Else Marie Christensen, 1888 boende i Hjør~
Fra : Elin

Dato : 31-12-07 16:39

Jeg søger efter mine oldeforældre Else Marie Christensen og Anders Jensen. I
1888 boede de i Hjørring, hvor de fik datteren Anne Marie Kirstine Jensen
(min farmoder). Else Marie var på det tidpunkt efter kirkebogen 27 år. Efter
min fars beretninger boede de i hans barndom (1912-20) på en mindre gård
eller et husmandssted i nærheden af Hjørring og tjente lidt ekstra ved at
sælge slik på egnens markeder. Min farmoder havde mindst 2 brødre, hvoraf
den ene med sikkerhed hed Niels, den anden måske Laurids.
Venlig hilsen
Elin Kuijers

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 01-01-08 13:15

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstra ved at sælge slik på egnens markeder. Min farmoder havde mindst 2
> brødre, hvoraf den ene med sikkerhed hed Niels, den anden måske Laurids.

Hej Elin!
Du kan finde hende i FT1890 Hjørring Købstad som Else Marie Jensen. Hun er
født i Furreby 27 Feb 1860!

God Jagt
Jørgen Lehmann

Fra : Elin

Dato : 01-01-08 21:24

"Jørgen Lehmann" <lehmann@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hej Elin!
> Du kan finde hende i FT1890 Hjørring Købstad som Else Marie Jensen. Hun er

Jeg har også fået udførligt svar fra en anden. Jeg havde kun søgt på hendes
mands navn i folketællingen - og det gav ikke resultat. Men nu er jeg nået
helt tilbage til 1824 takket være jeres hjælp.
vh
Elin Kuijers