kan man pege på en intern ip
Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 14-07-01 10:02

Hej

Jeg har fået et pege * domæne som peger hjem på min adsl men jeg ville godt
lave det sådan at hvis man bruger web1.domæne så kommer man ind på men ene
server1 med ip 192.168.1.50 men hvis man skriver web2.domæne.dk skal man ind
på server2 med ip 192.168.1.51.
Jeg har en cisco677 router hvor jeg har lavet en nat entry der forwarder
port 80 til 192.168.1.50 og det køre også godt men kan ikke kommer over på
server2
Kan det lade sig gøre jeg bruger redhat 7.1 eller 6.2 ???

M.v.h Nicklas

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-07-01 11:03

Fra : Jesper FA

Dato : 14-07-01 11:18

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Nej og ja. web1.domæne.dk skal pege på din routers globale IP. Men du
> kan kun have een server på port 80 kørende. Til gengæld kan du bruge
> virtuel hosting (hvis du bruger apache, som følger med 7.1 og 6.2). Du
> skal definere de to virtuelle domæner hørende til de to navne ovenfor
> (som så begge skal pege på din routers eksterne IP). Men så kører de to
> domæner på samme server og ikke på to forskellige.

Hvis det skal være kan man vel lade server 2 køre på en anden port(på den
globale IP) og så på server 1 lave noget redirect.

--
Jesper

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-07-01 11:53

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

>Men så kører de to
>domæner på samme server og ikke på to forskellige.

Svjv kan apache i den slags tilfælde virke som en slags proxy til en
anden server. Dvs. at man godt kan have flere servere stående og lade
apache fordele trafikken på basis af de domæner, der kaldes.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Thor Dreier

Dato : 14-07-01 11:50

"Nicklas Uhlen" <nicklas@uhlen.dk> wrote in message
> [...]
> server2
> Kan det lade sig gøre jeg bruger redhat 7.1 eller 6.2 ???

Hvis du kører noget proxy-agtigt, som f.eks. mod_proxy
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_proxy.html ) på 192.168.1.50 kan du i
teorien godt.
Når du udefra forbinder til web2.domæne, så forbinder du i virkeligheden så
først til 192.168.1.50, som så henter siden fra 192.168.1.51.

Men er det nødvendigt at køre det på to webservere? Kan du ikke bare nøjes
med at bruge virtualhosting?

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 15-07-01 20:38

Da jeg køre et program på server2 der laver html sider kunne det være rat at
kunne få fat i den ude fra nettet og den vil belaste server1 formeget til at
jeg kan flyttet programet.

Jeg vil kigge lidt på mod_proxy og se om jeg ikke kan få det til at køre

Tak for svarene

M.v.h Nicklas