Miniovn - erfaringer?
Fra : Lou

Dato : 25-12-07 11:58

Jeg har fået en miniovn i julegave. Den kunne jeg selvfølgelig bytte, men
det gør jeg nu ikke. Jeg kan godt se nytten af den, når vi kun er to
mennesker i huset.

Den har overvarme, undervarme og kan køre med begge. I hvilke tilfælde
bruger man hvad?

Man kan vel bruge den til alt, hvad man normalt bruger den store ovn i
komfuret til. Er der nogen der har sådan et uhyre i huset og kan give lidt
tips?

Fra : Louise

Dato : 25-12-07 14:11

Lou skrev:
> [...]
>
> Man kan vel bruge den til alt, hvad man normalt bruger den store ovn i
> komfuret til. Er der nogen der har sådan et uhyre i huset og kan give lidt

I alle de år jeg boede i min studielejlighed var den eneste ovn jeg
havde en miniovn, og i den kunne jeg lave alt, hvad jeg idag laver i min
almindelige ovn.

Jeg har både stægt flæskesteg, bagt brød, lavet hasselbach.kartofler etc
i miniovnen, som også havde både under- og overvarme.
Min erfaring er bare at hvis det kun er under- eller overvarme der
bruges er det næsten umuligt at lave noget i en sådan ovn.
Min første miniovn gik i stykker, undervarmen duede ikke, og jeg kunne
intet tilberede i ovnen, men med båbe under- og overvarme er det intet
problem at bruge den som man bruger en almindelig ovn.
Det største problem er at der ikke er så stor plads, altså er det svært
at lav e mad til mange i en miniovn, men det lyder ikke tila t det er et
problem for jer.

Til hverdag kan i sagtens nøjes men at bruge miniovnen til at lave mad
i. Tilberedningstiden er den samme som i alm ovn, men er man vant til at
bruge varmluft, skal man lige omstille sig til til at lave mad uden
varmlift.

Nu, hvor jeg også har en almindelig ovn, bruger jeg primært miniovnen
til at varme små ting i, fx frosne pizza-stykker.
Desuden bruger jeg den som alternativ til min brødrister. Brødet er
hurtigere ristet, og det får varme på begge sider på samme tid.

Held og lykke med miniovnen, jeg tror såmænd nok I skal komem til at
bruge den...

Louise

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-12-07 19:19

On Tue, 25 Dec 2007 14:10:33 +0100, Louise
<louiseDOTkrarup@privatDOTdk> wrote:

>Held og lykke med miniovnen, jeg tror såmænd nok I skal komem til at
>bruge den...
>
>Louise

Det tvivler jeg på. Vi har brugt miniovn i nogle år, og været
lykkelige for den, men men, så gik den i stykker, og vi købte en
ny, men nu kan man kun få ovne med to runde varmelegemer foroven,
og to forneden, legemet i den gamle snoede sig , så det fyldte
hele fladen. Til grill duer den ikke, rister man et stykke brød,
bliver der kun en stribe på brødet som er ristet, nej nej, hvis i
kender et sted hvor man kan købe en af de gammeldags, så sig
venligst til
mvh Ebbe

Fra : Gamle

Dato : 25-12-07 19:33

Ebbe Hansen wrote:

> [...]
> bliver der kun en stribe på brødet som er ristet, nej nej, hvis i
> kender et sted hvor man kan købe en af de gammeldags, så sig

Hej.

Tefal har een: Tefal miniovn 21liter crousty koster 1299,. Inkl. Moms

Vi har lige bestilt den. Den er åbenbart ikke normal lagervare.
Men den har 4 varmelegemer foroven og 4 forneden.

Mvh.
Torben

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-12-07 19:38

On Tue, 25 Dec 2007 19:32:50 +0100, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi har lige bestilt den. Den er åbenbart ikke normal lagervare.
>Men den har 4 varmelegemer foroven og 4 forneden.

Mange tak, den vil jeg kigge på, hvis jeg kan finde en.
mvh Ebbe

Fra : Gamle

Dato : 25-12-07 19:39

Ebbe Hansen wrote:

> Mange tak, den vil jeg kigge på, hvis jeg kan finde en.
> mvh Ebbe

Ser sådan ud
http://www.tefal.dk/All+Products/Cooking+appliances/Ovens/Products/Crousty+Vap/Crousty+Vap.htm
Punkt 1 bl.a. forhandler den.