stegepande til induktion
Fra : SB

Dato : 27-12-07 20:08

Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i diameter til
induktion?
synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat

Søren

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 27-12-07 22:15

On Thu, 27 Dec 2007 20:07:40 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote:

>Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i diameter til
>induktion?
>synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat
Hej Søren

Jeg kan ikke sige dig præsist hvad du skal købe men jeg har lidt
erfaring i hvad du ikke skal købe. Du skal holde dig langt væk fra
Tefal jeg har været så letsindig at købe en 24 cm Jamie Oliver pande
til induktion jeg har fået den byttet 2 gange på grund af fejl i
belægningen, nu er den 3. også færdig i belægningen, og jeg orker ikke
mere...
Gastrolux.dk har nogle gode pander, disse findes desværre ikke til
induktion endnu, jeg har dog hørt rygter om at de kommer til induktion
til foråret 2008.
Ellers vil jeg anbefale dig at tage en snak med Kunst og køkkentøj i,
tror jeg nok, bernikovgården i KBH. De ved alt hvad der er værd at
vide om stgning og pander, de har en hjemmeside www.kogk.dk jeg er dog
ikke sikker på om den er klar endnu.

/Bjarne

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-12-07 14:30

On Thu, 27 Dec 2007 22:15:03 +0100, Bjarne Holm Lorenzen
<skumle@_NO_SPAM_gmail.com> wrote:

> [...]
>til induktion jeg har fået den byttet 2 gange på grund af fejl i
>belægningen, nu er den 3. også færdig i belægningen, og jeg orker ikke

Hvad gør du ved dem?

Vi har sådan en, den er nu to år gammel - og den er stadig hel i
belægningen. Og vi bruger den da en del....

** Lars

Fra : Heidi

Dato : 27-12-07 22:35

SB wrote:
> Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i
> diameter til induktion?
> synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat

Jeg har været samme sted som dig og har stort set opgivet. Jeg savner
stadig min Gastrolux 32 cm sauterpande, som måtte foræres væk da vi fik
induktion.

Deciderede stegepander tror jeg du får svært ved at finde i større mål
end 28 cm, men jeg har i et stykke tid haft kig på en såkaldt
paellapande fra Ikea:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40087708

Jeg har et håb om at de 33 cm der står den måler, er uden håndtag, så
den har et stegemål på omkring 30 - men jeg er ikke sikker. Men det er
vist stort set den eneste pandelignende ting jeg er stødt på til
induktion, som måler mere end 28 cm - hvis det altså passer.
Men sig endelig til hvis du finder andet!

--
Heidi

Fra : SB

Dato : 27-12-07 23:45

> [...]
> måler mere end 28 cm - hvis det altså passer.
> Men sig endelig til hvis du finder andet!

Er jo lidt svært, ikke mange gider oplyse om det kan bruges på induktion
eller ej
men søger lidt mere og sender nogen flere mails ud

Søren

Fra : Max

Dato : 27-12-07 22:53

Hej Søren

> Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i
> diameter til induktion?

Du skal have fat i en fra

http://www.skeppshult.com/sv/product/

de laver støbejernspander der er noget større end 28 cm.

--
Mvh Max

Fra : SB

Dato : 27-12-07 23:50

> [...]
>
> Du skal have fat i en fra
>
> http://www.skeppshult.com/sv/product/
>
> de laver støbejernspander der er noget større end 28 cm.

hvor køber man så dem henne?

/S

Fra : Ralph

Dato : 28-12-07 00:09

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse

> hvor køber man så dem henne?

Øh, se her - fra hemmesitan

Skeppshult Gjuteri AB
Bruksgatan 1, 333 93 Skeppshult
Telefon: 0371-36 500,
Fax: 0371-36 501
E-post: info@skeppshult.com

FÖRSÄLJNING:

Pelle Lönnäng, Försäljningschef Sverige
Mobil: 070-550 79 79
E-post: pelle.lonnang@skeppshult.com

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 28-12-07 00:28

Hej Søren

> hvor køber man så dem henne?

Spørg dem :)

Men f.eks. Ellos sælger nogle af dem.

--
Mvh Max

Fra : Per, Herringe

Dato : 27-12-07 23:13

I meddelelse: _JScj.43$Xx5.31@news.get2net.dk
skrev SB bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i
> diameter til induktion?
> synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat
>
> Søren

Hej
Ikke lige hvad du spørger om, men min erfaring med induktion.
Det er vigtigt, som ved alle kogeplader, at kogezonen er af samme størrlelse
som panden.
Jeg har rigtig gode erfaringer med Eva Sole blank pande (stål?) med eller
uden mønster i bunden.
Jeg har aldrig noget der brænder fast/hænger i når jeg steger på induktion.
Måske fordi jeg får den rette temperatur og får en stegeskorpe uden
problemer.
Jeg har dårlige erfaringer med forskellige non stik-pander. Jeg synes det
lag der er på, virker som isolering og at jeg ikke får den rette temperatur.
Sikkert et spørgsmål om tilvenning, men jeg har aldrig fundet ud af at synes
om dem.

--
MVH Per, Herringe

Fra : Emil

Dato : 28-12-07 00:12

"SB" wrote:

>Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i diameter til
>induktion?
>synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat

Nej. Ikea har f.eks. denne:
<http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30101205>
Den er dog med non-stick belægning.

m.v.h. Emil

Fra : Gamle

Dato : 28-12-07 13:18

Emil wrote:

> Nej. Ikea har f.eks. denne:
> <http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30101205>
> Den er dog med non-stick belægning.

Hej.

Jeg har 2 af denne (hjemme og s-hus)
http://www.hpnielsen.dk/single_produktvisning/produkt/hard-face-stegepande-28-cm-ind/

Jeg gav 399,00 kr. på tilbud hos Kop & Kande, så dette må siges at være
billigt. Det skal være den model der er afbilledet.

De kan holde til 1500 grader, ja 1500 grader. De har en belægning som hedder
ceralux (mener jeg det er).
Har brugt dem i knap 2 år og de kan sættes tilbage i udstillingen og ingen
kan se de er brugt.
Det er de sidste pander jeg kmmer til at købe til mig selv. De holder til a
l t, stålredskaber bl.a. og intet hænger i. Skyl den under den varme hane
og den er ren.
Du vil vil ikke fortryde det SB.
Samtidig kan du hælde fra dem uden det løber ned ad siden.

Mvh.
Torben

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 28-12-07 15:28

Gamle wrote:
> Jeg har 2 af denne (hjemme og s-hus)
> http://www.hpnielsen.dk/single_produktvisning/produkt/hard-face-stegepande-28-cm-ind/

Har den plan bund?
Vi har desværre glaskeramisk komfur og har adskillige kedelige
oplevelser bl.a. med Hackman og Raadvad, der er anført som værende
anvendelige til alle varmekilder.
Problemet er, at bunden på mange af disse pander buer svagt opad,
hvilket giver dårlig kontakt på en keramisk kogeplade. Resultatet
er, at maden koges i stedet for at blive stegt. Til gengæld holder
belægningen sikkert meget længe

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Gamle

Dato : 28-12-07 15:56

Per H. Nielsen wrote:

> [...]
> hvilket giver dårlig kontakt på en keramisk kogeplade. Resultatet
> er, at maden koges i stedet for at blive stegt. Til gengæld holder

Hvis du holder en 100% plan lineal over bunden kan du lige ane lidt på
midten. Forklaringener at den derved ikke brænder maden på midten, hvilket
holder stik.
Når jeg steger f.eks. frikadeller, bliver de stegt ensartet. Jeg har aldrig
haft en bedre pande. Har prøvet Tefal, Look, Scanpan + diverse mere eller
mindre ukurante mærker.
Du skulle bare se karamellen til de brunede kartofler, mums, men hvis du
ikke passer på kan den sagtens blive for varm.

Mvh.
Torben

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 28-12-07 16:33

Gamle wrote:
> Hvis du holder en 100% plan lineal over bunden kan du lige ane lidt på
> midten. Forklaringener at den derved ikke brænder maden på midten,
> hvilket holder stik.

På vores Voss glaskeramiske komfur bevirker det desværre blot, at
komfuret skruer ned for varmen og resultatet er, at det er umuligt at
opnå en ordentlig stegetemperatur.
Jeg har nu heller aldrig været specielt begejstret for den automatiske
regulering på de plader.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : SB

Dato : 28-12-07 17:56

> [...]
> hane og den er ren.
> Du vil vil ikke fortryde det SB.
> Samtidig kan du hælde fra dem uden det løber ned ad siden.

samme problem som med de andre, den er ikke min 32 cm i diameter, og helst
36
men da sikkert en god pande ellers

Søren

Fra : Gamle

Dato : 28-12-07 18:42

SB wrote:

> samme problem som med de andre, den er ikke min 32 cm i diameter, og
> helst 36
> men da sikkert en god pande ellers

Jeg har en 32 cm pande, men problemet for mig (alm. Voss fastpladekomfur)
er, at den ikke bliver varm nok i kanten. Hvis jeg vil stege en ordentlig
gang frikadeller, kan jeg stå og omgruppere hele tiden.
Hvis jeg lader den stå og blive godt stegevarm i kanten, kan du næsten
producere trækul i midten.

Mvh.
Torben

Fra : Lotte

Dato : 29-12-07 19:50

Hej

Jeg har selv en Raadvad royal, 28 cm, som fungerer upåklageligt.

De fåes også i 30 cm. Imerco havde dem før jul på tilbud til 399kr.

Hilsen

Lott Jul

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-01-08 02:08

On Dec 27 2007, 8:07 pm, "SB" <s...@SLETTESofir.dk> wrote:
> Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i diameter til
> induktion?
> synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat

32 cm til induktion:
http://www.hwl.dk/Default.aspx?ID=2094&M=Shop&PID=12860&ProductID=1850759

32 cm og 42 cm:
http://www.hwl.dk/Default.aspx?ID=2094&M=Shop&PID=12860&ProductID=1850029

32 cm, 36 cm og 40 cm:
http://www.hwl.dk/Default.aspx?ID=2094&M=Shop&PID=12860&ProductID=1850163

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Hauge

Dato : 03-01-08 10:18

Hejsa
SB wrote:
> Kan det passe man ikke kan få en pande der er mere end 28 cm i
> diameter til induktion?
> synes jeg har søgt her og der men uden det store resultat

Ikea 365 32 cm. til 199 kr.
Bruger selv dem op til 28 cm., og de fungerer bare suverent, og jeg bruger
også induktion.
Ellers har de også en stor paella-pane (staves nok anderledes), den har jeg
dog ikke målene på, men den er stor.

Mvh Hauge