Implantat komplet , erfaringer ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 22-12-07 21:51

Nu skal jeg have mig et nyt "gebis"..
Implantater forståes..Koster det "blege ud af øjnene" , ca de 250.000kr hos
en dansk tandlæge !
Udenlands er det meget "billigere"...Ca, de 160.000kr.

Har kigget lidt på www.avmintand.dk og på en masse andre sider omhandlende
implantater..
På avmintand.dk må der , ifølge ejeren af sitet , ikke forekomme negative
komentarer , så den kan ikke bruges til
info om implantater og erfaringer fra dem der har fået det lavet.. !
Bare reklame for udenlandske tandlæger der betaler til avmintand !

"Alle" danske tandlægesider skamroser sig selv over hvor smertefrit og
nemt det er og hvor dygtige de er i forhold til udenlandske
tandlæger..Kan heller ikke bruges til en hujende fis ! Det er de jo NØDT til
at sige med de priser de holder sig i forhold til f.eks svenske / tyske
tandlæger.

Efterlyser nogen der har PRØVET at få nye tænder komplet , enten i DK eller
i udlandet og deres dårlige / gode erfaringer..
Kan ikke finde sådan et sted på nettet. Det er en hulens masse penge at
smide ud på nye tænder hvis der er noget der går galt / garanti / kroniske
smerter bagefter , hvad ved jeg ?.
Nogen der har gjort det og som vil hjælpe os andre "stakler" med noget reel
info ?
Ville være MEGET dejligt hvis nogen ville gøre sig den ulejlighed..

Mvh.

Fra : -= JF =-

Dato : 23-12-07 00:41

Øl er godt ! skrev:
> Nu skal jeg have mig et nyt "gebis"..
> Implantater forståes..Koster det "blege ud af øjnene" , ca de 250.000kr hos
> en dansk tandlæge !

En kvart million for et nyt smil!!! No shit?
Jeg var godt klar over at det ikke var gratis - men en kvart million...
Det er da helt hal'vildt!

Jeg har hørt at man kan få et traditionelt gebis som bliver skruet fast
i kæbebenet. Jeg har ingen anelse om prisen, men alt andet lige må det
være billigere end implantater.

Af ren nysgerrighed: Hvad er der galt med den billigere løsning?

--
Mvh. John

Fra : Øl er godt !

Dato : 23-12-07 00:58

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Måske et spørgsmål om priortering ?
Ny Mazda 6 320.000 , Godt brugt BMW 530i 350.000kr osv osv....
Hvorfor kører vi ikke alle rundt i billigeste model Skoda ?
Hvorfor køber man noget der kan køre hurtigere end 120km/t som er
fartgrænsen i Danmark ?
Hvorfor købe et Omega Ur , når du kan få et ur i Bilka til 19,95kr ?
Hvorfor drikke øl , hvis du kan drikke vand ?
Hvorfor ryge , når du kan lade være ?
Unødvendigt at fortsætte

Mvh.

Fra : -= JF =-

Dato : 23-12-07 01:10

Øl er godt ! skrev:

> Måske et spørgsmål om priortering ?

Jeg tror du misforstår mig!
Jeg satte såmænd ikke spørgsmålstegn ved dit valg. Hvad du vælger at
bruge dine penge på er da din egen sag.
Jeg spurgte såmænd bare hvad der var galt med den billigere løsning, ene
og alene af nysgerrighed.

Som jeg har forstået problemet ved almindelige tandproteser, er det
noget med at overmunden sidder i en kunstig gane som gør det svært at
tale, og at undermunden sidder løst og at der kommer krummer under. De
problemer må vel forsvinde hvis både overmund og undermund bliver skruet
fast i kæben.

--
Mvh. John

Fra : Øl er godt !

Dato : 23-12-07 02:00

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Kan se nu hvad du mener..

Der er en løsning hvor man kan klikke protesen fast i både over og
undermund.
Ca. de "små 100.000kr "
De føles bestemt ikke som naturlige tænder.

Den dyre løsning .Der kan du ikke mærke forskel på dine egne tænder og de
kunstige.
Tænderne kan/skal heller ikke tages ud og renses.

Mvh.

Fra : Ulvir

Dato : 23-12-07 01:33

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i meddelelsen

> Ny Mazda 6 320.000 , Godt brugt BMW 530i 350.000kr osv osv....
> Hvorfor kører vi ikke alle rundt i billigeste model Skoda ?

Jeg har ingen bil.

> Hvorfor køber man noget der kan køre hurtigere end 120km/t som er
> fartgrænsen i Danmark ?

Min lille mc kan højst køre 130. Som er fartgrænsen her i DK. Og kører 30+
km/l.

> Hvorfor købe et Omega Ur , når du kan få et ur i Bilka til 19,95kr ?

Jeg har faktisk et Omega Seamaster ur. Arvet efter min far.

> Hvorfor drikke øl , hvis du kan drikke vand ?

Jeg er ædru alkoholiker- så svaret er indlysende.

> Hvorfor ryge , når du kan lade være ?

Jeg har fået konstateret rygerlunger- Derfor ryger jeg ikke længere.

> Unødvendigt at fortsætte

Nej vel? Ovenstående er sandt..

Fra : Øl er godt !

Dato : 23-12-07 01:47

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er ædru alkoholiker- så svaret er indlysende.

> Jeg har fået konstateret rygerlunger- Derfor ryger jeg ikke længere.

Ved ikke helt hvad jeg skal skrive , men kan se jeg absolut kun har luxus-
problemer !
Kan godt se det "tragikomiske"....
Nogen gange slår livet hårdt....Det bliver vores tur allesammen !
Minder mig om en tidligere bekendt som havde et valgsprog der hed..
" Først er livet hårdt og så dør man "... Fand`me sørgeligt...

Mvh.

Fra : Øl er godt !

Dato : 23-12-07 02:06

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i en meddelelse

> [...]
> Minder mig om en tidligere bekendt som havde et valgsprog der hed..
> " Først er livet hårdt og så dør man "... Fand`me sørgeligt...

Grunden til at det var sørgeligt var , at han sagde sætningen lige før han
døde.
Han sagde det , smilede og klemte min hånd og så var han væk med et suk...

Mvh.

Fra : Ulvir

Dato : 23-12-07 02:35

> Grunden til at det var sørgeligt var , at han sagde sætningen lige før han
> døde.
> Han sagde det , smilede og klemte min hånd og så var han væk med et suk...

Nåede han at nyde sine nye tænder?

Fra : Øl er godt !

Dato : 23-12-07 04:30

> "Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i meddelelsen

> Nåede han at nyde sine nye tænder?

Lige så morsomt som din fortælling...

Mvh..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-07 04:12

Den 22-12-07 21.51 skrev Øl er godt ! følgende:

> Nu skal jeg have mig et nyt "gebis"..
> Implantater forståes..Koster det "blege ud af øjnene" , ca de 250.000kr hos
> en dansk tandlæge !

Kan du være mere specifik om, hvad det helt nøjagtigt er, du skal have
lavet/har fået tilbud på?

Ud fra din beskrivelse lyder det som om, det må være en protese sat fast
med implantater. I så fald vil det vist koste omkring 42.000 kroner hos
http://tandrejser.dk for både over- og undermund.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : lh

Dato : 23-12-07 06:45

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Implantater er "tænder" der skrues fast i kæbeknoglen, HVER tand. Mange får
lavet det hvis de f.eks mister en tand. Nogle mennesker har så ikke nok
knogle og der må hentes knogle et andet sted fra og sættes ind først.
Hvorfor det er så dyrt ved jeg så ikke. Men for dem der har råd til det, må
det da være løsningen. Mange har bla svært ved at vænne sig fuldstændig til
en almindelig protese, og mange kan så også have svært ved at holde dem på
plads, især undermunden. Og selvom en protese kan klipses fast til skruer
også, er fyldet der stadig, den skal ud og renses og der kan komme mad op
under den. At det så er så dyrt at få lavet de forskellige ting hos
tandlægerne er så en anden sag, men som sagt, jeg kan godt forstå man vælger
implantater, hvis man kan økonomisk.

lh

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-07 12:54

Den 23-12-07 06.44 skrev lh følgende:

> Implantater er "tænder" der skrues fast i kæbeknoglen, HVER tand.

Nej implantatet indsættes i kæben, og man kan så senere skruen en "tand"
fast i implantatet. Og nej, det er ikke flueerotik, forskellen er
nemlig, at man i stedet for en enkelt tand på hver implantat kan sætte
en protese på fx tre implantater.

> Og selvom en protese kan klipses fast til skruer
> også, er fyldet der stadig, den skal ud og renses og der kan komme mad op
> under den.

Hvilket netop ikke er tilfældet, hvis man benytter implantater i stedet
for at klipse protesen fast.

Jeg skal nok skrive et lille forbehold, jeg har ikke tjek på implantater
og proteser ud over det, jeg har læst på den tidligere linkede side.
Mine implantater holder kun på én tand hver.

Fra : Ellen01

Dato : 23-12-07 02:16

On 23 Dec., 06:44, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:

> [...]
> under den. At det så er så dyrt at få lavet de forskellige ting hos
> tandlægerne er så en anden sag, men som sagt, jeg kan godt forstå man vælger

Hej
Jeg har prøvet at få en implantat.. men kun EN.. fortanden... .og jeg
har INGEN men eller smerter...jeg fik også en knogle
transplantation... da den forrige dårlige tand havde ødelagt min
knogle..
Men jeg har absolut ingen smerter MERE.... Kender en der fik lavet 5
nye implantat tænder i sverige.. Og dem har hun heller ikke problemer
med... Min er lavet i Italien.Hos en Meget dygtig tandlæge...
Mvh Ellen

Fra : Ellen01

Dato : 23-12-07 02:19

On 23 Dec., 10:16, Ellen01 <el...@e-and-l.com> wrote:

> [...]
> nye implantat tænder i sverige.. Og dem har hun heller ikke problemer
> med... Min er lavet i Italien.Hos en Meget dygtig tandlæge...

Øhh det jeg også ville sige..var at jeg også altid ville vælge den
BEDSTE løsning..som sikkert også er den dyreste.. sådan hænger det vel
altid sammen... så det kan jeg godt forstå at man gør..
MVH..

Fra : Poul-Erik Hansen

Dato : 29-12-07 12:54

Hej

Har du overvejet at henvende dig på tandlægeskolen. Opgaven lyder
overkommelig og sikkert interessant for skolens elever og faglærere.
Skolens udgangspunkt m.h.til prisen er at arbejdet udføres uden beregning,
men nogle materialer betaler man for - så måske nogle få tusinde kroner
eller mindre.
Du skal selv rette henvendelse til skolen. Din tandlæge vil sikkert selv
tjene de penge som du sparer.

Venlig hilsen og godt Nytår
Poul-Erik Hansen

Fra : -= JF =-

Dato : 29-12-07 13:49

Poul-Erik Hansen skrev:

> Har du overvejet at henvende dig på tandlægeskolen.

Jeg ville nu godt nok tænke mig om en 7-8 gange inden jeg lod en flok
lærlinge øve sig i at bore huller i mine kæber

--
Mvh. John