Falske foto`s ?
Fra : Patruljen

Dato : 30-12-07 05:52

Hvilke grunde kan man have for at arrangere denne type
billedmanipulation ?

Sidney Jewesh Museum.
http://www.sydneyjewishmuseum.com.au/uploaded/photo_60.jpg

Teksten lyder; German soldier shooting at woman holding her child.

Her i en anden variation -
Teksten lyder ; German soldier shoots woman.
http://www.ldesign.com/KGLPhoto/Photos/WarPhotos/RM2.N.SHOOT.WOMEN.JPG

Mere -
The famus, allmost Biblical picture of a german soldier shooting a
woman and child.
http://markhumphrys.com/Bitmaps/ivangorod.jpg

Et bogomslag ligefrem.
http://www.amazon.com/exec/obidos/ISBN=0896040577/theamericanisraeA/

Einsatzgruppen action. Mother and child victims during mass shooting
near Ivangorod, Ukraine ( 1942 )
http://www.datasync.com/~davidg59/eins.gif

Jewish virtual Library.
Teksten lyder; Execution at Ivangorod.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/Ivangorod.html

Her er så billedet uden beskæring.
http://www.codoh.com/graphics2/402.JPEG

Endnu mere tydeligt er denne gengivelse.
http://www.hawaii.edu/powerkills/RM2.N.SHOOT.WOMEN.HTM

Mvh.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-12-07 15:01

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilke grunde kan man have for at arrangere denne type
>billedmanipulation ?

Fisse, penge og berømmelse står bag en stor del af mærkelige ting folk har
gjort gennem tiderne, kan ikke udelukke det også er grundene her.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-12-07 22:50

Patruljen wrote:
> [...]
>

> Her er så billedet uden beskæring.
> http://www.codoh.com/graphics2/402.JPEG
>
> Endnu mere tydeligt er denne gengivelse.

Jeg har fundet den i endnu større opløsning.
http://www.hawaii.edu/powerkills/SHOOTWOMENFULL2.JPG

Lad os så se:
Det her er et flet, hvor jeg har en del ekspertise.

De har beskåret billedet for at stramme budskabet op.
Det er hvad, der er gjort.

Billedet viser i fuld størrelse, hvad der sker. Kvinden er skubbet frem
foran en firering squad på i hvert fald 3 mand høj..
Den synlige soldat er ved at skyde hende i nakken. For hans fod ligger et
lig.
Til højre i billedet ser man i forgrunden et sammensunket menneske skudt i
ryggen og bagved er 4 mand ved at plyndre et tredie lig. Du kan se hans
støvle stikke ud under armen på den foroverbøjede person med hvis eller grå
hætte.Til højre lidt for neden ser man to skovle ligge end og en tredie sat
i jorden.
Jorden er gravet op i området omkring skovlene.

De vi ser, er nedskydningen af civile.
Der er ingen forfalskning her, kun en opstramning af kompositionen, der
reducerer billedet til en enkelt kvinde, der bliver skudt. Det gir et mere
rent signal end en flok der blir skudt. Mere en Eyecatcher, og meningen går
ikke af billedet.

Noget andet er, at jeg er 90 % sikker på at uniformen, den skydende soldat
bærer, er ukrainsk.
Riflen er næsten med 100% sikkerhed tysk, en Mauser også udstedt til
ukrainere i tysk tjeneste.
Her er det bedste jeg har kunnet finde, der viser en Ukrainsk uniform med
ridebukser og det hele:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:UPA.jpg

Så mit kvalificerede bud er likvideringer foretaget af Battalion Ukrainische
Gruppe Nachtigall eller Roland Battalion

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : N. Foldager

Dato : 30-12-07 23:31

Frodo Nifinge:

> [...]
>hætte.Til højre lidt for neden ser man to skovle ligge end og en tredie sat

Jeg er stort set enig. men du tolker for meget, når du siger, at de er
ved at plyndre liget. De er måske ved at løfte det (med tvang? Hen
til graven?)

Den midterste mand synes selv at ligge ned.

Jeg er ikke sikker på, at personen med hætten har en støvle under
armen. Det ligner noget af hans blafrende frakke.

Personen helt til højre (også for pælen) ligner en kvinde, med mørkt
hår og lyst tørklæde bagtil.

Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 30-12-07 23:37

>Den midterste mand synes selv at ligge ned.

Vist med et barn i favnen; - man ser hovedet.

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-08 07:55

On 30 Dec. 2007, 22:50, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Så mit kvalificerede bud er likvideringer foretaget af Battalion Ukrainische
> Gruppe Nachtigall eller Roland Battalion

Det er godt set - Frodo.

Men din iagttagelse har netop givet yderligere næring blandt
skeptikere - al den stund at billedet angiveligt skulle være fra en
tysk soldats post til familie og venner. Ikke desto mindre syntes
uniformen ikke at passe med den historie.

Fra : alexbo

Dato : 03-01-08 16:29

"Patruljen" skrev

> [...]
>tysk soldats post til familie og venner. Ikke desto mindre syntes
>uniformen ikke at passe med den historie.

Nu kan vi så ikke se uniformen på fotografen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Max

Dato : 03-01-08 18:36

`Hej

> skeptikere - al den stund at billedet angiveligt skulle være fra en
> tysk soldats post til familie og venner. Ikke desto mindre syntes
> uniformen ikke at passe med den historie.

En soldat i den tyske hær er vel en tysk soldat,.

--
Mvh Max

Fra : Patruljen

Dato : 04-01-08 12:12

On 3 Jan., 16:28, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Patruljen" skrev

> Nu kan vi så ikke se uniformen på fotografen.
>
> mvh
> Alex Christensen

He - Ja. Selvfølgelig.

Regards.