Erfaring med svinekam og and - lavtemperat~
Fra : Ole Larsen

Dato : 28-12-07 07:05

Kort for jul havde jeg et spml. ang. emnet. Jeg havde en ide om at sætte
anden ind først og senere svinekammen.

Således: Med digi termometer kontrolleredes ovnen temp. til 100 gr.
And (fyldt m. æbler og svedsker) ind i fad med boullion i bunden kl 12
(spisning planlagt til kl 18). Kammen ind tilsvarende kl 14 med sværen
nedad i boullionen. Kl 15 vendes anden. Kl 16 vendes kammen og saltes på
sværen, der også spækkes med laurbærblad og nelliker.
Kl. ca 17.30 konstateredes at centertemp var 2-3 gr højere end ønsket,
og de tages ud og ovnen (gammel, uden varmluft) sættes på 250 gr. Nået
op på 200, sættes dyrene ind igen og efter 1/2 timer er de klar.

Udsagn: Overstrømmende roser til anden og kammen var den første kam, jeg
har smagt, der ikke havde tendens til at være lidt tør og smagsløs.

Konklusion: Absolut anbefalelsesværdig metode
New Images: http://olelarsen.eu/80/index.html