tilmelding system?
Fra : Kim

Dato : 29-12-07 01:57

Hej

Jeg sidder og roder med at lave noget tilmelding til et skue og vil gerne
ha' lagt folks tilmeldinger ind i en database, så vi kan trække dem ud igen
og bruge det til at lave et katalog efter. Jeg har følgende (
http://www.streetfight.dk/tilmeld.htm) som jeg gerne skal ha' lavet om, så
indtastningerne går ind i min MySQL database hos one.com
Er det noget der kan lade sig gøre, og er der en venlig sjæl der gider
hjælpe mig med det?

Mvh. Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-07 02:49

"Kim" <futtown@hotmail.com> wrote in

> Er det noget der kan lade sig gøre, og er der en venlig sjæl der gider
> hjælpe mig med det?

Det kan sagtens lade sig gøre.

Hvor langt er du nået? Sig frem hvor du er gået i stå, så er der helt
sikkert nogen der kan hjælpe dig :)

Fra : Kim

Dato : 29-12-07 16:52

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote in

> Det kan sagtens lade sig gøre.
>
> Hvor langt er du nået? Sig frem hvor du er gået i stå, så er der helt
> sikkert nogen der kan hjælpe dig :)

Jeg må erkende at jeg er helt blank når det kommer til databaser, så det
eneste jeg har er den formular jeg gerne vil ha' dataene fra.

Mvh. Kim

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 29-12-07 17:33

> Jeg må erkende at jeg er helt blank når det kommer til databaser, så det
> eneste jeg har er den formular jeg gerne vil ha' dataene fra.
>
> Mvh. Kim

prøv og kontakte vi
www.vi-bruger-alt-vores-tid-paa-at-lave-hjemmesider-gratis-for-andre.dk

Fra : Kim

Dato : 29-12-07 18:40

"Nikolaj Svendsen" <nes@logtech.dk> skrev i en meddelelse

> prøv og kontakte vi
> www.vi-bruger-alt-vores-tid-paa-at-lave-hjemmesider-gratis-for-andre.dk

Nu kunne det jo godt være der var en venlig sjæl der ville være flink at
hjælpe. Men fair nok du ikke gider, det er jo helt frivilligt, og du skal så
bare glæde dig over at folk bruger tid på at hjælpe dig gratis.

Mvh. Kim

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 29-12-07 19:08

> bare glæde dig over at folk bruger tid på at hjælpe dig gratis.

Det er så korrekt men syndes bare det er meget forlangt og bede folk om og
lave et helt system til dig når du ikke engang selv præcenterer noget kode

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-07 19:28

> [...]
> at hjælpe. Men fair nok du ikke gider, det er jo helt frivilligt, og
> du skal så bare glæde dig over at folk bruger tid på at hjælpe dig

Det du skal bruge er tutorials i hvordan du bruger din database fra det
serverside sprog du har valgt. Usenet fungerer IKKE sådan at du får leveret
færdige løsninger, det er hjælp til selvhjælp. Jeg kan desværre ikke
henvise dig til nogen tutorials, jeg har ikke overblik over hvor de gode
findes for det er for længe siden jeg har brugt dem selv.

Du kan sagtens få nogen til at lave en løsning til dig - men så må du
forvente at skulle betale for den. Hjælp til at lave løsningen selv - det
er ganske gratis :)

Fra : Kim

Dato : 29-12-07 20:38

> [...]
>
> Du kan sagtens få nogen til at lave en løsning til dig - men så må du
> forvente at skulle betale for den. Hjælp til at lave løsningen selv - det

Jeg er helt med på at folk gider sidde og lave en "total løsning" for mig,
men hvis nogen kan guide mig til et sted på nettet hvor jeg kan læse om
hvordan jeg gør eller se eksempler på hvordan det gøres vil det være fint.

Men efter at ha' kigget lidt rundt på nettet, er løsningen for mig nok at
finde en formmail i PHP eller lignende der fungerer på mit domæne hos
one.com. Jeg tror databasen må vente til jeg har mere tid til at lære det.

Men i skal ha' tak for jeres svar.

Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-07 22:56

> [...]
> at finde en formmail i PHP eller lignende der fungerer på mit domæne
> hos one.com. Jeg tror databasen må vente til jeg har mere tid til at

Hvis du har lidt erfaring med at lave PHP koder i forvejen og har mod på
det så er PHP's manual rimelig brugbar hvis man sidder og prøver sig frem.
Og der er masser af hjælp at hente i PHP gruppen når du kører fast.