Ømhed ved gammelt knoglebrud
Fra : Morten Stud

Dato : 25-12-07 13:36

Hej i gruppen

Jeg kan ikke rigtigt finde noget om mit spørgsmål på nettet, så nu prøver
jeg her :)

Jeg brækkede underarmen for næsten 10år siden i et biluheld (lige over
håndleddet). Den blev repareret på Herlev sygehus sammen med alle mine andre
knubs. Jeg fik sat et søm "op igennem knoglen" som blev trukket ud, kort
efter gipsen var blevet pillet af.

Desværre oplever jeg ofte ømhed i armen efter "hårdt" fysisk arbejde.
Eksempelvis går det helt galt hvis jeg laver gravearbejde - så kan jeg dagen
efter næsten ikke løfte noget (hvor vægten/trækket går "på tværs af armens
længde"). I går malede jeg et lille rum, og ikke engang det kan armen
åbenbart holde til.

Er der nogen der har et bud på, hvad der "er galt" og om jeg bare skal
acceptere tingenes tilstand, eller om jeg skal konsultere lægen!?

På forhånd tak
Morten

Fra : Martin

Dato : 26-12-07 14:06

Spørg dog lægen. Det er det han er der for. Det ville jo være dumt ikke at
gøre et eller andet ved det - hvis man kan.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-12-07 16:07

> [...]

> Er der nogen der har et bud på, hvad der "er galt" og om jeg bare skal
> acceptere tingenes tilstand, eller om jeg skal konsultere lægen!?

Jeg har samme skavank - og det var bare et lille bitte brud, fuldstændigt
ukompliceret. Min læge mente noget med at få armen trænet ordentlig op, men
at det aldrig vil blive som før bruddet. Da jeg ikke er voldsomt plaget af
det, får det lov til at være.

Mvh Maria