Tankforsegler
Fra : Asbjørn

Dato : 30-12-07 16:16

Så fik jeg endelig kigget lidt på den utætte tank og konstaterede at
den dryppede fra 2-3 cm samling af metalstykker, der var revnet en
smule - ved lakskade kunne jeg desuden konstatere at det måtte havde
været et problem før. Nu er tanken tømt og sat til udluftning, så den
bliver helt fri for benzindampe, men hvad er den bedste løsning...

Jeg har læst lidt frem: lodning smadrer lakken og kræver
efterbehandling, 3M skulle havde et epoxy-baseret produkt Scotch-Clad
Coating 776, der er udgået for nogle år siden og nu sælges til en ublu
pris (104 £) - sidste løsning er skibs-epoxy, jeg læste en havde brugt
til at forsegle tanken med.

Er der nogle der kender nogle af produkterne eller evt. noget bedre og
evt. har prøvet proceduren med forsegling af indersiden - skal man
f.eks. gøre noget bestemt for at der ikke løber forsegling ind de
forkerte steder?

Mvh.
Asbjørn

Honda CB450S

Fra : Armand

Dato : 01-01-08 21:57

Asbjørn skrev:
> Så fik jeg endelig kigget lidt på den utætte tank og konstaterede at
> den dryppede fra 2-3 cm samling af metalstykker, der var revnet en
> smule ...............
>
> Honda CB450S

Ahemmn!
Må man spørge til hvilken farve at 4½'eren er i?

--
Armand.

Fra : Asbjørn

Dato : 21-02-08 08:03

> Ahemmn!
> Må man spørge til hvilken farve at 4½'eren er i?
>
> --
> Armand.

Tjaa. gammel debat - 1. januar til 1. marts er lang tid

Den er farvet blå i en eller anden sjov nuance (Torben Scheel har
pillet mange timer ved cyklen før min tid...) - at dømme ud fra
undersiden ligger der under den blå farve ligger formentligt den
originale røde farve med Honda logo.

Hullet er fundet og den ødelagt lakering omkring er skrabet -
overvejer seriøst noget med at lodde hullet eller putte noget plastik
padding på og kyle noget lak på - regner ikke med at få mange klejner
for MC'en når den engang bliver skrottet og jeg er temmelig ligeglad
med om den kun kan få en stjerne på mcgalleri.dk

Har du en tank i blå?

Fra : Armand

Dato : 21-02-08 21:38

Asbjørn skrev:

> [...]
>
> Hullet er fundet og den ødelagt lakering omkring er skrabet -
> overvejer seriøst noget med at lodde hullet eller putte noget plastik

Kigger lige på'ed.

Men til den rette pris er en tank uden rust men i en anden farve vel
også en option :-/
Er det tilfældet, gør det vel så heller ikke noget at en mindre bule
skal spartles ud før den males om (deraf "den rette pris"!)
Er den en salgs-reparation kunne man måske endda nøjes med en
opspartling og et strategisk placeret klistermærke hhv. staffering :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 21-02-08 21:38