostes til mere end tre grupper.

Hvordan gør man det? I TB "Funktioner" - "meddelelsesfiltre" -
"lokale mapper" - "News.sunsite.dk", kan jeg ikke finde ud af det??

Men måske det kun kan lade sig gøre i OE som jeg normalt ikke bruger???

Med venlige hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-08 13:50

Den 02-01-08 12.10 skrev Mr. Mox følgende:

> Hvordan gør man det?

Det kan du ikke i Thunderbird. Opret i stedet et filter på dele af
emnelinjen - har du for øvrigt ikke tidligere oprettet sådan et?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 14:16

Kim Ludvigsen skrev:

> Det kan du ikke i Thunderbird. Opret i stedet et filter på dele af
> emnelinjen - har du for øvrigt ikke tidligere oprettet sådan et?

Nej, jeg lavede et par stykker, en med "Emne indeholder MI5"
og en med "Fra MI5"

Begge er i "Lokale mapper" fordi jeg så troede at det ville dække
Indbakke og Sunsite.news og Nordit.news som jo ligger "under" lokale
mapper i "træet" til venstre i det Vindue der hedder ALLE MAPPER.

Men det må så være forkert for jeg modtager hele tiden MI5 i NG'erne!!

Godt nythår Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-08 14:43

Den 02-01-08 14.16 skrev Mr. Mox følgende:

> [...]
> Indbakke og Sunsite.news og Nordit.news som jo ligger "under" lokale
> mapper i "træet" til venstre i det Vindue der hedder ALLE MAPPER.

Du skal i stedet oprette to filtre, ét for Sunsite og ét for Nordit. Og
husk, at du skal ikke i filtret vælge at slette meddelelsen, du skal i
stedet først vælge at markere den som læst, og derefter vælge at få den
slettet. Ellers går der kuk i antallet af ulæste meddelelser i grupperne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 15:42

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> stedet først vælge at markere den som læst, og derefter vælge at få den
> slettet. Ellers går der kuk i antallet af ulæste meddelelser i grupperne.

Mange tak. Har gjort som du sagde, men blot skrevet "MI5-" både for
feltet FRA og EMNE: Skal nu se hvordan det virker!! (man kan jo
desværre ikke afprøve med "KØR" i NG-filtrene).

For eksperimentets skyld (Can't keep those hands away), lavede jeg et
filter for "Lokale mapper" med ordet SPAM. Jeg havde nemlig en fil med
netop det navn som lå i min "Spam"-mappe.

OG DET VIRKEDE SGU* som Knud den Store sagde: Rul bølge RulllLLL!!!!!!

Hvem kan ikke se Dirch Passer for sig?

Tak og Hilse fra Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 16:09

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> stedet først vælge at markere den som læst, og derefter vælge at få den
> slettet. Ellers går der kuk i antallet af ulæste meddelelser i grupperne.

Dette har jeg kopieret til Virus gruppen også, der hører den vel også til:

Jeg har lagt filter ind i nyhedsgrupperne for de der MI5 spamfiler, og
det har hjulpet således at der nu ikke er noget af den oprindelige tekst
i nogen af dem hvis jeg klikker på en.
Til gengæld er der nu følgende tekst i dem alle i alle grupperne:

""""
Fejl!
nyhedsgruppeserveren svarede:No such article number in this group

Måske er artiklen udløbet

<ti0800010933248502@4ax.com> (37868) """""""

Og så er der en linie der kan klikkes på (men den tør/må jeg ikke vise
her) hvor der står:
Klik her for at fjerne alle udløbede artikler.
den er understreget.

Er den farlig?
Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-08 21:49

Den 02-01-08 16.08 skrev Mr. Mox følgende:

> Jeg har lagt filter ind i nyhedsgrupperne for de der MI5 spamfiler, og
> det har hjulpet således at der nu ikke er noget af den oprindelige tekst
> i nogen af dem hvis jeg klikker på en.

Du skulle slet ikke kunne se meddelelserne, hvis du får lavet filtret
rigtigt. Prøv lige at fortælle, hvordan du har opsat filtret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : per f andersen

Dato : 03-01-08 14:57

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev
> Jeg har også haft en Gmail-konto i et års tid, og på den er der ikke en
> eneste spam!!!
>
> Hvad er grunden? Har Gmail et exeptionelt effektivt filter eller har jeg
> blot været heldig?

Helt og aldeles enig, når vi taler om mails.

Jeg får pt. ca. 120 spammails om dagen fordelt på 6 mailkonti :((
Thunderbird lader ca. 7 slippe igennem, hvorimod Gmail har 1 (jeg backupper
alle mails på Gmail).
Man kunne være fristet til udelukkende at anvende Gmail.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 12:04

Mr. Mox skrev den 01-01-2008 12:18:
> [...]
> eneste spam!!!
>
> Hvad er grunden? Har Gmail et exeptionelt effektivt filter eller har jeg

Tja, jeg bruger min gmail her på usenet og det er som bekendt et rigtig
godt høstnings-sted for spammere.

jeg har pt. 321 mails som gmail har vurderet som spam.
Det sker ca. 1 gang om måneden, hvor en mail ikke bliver vurderet til
spam, men som er det. det tager så heldigvis kun 1½ sekund at klikke
to steder, så har gmail lært at den mail er spam.

det er sket 2 gange i de to år jeg har brugt gmail, at en mail blev
vurderet til spam uden at være spam.
de mail tog mig lidt tid at finde i listen af spams, men da jeg fandt
den, så tog det mig ca. 1½ sekund at lære gmail, at afsenderen altså er
god nok.

så ja, gmail er hamrende god til at håndtere spam.

Det der irriterer mig mest er, at man skal bruge så meget tid på at
snakke om spam. Det er faktisk en større "tidsrøver" end selve spamene.
((((((og nej, det irriterer mig ikke at deltage i her tråden, da temaet
ligesom er spam og hvilket produkt som er god til at håndtere spam....og
der har Google altså ramt plet))))))

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til