Er zions vise protokoller fup eller fakta ~
Fra : P.N.

Dato : 14-07-01 19:15

Er zions vise protokoller fup eller fakta ?.

fra tid til anden dukker der individer op der hævder at zions vise
protokoller er fup.
Da det i vores tidsalder er tabu at krtisere jødedommen og deres partner
frimurerne.
Bliver protokollerne sumarisk affærdiget som svindel.

Men er det nu osse sandt ?, lad os se lidt nærmere på den sag. For de ikke
har hørt debatten før, kan jeg kort opridse den.

Jøderne og frimurerne lever som grupper, som øer i samfundets hav. Det er
vores påstand at disse opfatter sig som værende
adskilt fra det omgivende samfund. Og at de gennem god uddannelse og
finansiel baggrund altid sørger for at kravle op på
nøglepositioner i samfundet, derfra sørger de for at deres lille gruppe
bliver tilgodeset i stedet for samfundet. Vi opfatter dette som moralsk
forkert i enhver henseende.

Men hvor er beviset for dette ?. Et af de få beviser for dette, er Zions
vise protokoller.
Men kan man nu stole på disse ?, ja det kan man. men lad os først de på de
påstande om at protokollerne er falske.

punkt 1, de er fabrikeret af det RUSSISKE POLITI, og så tilogmed det
hemmelige.

svar: det er uden tvivl den mest latterlige påstand der længe er set og må
den klart siges
at være et udtryk det rene forfølgesesvanvid . Se det russiske politi´s
opgave var og er, at fange forbrydere samt at
opretholde lov og orden.

Hvorfor i alverden skulle de fabrikere materiale mod jøderne. Det er totalt
latterligt.
Men måske tror man osse at de danske politi fabrikerer påstande omkring
indvandrenes
kriminelle vaner .

Men lad os se lidt nærmere på den person der hævder at disse protokoller er
usande.

Der er tale om en pensioneret Israelsk højesteretsdommer. Altså en person
der er så korrupt
at den sicilianske mafia ville været beæret over at få hende som medlem.
En person der som medlem af den Israelske højesteret, har gjort sit for at
legalisere simpelt tyveri.

Hun har været med til at tolke loven, således at den KUN kommer hendes
gruppe tilgode.
Læg nu mærke til det !!, Igen opfatter denne gruppe sig som adskilt fra
verden, Og handler
kun til fordel deres egen gruppe, ligesom mafiaen, frimurerne osv.

Og for lige at give et par eksempler på den retfærdighed hun har forvaltet,

1. jøder må gerne bygge bosættelser på arabisk jord,

2. palæstinænsere har permanent byggeforbud.

3. da jøder og arabere flygtede fra deres respektive huse og jord, var det
den Israelske
højesterets dom at jøderne måtte vende tilbage, medens araberne IKKE
måtte vende tilbage
til deres huse.

Ærligt talt, hvis det sådan en person der hævder at zions vise protokoller
er fup.
Så må jeg sige, at det giver jeg ikke meget for, jeg ville ikke tro på
nogetsomhelst der kom fra hendes side
end ikke vejrudsigten.

jeg ved godt at disse påstande om at to grupper prøver at kontrollere
verdens finansmarkerer lyder
lidt eksotisk, men jeg beder læseren bemærke at i mange verdensdele er disse
tanker, ganske almindelige.
og stort set hver mands eje, simpelthen fordi de er sande.

Endelig vil jeg tilsidst lige bemærke den kendsgerning, som osse Carsten
Sinclair har bemærket, nemlig at
mange punkterne i zions vise protokoller er gået i opfyldelse, hvilket kan
ses som sikreste tegn på
at zions vise protokoller er fakta og ikke fup.

MVH P.N.

Fra : Neta & Peter

Dato : 14-07-01 10:48

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er zions vise protokoller fup eller fakta ?.

Vel, jeg er en af dem som vil stå fast på at de helt indlysende er fup. Ikke
fordi jeg er israelsk højesteretsdommer, eller tror på en sammensværgelse,
der har produceret dem. Men fordi indholdet er så absurd latterligt at det
ikke kan være andet.

Jeghhar sagt det før, men det chokerende ved disse "protokoller" er IMHO
ikke den paranoia der er påkrævet for at tage deres totalt tegenseriagtige
univers alvorligt, men at den politiske dagsorden der løber igennem dem
stadig kan appelere. Det skal nok passe at de stammer fra
starten af 1900-tallet, for hovedpointen er den angst for modernitetens
skadevirkniger, der var så udbredt på denne tid, og som var een af
baggrundene for nazismens blomstring. Hvorfor skulle man ellers have brug
for at forklare verdens tilstand ved at postulere end ond magt som stræber
efter

- "At undergrave tillidsforholdet mellem arbejdsgiver og arbejder ved
strejker og lockout, og udelukke enhver mulighed for et frugtbart
samarbejde".

- "At indrømme almindelig stemmeret, således at nationernes skæbne kommer i
hænderne på personer som ikke har forstand på hvad de har med at gøre".

Med andre ord, at forklare demokratiet og arbejderbevægelsen som en jødisk
sammensværgelse?

Følgende punkt er også uhyre sigende:

- "At forgifte sindene, ved negative teorier, ødelægge nervesystemet ved
stadig larm og svække legemet ved indpodning af forskellige sygdomme".

Sammenblandingen af sindets og kroppens sundhed med politik er jo også
typisk for tiden, med dens forestillinger om racerenhed og så
videre. Vi får også lige hele industrialiseringen forklaret.

Disse protokollers idealsamfund er et totalitært samfund, det turde være
indlysende. Jeg aner ikke hvem der har skrevet dem, og kan heller ikke se at
det betyder noget. Hvordan mkan man tage sådan noget alvorligt?

MVH

Peter

FUT: news:dk.videnskab.historie

Fra : Corax

Dato : 14-07-01 11:10

P.N. skrev:

> fra tid til anden dukker der individer op der hævder at zions vise
> protokoller er fup.

Forkert. Der er ikke tale om en "påstand der dukker op fra tiden til anden"
men anerkendt fakta. Du kan så vælge at være uenig med de fleste andre i
verden, ud over nogle få andre tåbelige antisemitter. Det er dit valg.

> Da det i vores tidsalder er tabu at krtisere jødedommen og deres partner
> frimurerne.

De færreste frimurere ser ud til at have noget som helt at gøre med
zionister og jøder. F.eks. er de fleste danske frimurergrupper da vis
kristne. Ville frimurerne heller ikke optage dig eller hvad? Nåja, så MÅ de
vil være onde jødeelskere.

> Bliver protokollerne sumarisk affærdiget som svindel.

Ja, fordi de så tydeligt er det! Den der regn med, at "når noget lyder for
godt til at være sandt, så er det det nok ikke sandt" - den gælder altså
også ofte når man leder efter beviser for ens fordomme. Hvis man finder et
"bevis" der 100% procent bekræfter ens fordomme, så er det som oftest en
forfalskning fremstillet af folk med interesse i sagen. Jeg er ked af at
sige det, men verden ER ikke sort og hvid, og derfor vil man aldrig kunne få
sine fordomme bekræftet 100%.

> [...]
> nøglepositioner i samfundet, derfra sørger de for at deres lille gruppe
> bliver tilgodeset i stedet for samfundet. Vi opfatter dette som moralsk

Jeg tror at det ligger til de fleste grupper at de passer på deres egne. Om
så disse grupper er en familie, eller en eller anden form for minoritet. Har
du læst adfærdspsykologi? Folk KAN simpelthen ikke rigtigt forholde sig til
større grupper.
Jeg går ud fra, at du opfatter frimurernes humanitære arbejde som et
skalkeskjul for at dække over deres onde hensigter? Lol. Som jeg ser det,
virker det nærmere som om du er lidt misundelig over, at der aldrig er nogen
der har gidet at give dig den hjælp, som du mener andre åbenbart får.

> Men hvor er beviset for dette ?. Et af de få beviser for dette, er Zions
> vise protokoller.

Kan du da nævne andre "beviser"?

> [...]
> påstande om at protokollerne er falske.
>
> punkt 1, de er fabrikeret af det RUSSISKE POLITI, og så tilogmed det

Her er et par links mere:

http://www.igc.org/ddickerson/protocols.html
http://skepdic.com/protocols.html
http://www.holocaust-history.org/short-essays/protocols.shtml
http://www.cdn-friends-icej.ca/antiholo/protocol.html
http://www.adl.org/special_reports/protocols/protocols_intro.html
http://www.us-israel.org/jsource/anti-semitism/protocols.html

> [...]
> opretholde lov og orden.
> Hvorfor i alverden skulle de fabrikere materiale mod jøderne. Det er

Nu ER det ingen hemmelighed at russerne har haft deres egne
jødeforfølgelser. Det er ikke forfølgelsesvanvid, det er fakta.

> Ærligt talt, hvis det sådan en person der hævder at zions vise
protokoller
> er fup.

Der er som sagt ikke tale om EN person der kommer med "påstande", med et
almindeligt vedtaget faktum.

> [...]
> ses som sikreste tegn på
> at zions vise protokoller er fakta og ikke fup.

Ja, og der er mange der forsøger at bevise rigtigheden af Nostradamus'
skriverier som sande ud fra påstanden om, at "tingene jo er gået i
opfyldelse". Du tiltro da nok de der jøder betydeligt mere mangt, end hvad
fornuftigt er - hvad du sidder med, er simpelthen en vaske ægte
sammensværgelsesteori.

- Amina

Fra : Norma Jensen

Dato : 10-10-01 20:19

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity-nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> zionister og jøder. F.eks. er de fleste danske frimurergrupper da vis
> kristne. Ville frimurerne heller ikke optage dig eller hvad? Nåja, så MÅ

Hvad i alverden betyder frimurer i grunden?
Jeg erindrer engang min mor fortalte om en person i vores omgangskreds,
at han var frimurer;
men hun ville ikke fortælle mig,
hvad det betød.

Og jeg kan ikke finde det omtalt nogen steder.

Norma

Fra : Erik G Christensen

Dato : 10-10-01 20:55

Norma Jensen wrote:

> Hvad i alverden betyder frimurer i grunden?

> Og jeg kan ikke finde det omtalt nogen steder.

Google 0,15 sec

Hvorfor frimurer?

Siden tidernes morgen har mennesket spekuleret over de to store spørgsmål: "Hvorfra kommer jeg?" og "Hvortil
styrer jeg mine skridt?". Disse spørgsmål kan ikke besvares hvis vi ikke også spørger: "Hvordan?".

I det rituelle arbejde inden for frimureriet arbejdes der ikke kun med værktøj af nyere dato, men også oldtidens
mysteriesamfund er en del af logearbejdet. Vi får som enkeltindivider mulighed for at arbejde med os selv i samspil
med andre og mulighed for at vælge den vej som er i overensstemmelse med vores sind og temperament.

Vores verden er i dag blevet så uendelig lille, og informationsniveauet er blevet så højt og hurtigt, at vi ind imellem
lader vore meninger være relative i forhold til sandheden, samtidig med at vi forsøger at lægge en
verdensanskuelse for dagen.

I dette livsspil forsøger vi at finde os selv, og at finde en mening med livet. Vi ser ud i det fjerne, til gamle og til
nyopstående religioner, og vi sætter os hen i dyb meditation for at finde det guddommelige i os selv. Nogen lykkes
det for, men andre kommer i dyb ulykke.

Frimureriet lægger stor afstand til færdigpakkede løsninger og fastlåste dogmer, og stiller store krav til det
enkelte menneske om at tage ansvaret for sin egen udvikling, og det pålægger os at nære næstekærlighed.

Livet lærer os i tavshed, mens menneskene giver deres undervisning i skrift og tale; og vi har friheden til selv at
vælge vores egen størrelse som individ og vores egen formåen i livet.

Går man ind i frimureriet, går man ind i en verden af ritualer og ceremonier som er meget smukke, men som også
stiller krav til den enkelte om at deltage, studere og arbejde med ritualerne og ceremonierne.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Erna Andersen

Dato : 11-10-01 22:11

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

- en hel masse interessant.

Jeg bliver helt rørt. jeg er ikke frimurer, men forsøger at følge
samme opskrift på livet.

Hilsen Erna

Fra : Neta & Peter

Dato : 11-10-01 13:39

Frimurerne holder faktisk åbent hus i morgen, på Kulturnatten. Jeg tror nok
man skal bestille billet.

MVH

Peter

Fra : Corax

Dato : 13-10-01 21:31

Du kan jo ringe og spørge Dialogcenteret - deres næstformand er jo som
bekendt frimurer ;p

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 14-10-01 11:09

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity-nospam.dk> skrev...

> Du kan jo ringe og spørge Dialogcenteret - deres næstformand er jo som
> bekendt frimurer ;p

Det var noget af en sensation - så vidt jeg kan læse mig til, er deres
næstformand af hunkøn! Gisp!

Christina

Fra : Corax

Dato : 14-10-01 12:47

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> wrote in message
> "Corax" <ccc44406@vip.cybercity-nospam.dk> skrev...

> Det var noget af en sensation - så vidt jeg kan læse mig til, er deres
> næstformand af hunkøn! Gisp!
>

> Christina

De har ændret næstformand siden sidst? Nå, what ever - de kan nok stadig
henvise til den pågældende person.

- Corax

Fra : P.N.

Dato : 14-10-01 14:45

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity-nospam.dk> wrote in message

> [...]
> henvise til den pågældende person.
>
> - Corax
>
>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Er han nu osse hoppet af, ja det går sgu stærkt på de kanter.
MVH P.N.

Fra : samleren

Dato : 14-10-01 14:43

On Sat, 13 Oct 2001 22:30:59 +0200, "Corax"
<ccc44406@vip.cybercity-nospam.dk> wrote:

>Du kan jo ringe og spørge Dialogcenteret - deres næstformand er jo som
>bekendt frimurer ;p

Og ikke bare frimurer, men tilmed ganske højt oppe i graderne! Det
sidste jeg hørte var at han nu skulle være 8. grad - og så er han
generalsekretær for Dialogcentret, ikke næstformand.

en hilsen fra
Samleren

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-01 00:57

> [...]
> men hun ville ikke fortælle mig,
> hvad det betød.
>
> Og jeg kan ikke finde det omtalt nogen steder.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

En frimurer er en logebroder med hovedsæde på Blegdamsvej i Frimurerlogen.
Kun mænd kan være logebrødre.
Men som mange loger har de også en "sideorden" for kvinder.
Der er 10 grader. Hver grad har en optagelsesceremoni, som er en slags
happening der skal åbenbare en sandhed om livet.
Det er en filantropisk, religiøs orden af kristent tilsnit, med hang til
topstyring.
Logen skal ligne Salomos tempel, og den øverste broder er stedfortræder for
Salomo.
Dette giver den et gammeltestamenteligt tilsnit.
Jeg mener også, at man ønsker at være Tempelherrenes arvtagere.
Tempelherrene var en korsfarerorden, der blev mægtig indtil den blev ødelagt
ved at man dømte deres mester for kætteri og henrettede ham. det var på en
trolddomsanklage.
Frimurernavnet hentes i billedet af murerne der byggede Babelstårnet.
I hverdagen er det en hyggeklub med udflugter og juletræ for ældre
medborgere.

Jens

Hilsen
Jens

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 14-07-01 11:12

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er zions vise protokoller fup eller fakta ?. ... (blablabla)
> MVH P.N.

Hvem er du? Tør du ikke fremtræde med dit navn?

mvh
Poul Erik Jørgensen

Fra : /arcana

Dato : 14-07-01 15:38

"Poul Erik Jørgensen" <JR@aalborghus.dk> wrote in message

> Hvem er du? Tør du ikke fremtræde med dit navn?

PN har før offentliggjort sit navn på Usenet. Det samme gælder btw også mig
selv. (Jeg ved godt hvad han hedder, og det gør mange andre også, og jeg
har været på hans hjemmeside for at kigge på vovser).

Der kan være den overvejelse, at man ikke vil have sin mailbox fuld af spam,
ikke? Mange mennesker bruger handles på usenet, det er der ikke noget
specielt i.

/arcana

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 14-07-01 16:49

"/arcana" <mailme@youllnever.com> mælte sligt:

>Der kan være den overvejelse, at man ikke vil have sin mailbox fuld af spam,
>ikke?

For når man undlader at oplyse sit rigtige navn, så får man ikke spam?
Hvordan skulle det hænge sammen?

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : P.N.

Dato : 15-07-01 03:35

> [...]
>
> "P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvem er du? Tør du ikke fremtræde med dit navn?

jo da jeg hedder Poul Nielsen, og det er ingen hemmelighed.
men Poul Erik der er noget jeg har tænkt på, du kommer jo fra Ålborg.
er du en af disse aftensangere, ja ikke fordi jeg efterlyser din sang.
men bare af nysgerrighed.
MVH P.N.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 14-07-01 17:41

"P.N." <pip160@hotmail.com> mælte sligt:

>Er zions vise protokoller fup eller fakta ?.

>fra tid til anden dukker der individer op der hævder at zions vise
>protokoller er fup. [...]

Nej, det er ikke noget, der sker så sjældent, som du her lægger op til.
Faktisk er det et normalt universelt anerkendt historisk faktum, kun
anfægtet af antisemitter. Det er lidt som med evolutionsteorien - det er
også kun folk med aktier i en eller anden religiøs kosmogoni, der nægter
at anerkende den.

Nu forholder det sig i midlertid sådan, at protokollernes falskhed *er*
eftervist, ganske som evolutionsteorien. Det fremgår tydeligt deraf, at
de kopierer store del af den franske advokat Maurice Jolys satire over
Napoleon III ved navn "Dialgoue aux Enfers entre Machiavel et
Montesquieu" iblandet passager fra novellen "Biarritz" af Herman
Goedsche. Disse to værker udgør grundstammen i protokollerne, hvortil er
tilføjet fernis og enkelte inspirationer fra andre kilder.

>Da det i vores tidsalder er tabu at krtisere jødedommen og deres partner
>frimurerne. Bliver protokollerne sumarisk affærdiget som svindel.

Kritikken *kunne* ikke tænkes faktisk at være berettiget?

>Jøderne og frimurerne lever som grupper, som øer i samfundets hav. Det er
>vores påstand at disse opfatter sig som værende adskilt fra det omgivende
>samfund.

Det gælder vel alle religiøse samfund i en eller anden grad: Jehovas
Vidner, pinsekristne osv. Se bare de herboende muslimer - de opfatter
sig i høj grad som værende adskilt fra det omgivende samfund.

> [...]
>kravle op på nøglepositioner i samfundet, derfra sørger de for at deres
>lille gruppe bliver tilgodeset i stedet for samfundet. Vi opfatter dette

Hvordan er jøder og frimurere tilgodeset?

>Men hvor er beviset for dette ?. Et af de få beviser for dette, er Zions
>vise protokoller.

Zions vises protokoller er et skrift. Det er ikke et bevis for, at jøder
og frimurer har fået skaffet sig positiv særbehandling i samfundet. Det
er en påstand om, at de vil.

> [...]

>opgave var og er, at fange forbrydere samt at opretholde lov og orden.

Politiets hovedopgave er at fange forbrydere, ergo politiembedsmand kan
ikke foretage sig andet? Dit modargument er bare en afvisning, ikke et
argument. Embedsmænd indenfor det russiske politi fabrikerede disse
protokoller for at legitimere jødehad og -forfølgelser.

>Men lad os se lidt nærmere på den person der hævder at disse protokoller er
>usande.

Den person? Du mener den ganske historiske sagkundskab? De er så
grundigt kendt som forfalskning, at man tilmed kan slå dem op i den
største engelske encyclopædi, Encyclopaedia Britannica. Læs selv på
<http://www.britannica.com/eb/article?eu=63182&tocid=0>.

>Der er tale om en pensioneret Israelsk højesteretsdommer. Altså en person
>der er så korrupt at den sicilianske mafia [...]

Argumentum ad hominem er altid dårligt, da det beskæftiger sig med at
sætte personen og ikke argumentet i vanry. Jeg kan være nok så skidt en
person, men hvis jeg kommer med et gyldigt argument, så er det gyldigt.
Nu er tilfældet som sagt, at det ikke er en enlig israelsk
højesteretsdommer, men almen kundskab.

>jeg ved godt at disse påstande om at to grupper prøver at kontrollere
>verdens finansmarkerer lyder lidt eksotisk, [...]

Lidt?

>men jeg beder læseren bemærke at i mange verdensdele er disse tanker,
>ganske almindelige. og stort set hver mands eje, simpelthen fordi de er
>sande.

I middelalderen var folk overbevist om, at der boede en gruppe af hekse
rundt omkring i samfundet, der sammen konspirerede imod den almindelige
befolkning. Det var en udbredt opfattelse - ikke fordi det var sandt,
men fordi folk har brug for en syndebuk. Når valget står mellem en jævn
masse, der udtaler sig ud fra egne antipatier, og verdenssamfundets
historikere, der udtaler sig udfra undersøgelser og kritisk metode, så
har jeg en tendens til at stole mere på de sidstnævnte.

> [...]
>protokoller er gået i opfyldelse, hvilket kan ses som sikreste tegn på
>at zions vise protokoller er fakta og ikke fup.

At arbejderbevægelsen skulle slå igennem og at der ville blive indført
almindelig stemmeret var næppe svært at forudse i slutningen af
1800-tallet. Og som sagt er der ingen ende på de folk, der overalt vil
se opfyldelser af profetier fra Nostradamus, Bibelen osv.

Venlig hilsen,

Fra : Norma Jensen

Dato : 17-07-01 19:15

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Goedsche. Disse to værker udgør grundstammen i protokollerne, hvortil er
> tilføjet fernis og enkelte inspirationer fra andre kilder.

Hold dog op Rasmus, der tabte jeg min sandwich.
Evolutionsteorien er da ikke bevist, tværtimod, det er da lige omvendt.
Verden går fra artsrigdom mod goldhed.
Tænk på regnskoven.
Hvor mange af Darwins forunderligt mange fuglearter på Galapagos findes
endnu?

Der er sandeligt ikke noget, der er bevist.
Der er noget, der er vedtaget.

Hvad Zions protokoller angår, så aner jeg dog ingen ting.
Jeg forsøgte at slå dem op på Googles, som nogen foreslog, og kom til en
jødisk hjemmeside, der absolut ikke handlede om andet end kedsommeligheder.
Hvad er frimurerlogen i øvrigt?

Norma

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 18-07-01 14:14

[ FUT: dk.livssyn ]

"Norma Jensen" <norma__jensen@hotmail.com> writes:

> Verden går fra artsrigdom mod goldhed.

Det varierer, alt efter om forholdene favoriserer specialister eller
generalister (under stabile forhold er specialister bedst, under
ustabile forhold er generalister bedst).

Fra : Stefan Holm

Dato : 15-07-01 03:31

"P.N." <pip160@hotmail.com> writes:

> svar: det er uden tvivl den mest latterlige påstand der længe er set og må
> den klart siges at være et udtryk det rene forfølgesesvanvid .

Look who's talking ...
Du afviser ikke noget ved at sige, at du finder det latterligt.

> Men lad os se lidt nærmere på den person der hævder at disse protokoller er
> usande.

Du vil afvise det ved at så tvivl om én person? Det er ikke videre
holdbart, vel?

Desuden glemte du at nævne både Illuminatien og Kabalen i forbindelse
med sammensværgelsen.

FUT: dk.livssyn

--
Deponér til forsøget er betalt - det er din ret!

Fra : Neta & Peter

Dato : 15-07-01 19:01

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lige en ting til:

> Jøderne og frimurerne lever som grupper, som øer i samfundets hav. Det er
> vores påstand at disse opfatter sig som værende
> adskilt fra det omgivende samfund.

Hvad er jeres belæg for denne påstand?

I Danmark er der en uhyre lille gruppe af ortodokse jøder, der søger at
isolere sig fra det omgivende samfund - og iøvrigt også fra de øvrige, hvad
de opfatter som ugudelige jøder.

Men langt de fleste jøder lever da fuldt integreret i samfundet. Hvilket de
mange folk med jødisk baggrund der præger vores samfund som politikere,
redaktører, journalister, forskere, musikere osv. osv. da netop er beviset
på.

Så hvad har i det i? Hvad er det for nogen jøder der er tale om?

MVH

Peter

Fra : Corax

Dato : 15-07-01 19:42

> [...]
> på.
>
> Så hvad har i det i? Hvad er det for nogen jøder der er tale om?

Når man taler med sammensværgelsesteoretikere som P.N. åbenbart er, så er
den slags let at forklare. Dem der ikke holder sig for sig selv, er
tydeligvis ondskabsfulde individer, der har infiltreret det almindelige
samfund. Når der er tale om sammensværgelsesteorier, så er det almindeligt
både at beskylde folk for at leve afsondret i grupper for sig selv,
samtidigt med at de beskyldes for at forsøge at opnå ledende poster inden
for alle vigtige områder i samfundet. Jeg kan anbefale teksten
"Konspirasjonsteorier som virkelighetsforståelse" af Asbjørn Dyrendal.
Teksten kan findes her:
http://www.skepsis.no/tema/konspirasjon/virkelighet1.html

- Corax

Fra : P.N.

Dato : 16-07-01 09:53

> [...]
> både at beskylde folk for at leve afsondret i grupper for sig selv,
> samtidigt med at de beskyldes for at forsøge at opnå ledende poster inden

Det jeg påviste, var blot den dobbelthed der ligger i at man på den ene
side, beskylder undertegnede for at være paranoid.
Samtidig med i dukker op med den mest lattervækkende påstand, såsom at det
russiske politi skulle skrive en bog
med det foremål at tilsværte jøder og frimurerne til, men undskyld hvorfor
skulle de gøre det ?.
Antisemitisme skriver corax, Ja og ?, mig bekendt var antisemitisme
almindeligt udbredt omkring slutningen af 1800 tallet.
Så at skrive at det russiske politi er forfatteren, det er udtryk for det
rene skære forfølgelsesvanvid.
Paranoide individer har jo altid haft en overdreven angst for politiet. Og
hvor er så beviset for denne påstand ?.
Har det russiske politi indrømmet at de har skrevet og udgivet en bog, for
at sværte jøder og frimurere.
I må da selv kunne se at det her er for latterligt.

MVH P.N.

Fra : Corax

Dato : 16-07-01 14:54

> [...]
> russiske politi skulle skrive en bog
> med det foremål at tilsværte jøder og frimurerne til, men undskyld

Nej, din påstand var, at bogen IKKE var en forfalskning. Hvem der har skevet
den er sådan set mindre vigtig, når først det er blevet fastslået, at det er
en forfalsknig dvs. at den IKKE er skevet af jøderne. Du taler udenom.

I Encyclopaedia Britannica (
http://www.britannica.com/eb/article?eu=63182&tocid=0 ) står der følgende:

"Subsequent investigation, particularly by the Russian historian Vladimir
Burtsev, revealed that the Protocols were forgeries compounded by officials
of the Russian secret police out of the satire of Joly, a fantastic novel
(Biarritz) by Hermann Goedsche (1868), and other sources."

Hvordan er det at stå alene med en påstand, som stort set har samme
troværdighedsværdi, som påstanden om at jorden skulle være flad? Eller ALLE
andre er måske bare med i "Den store sammensværgelse"?

- Corax

Fra : P.N.

Dato : 18-07-01 23:24

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity-nospam.dk> wrote in message
news:3b52f21b$0$266> Hvordan er det at stå alene med en påstand, som stort
> [...]
ALLE
> andre er måske bare med i "Den store sammensværgelse"?

svar: Nu er det ikke fordi at jeg vil have det berømte sidste ord,
jeg har ingen ambitioner om at overbevise dig om sandheden.
Men når du stiller det sådan op, at hele verden tror på din version
og at jeg står alene tilbage med min version.

så må jeg lige tilføje at det globalt set ikke er tilfældet.
I det gamle østeuropa og sovjet er bevidstheden om at
frimurerne og jøderne via deres karteller regerer verden
hvermands eje,

I sydstaterne missipi og Alabama osv.
ved man at det var frimurerne der stod bag den Amerikanske
borgerkrig og den franske revolution.
og at jøderne ejer stort set hele den amerikanske medieindustri, elektronisk
som den trykte presse. Og ejer man medierne i verdens Navle
kan man styre masserne og den offentlige mening.
præcis som beskrevet i Zions Vise protokoller.
http://www.natvan.com/who-rules-america/
lad mig lige til sidst komme med anekdote.
Johs Aagård beskrev engang et foredrag han holdt i moskva.
Han fortalte at frimurerne til alle tider er blevet forfulgt af diktatorer
de kommunistiske som fascistiske. Da han nævnte det, blev der et voldsomt
røre
i forsamlingen, folk var rasende og de mente at Aagård da bestemt måtte være
frimurer når han kunne påstå sådan noget . var det ikke Robert kronberg
hans næstformand
der var frimurer?.

MVH P.N.

Fra : P.N.

Dato : 18-07-01 23:39

> [...]

I det gamle østeuropa og sovjet er bevidstheden om at
frimurerne og jøderne via deres karteller regerer verden

I sydstaterne Georgia og Alabama osv.
[...]

Lad mig lige til sidst komme med en anekdote.
Johs Aagård beskrev engang et foredrag han havde holdt i moskva.
Han fortalte at frimurerne til alle tider er blevet forfulgt af diktatorer
de kommunistiske såvel som fascistiske. Da han nævnte det, blev der et

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 16-07-01 01:24

P.N. wrote:
> [...]
> nøglepositioner i samfundet, derfra sørger de for at deres lille gruppe
> bliver tilgodeset i stedet for samfundet. Vi opfatter dette som moralsk

Præcist det samme kan du sige om narkoludere men med modsat fortegn.
Så har du også nogle protokoller om dem?

Er det fordi der ikke er nok jøder eller frimuere der besøger dig i dit
kolonihave hus for at drikke bajere med dig søndag formiddag, at de
ikke er med i hvad du opfatter som dit lokale samfund? ;*)

> Det er totalt latterligt.
Det er ikke et argument, men et udsagn.

> Men måske tror man osse at de danske politi fabrikerer påstande omkring
> indvandrenes kriminelle vaner .
Det er en analogi ikke et argument.

> Der er tale om en pensioneret Israelsk højesteretsdommer. Altså en person
> der er så korrupt at den sicilianske mafia ville været beæret over at få
> hende som medlem.
Det er et ad hominem angreb ikke et argument.

> En person der som medlem af den Israelske højesteret, har gjort sit for at
> legalisere simpelt tyveri.
Det er weasel words ikke et argument.

> Læg nu mærke til det !!, Igen opfatter denne gruppe sig som adskilt fra
> verden. Og handler kun til fordel deres egen gruppe, ligesom mafiaen,
> frimurerne osv.
Narkoluderne...

Hvorfor syntes du det at en gruppe lever i en adskilt verden gør dem
suspekte?

> 1. jøder må gerne bygge bosættelser på arabisk jord,
> 2. palæstinænsere har permanent byggeforbud.
Osv. og har det noget med sandhedsværdien eller forfalskningsværdien
af den skrift du kritisere?

> [...]
> bemærke at i mange verdensdele er disse tanker, ganske almindelige.
> og stort set hver mands eje, simpelthen fordi de er sande.

I USA er det meget almindeligt at folk tror på UFO'er -- en eksotisk tanke
-- derfor må det jo være korrekt.

> nemlig at mange punkterne i zions vise protokoller er gået i opfyldelse,
> hvilket kan ses som sikreste tegn på at zions vise protokoller er fakta
> og ikke fup.

Profesier kan altid fortolkes som værende gået i opfyldelse hvis man
trækker den langt nok. Se bare på nostradamus's elastik springende
tilbedere.

--
Carsten Svaneborg
http://www-theory.mpip-mainz.mpg.de