Jesse Owens ?
Fra : Patruljen

Dato : 25-12-07 07:24

Dårlig etik -

Er der nogen, som kender historieen om jesse Owens, der vandt 4
medaljer i Berlin 1936 ?

Hvorfor ville Hitler ikke give Jesse Owens hånd ?

Mvh.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-12-07 15:57

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Dårlig etik -
>
> Er der nogen, som kender historieen om jesse Owens, der vandt 4
> medaljer i Berlin 1936 ?
>
> Hvorfor ville Hitler ikke give Jesse Owens hånd ?

Har du tjekket
http://www.google.com/search?q=Jesse%20Owens&btnI=I%27m%20Feeling%20Lucky
eller
http://en.wikipedia.org/wiki/Jesse_Owens

/L

Fra : Sten Schou

Dato : 25-12-07 20:00

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

Dårlig etik -

Er der nogen, som kender historieen om jesse Owens, der vandt 4
medaljer i Berlin 1936 ?

Hvorfor ville Hitler ikke give Jesse Owens hånd ?

Fordi Jesse Owens ikke var muslim?

Hilsen Sten

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-12-07 09:52

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Dårlig etik -

>Er der nogen, som kender historieen om jesse Owens, der vandt 4
>medaljer i Berlin 1936 ?

Ja.

>Hvorfor ville Hitler ikke give Jesse Owens hånd ?'

Fordi Hitler blev lidt sur over, at en neger vandt over de ariske atleter.
Hitler ville i øvrigt have holdt en længere tale ved starten - men
fik kun lov til at læse de få ord, som skal bruges, når statsoverhovedet
åbner legene. Hitler var gæst hos den olympiske komite.

Per A. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-07 12:19

Per A. Hansen skrev:

> Fordi Hitler blev lidt sur over, at en neger vandt over de ariske atleter.

Har du læst artiklerne som Lasse henviser til?

--
Bertel

Fra : Patruljen

Dato : 08-01-08 18:34

On 28 Dec. 2007, 09:51, "Per A. Hansen" <xper.han...@get2net.dk>
wrote:
> [...]
> fik kun lov til at læse de få ord, som skal bruges, når statsoverhovedet
> åbner legene. Hitler var gæst hos den olympiske komite.

Jeg læste, at Hitler allerede var blevet forbudt at hilse og give hånd
af den olympiske komite, inden den berømte scene med jesse Owens. Og
at hele historien er en fake -

Hvem ved præcis hvornår Hitler fik forbuddet f den olympiske komite ?

Det er også blevet bemærket at Jesse Owens frit kunne blive klippet,
spise på restaurant, gå i biografen og teatret osv i Tyskland, men
ikke kunne dette i sit hjemland pga raceadskillelsen -

Best regards -