Blodigt år i trafikken
Fra : MKS - 74

Dato : 29-12-07 10:58

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-12-07 13:43

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f6cn3dtecd8m28l220tevtt7odipt3flr@4ax.com...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/12/29/100823.htm

Og for at træde lidt mere i det for MC'ernes vedkomne,
så hørte jeg forleden i radioen at de fleste dødsulykker
på 2 hjul var MC'istens egen skyld. Druk og soloulykke.
Så man kan brokke sig nok så meget over madkasserne,
men det er i egne rækker der skal luges ud først.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-12-07 13:49

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev
> Og for at træde lidt mere i det for MC'ernes vedkomne,
> så hørte jeg forleden i radioen at de fleste dødsulykker
> på 2 hjul var MC'istens egen skyld. Druk og soloulykke.

Tror du virkelig det er spor anderledes for bilister?

Det er faktisk værre, for som (uduelig) bilist klarer man sig nogenlunde.
Den slags ville ikke ende på en tohjuler - det skulle da lige være henne i
det første sving....

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-12-07 16:27

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> så hørte jeg forleden i radioen at de fleste dødsulykker
> på 2 hjul var MC'istens egen skyld. Druk og soloulykke.

- - - hvilket er hvad der for nyligt er blevet debatteret i tråden:
"dræbte motorcyklister kørte for hurtigt" startende d. 27. kl. 06:05

>Så man kan brokke sig nok så meget over madkasserne,
> men det er i egne rækker der skal luges ud først.

Jow, jow :-/
Men prøv nu lige at følg argumenterne i ovennævnte tråd også!

--
Armand

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-12-07 18:46

> - - - hvilket er hvad der for nyligt er blevet debatteret i tråden:
> "dræbte motorcyklister kørte for hurtigt" startende d. 27. kl. 06:05

Ikke for at være smart eller noget, men burde man så ikke være
så klog at man indser at man er den bløde og at man derfor burde
holde igen på gassen, hvis man ikke har et udpræget dødsønske.

> Jow, jow :-/
> Men prøv nu lige at følg argumenterne i ovennævnte tråd også!

Dem har jeg læst, men det ændrer ikke ved min mening.

Jeg gider bare ikke høre de hellige skribenter herinde der kun
har negative holdninger til alle andre end MC'ister. Vi skal alle
være her og det må man sq indse.

Fra : Armand

Dato : 30-12-07 00:59

Andersen [3650] skrev:

> Ikke for at være smart eller noget, men burde man så ikke være
> så klog at man indser at man er den bløde og at man derfor burde
> holde igen på gassen, hvis man ikke har et udpræget dødsønske.

Jo! Og dét er bl.a. også et fremført argument i nævnte tråd!

> Jeg gider bare ikke høre de hellige skribenter herinde der kun
> har negative holdninger til alle andre end MC'ister. Vi skal alle
> være her og det må man sq indse.

Når jeg henviste til forekommende tråd, var det især fordi at i løbet af
den fremstår tydeligt at det du har hørt i radioen er et sørgeligt
eksempel på HC Andersens dun der blev til døde høns - Sørgeligt fordi
det er de danske mediers pålidelighed der står for skud her!
De individuelle medier refererer i sagen tilbage til andre, og går man
tilbage til kilden, som er Rådet for større Fæ, så viser det sig at det
er et regulært dun der er kilden til alle de døde (rocker)høns:
Sat op mod dit(!) udsagn á:
"de fleste dødsulykker på 2 hjul var MC'istens egen skyld. Druk og
soloulykke."
genkender man ikke meget i RfsF's:
"at der ofte er kørt med høj hastighed. Der er overvejende tale om
vigepligtsulykker, hvor bilisterne overser motorcyklerne og eneulykker,
hvor motorcyklisten har mistet herredømmet i et sving."
Omkring dén kendsgerning føler jeg således at det langtfra er et blindt
korstog mod alle mc-skeptikere, at "bortforklare" et og andet :-|

Jeg har gennem tiden oplevet mange fordomme mod motorcykister og mange
tiltag med udspring i samme. Derfor er det min absolutte mening at man
må sprælle det bedste man kan imod de mange generaliseringer som
motorcyklister udsættes for :-|
En af mine personlige holdninger til "kendsgerningen" om at motorcykler
kører for stærkt er: Hvis en bilist ved en vigepligt først kigger til
den ene side (men overser en motorcykel) og derefter kigger til den
anden side og slutteligt, p.g.a. fejl-opfattelsen af "fri bane",
begynder at sætte igang - - - og lige i dét øjeblik bliver passeret på
tværs af den oversete motorcykel - Så vil opfattelsen være at pågældende
motorcykel MÅ have kørt helt vildt for stærkt! Forskrækkelsen over
near-hit'et forstærker dén opfattelse og ikke mindst printer den i
baghovedet på bilisten
Motorcykler BLIVER overset i trafikken, og hvis "han kørte for stærkt
-indtrykket" opstår i alle forekommende tilfælde deraf, så er der ikke
noget at sige til at motorcyklister generaliseres som tornadoer :-|

Ang. trafikanter der kører for stærkt:
Her i østjylland er det meget brugt med "mobbe"fart- målere/displays á
dem der i al uskyldighed fanger folk i at "her kunne der ligesåvel have
stået en fotovogn", og jeg må indrømme at alle de steder hvor jeg her i
byen er blevet "fanget" af en sådan (á sædvanligvis på ind/ud
-faldsvejene indenfor bygrænsen) har jeg forskrækkende nok kørt omtrent
den samme fart(overskridelse!), og det hvadenten jeg har kørt bil eller
motorcykel.
Trafikken foran mig har altid haft omtrent samme fart på - Så i
min statistik er biler og motorcykler lige store syndere omkring
fartoverskridelser indenfor bygrænsen :-|
Dét understøttes endvidere af den kendsgerning at når jeg dagligt skal
fra mit guldbryllupskvarter og ud på en af byens væsentlige ind/ud
-faldsveje, så kan det være svært at finde et hul i trafikken der
formedelst skiftes i at komme fra venstre og højre - Men det mest
irriterende er i den sidste ende når der kommer et snøvl hvis lave fart
man totalt fejlbedømmer og som man derfor forsent erkender at kunne have
nået ud foran :-| Mange genkender sikkert situationen, og fakta omkring
den er at det i grunden ikke er pågældende der er et snøvl, men resten
af trafikken der blot overskrider fartgrænsen i samme grad som de
plejer, og som man er vant til, mens snøvlet kører de 50' man må - Ergo
endnu et hug til trafikkens mer-fart i almindelighed :-|

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 30-12-07 01:58

"Armand" skrev ...

> [...]
> tiltag med udspring i samme. Derfor er det min absolutte mening at man må
> sprælle det bedste man kan imod de mange generaliseringer som

Enig.
Nu f.eks. den omtalte artikel. Det er vigtigt at holde snot for sig og skæg
for sig. Det kan godt være at mange motorcyklister kunne have reddet livet
ved at køre lidt langsommere, men det betyder jo ikke i sig selv at de var
skyld i ulykken der kostede dem livet!
Der er desværre nogen der blander dette sammen. Og så må vi jo "sprælle".

Men som motorcyklister, de bløde blandt de store i trafikken, skal vi
bestemt have for øje at det ikke kun er de skyldige det går ud over. Det er
os det går ud over, uanset skyld.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-12-07 01:49

Andersen [3650] skrev:
> Dem har jeg læst, men det ændrer ikke ved min mening.
>
> Jeg gider bare ikke høre de hellige skribenter herinde der kun
> har negative holdninger til alle andre end MC'ister. Vi skal alle
> være her og det må man sq indse.

hmmm Så fakta bider ikke rigtigt på dig...

--
Dun@nt - hellere hellig end påståelig
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-12-07 14:54

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> hmmm Så fakta bider ikke rigtigt på dig...

Jo da i høj grad. Jeg tager skam også hatten af for Armands
svar med en reel forklaring på hvad det var jeg hørte og hvad
det var jeg skulle have hørt. Det jeg mener er at der er
skribenter herinde som ikke har andet end MC'ernes "ret"
til at blæse andre trafikanter en hatfuld. Dem gir' jeg ikke
noget for. Nu er jeg typen der nødigt vil bære nag, så har en
skribent "trådt" ved siden af / mig over tæerne en gang
eller to, så går det nok. Men vedbliver man så må jeg jo
tage mine forholdsregler fremover. Jeg selv er både fodgænger,
cyklist, billist, lastbilchauffør og MC'ist og prøver virkelig
at opføre/fremføre mig på den mest objektive måde.
Det bevirker selvfølgelig at jeg godt kan finde på at kaste
med sten, selvom jeg også bor i glashus

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-12-07 17:15

Andersen [3650] skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Jo da i høj grad. Jeg tager skam også hatten af for Armands
> svar med en reel forklaring på hvad det var jeg hørte og hvad
> det var jeg skulle have hørt.

Men ændrer det ved din opfattelse? (qua det jeg tidligere postulerede)

> Det jeg mener er at der er
> skribenter herinde som ikke har andet end MC'ernes "ret"
> til at blæse andre trafikanter en hatfuld. Dem gir' jeg ikke
> noget for.

Jeg kan kun komme i tanke om een - een der giver udtryk for det du her
fremfører, for den resterende del af skribenterne, mener jeg nok at de
magter at se sagerne i en nuanceret sammenhæng. (her vil en henvisning
lig Armand's atter være på sin plads)

Motorcyklister skal i lighed med andre køre ordentligt, og med omtanke
og respekt for den øvrige trafik, herom hersker der ingen tvivl - det er
så stor en selvfølge at det i virkeligheden ikke burde være nødvendigt
at gentage det den ene gang efter den anden.

Der hvor kæden springer af for mig og givet også hovedparten af
skribenterne er, at hvis "Oluf" futter ind i en bil med 86,3 km/t så
udråbes han til fartgal selvmordskandidat, og farten (MC'isten) får
skylden i pressen... den er tynd IMO - og det tages der til genmægle
imod, ganske berettiget, men det er IMO ikke religion, hellighed eller
blot det der ligner.

--
Dun@nt

Fra : CL

Dato : 29-12-07 19:04

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> Så man kan brokke sig nok så meget over madkasserne,
> men det er i egne rækker der skal luges ud først.

Hmm tror ikke at du skal tro på alt hvad du hører.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-07 14:24

On Sat, 29 Dec 2007 10:57:45 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

Hej.

"Man skal aldrig tro en statistik med mindre man selv har været med
til at manipulere den" - Citat efter Sir Winston Churchill.

Jeg finder den verserende propaganda fra diverse "råd" særdeles
unuanceret.
Hvis man endelig vil den form for "bevisførelse" bør det sammenholdes
med antallet af indregistrerede køretøjer, køretøjstype, antal kørte
Km pr. køretøjstype, trafiktæthed på de berørte strækninger osv.
Men ak - Vi får kun den del af hyleriet der sikrer deres egen
beståelse som røvgivende organ.

Det der lukkes ud lige nu vil jeg betegne som "tågehornskoncert"
"Rådene" må jo betragte normale mennesker for at være så åndeligt
mindrebemidlede at vi ikke kan gennemskue hyleriet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 30-12-07 01:10

Steen Gruby skrev:
> [...]
> "Rådene" må jo betragte normale mennesker for at være så åndeligt
> mindrebemidlede at vi ikke kan gennemskue hyleriet.

Et paradoks fra samme genre er faldet mig for brystet i denne uge:
i Ugens løb har ældresagen(?) argumenteret for at vejnettet burde
tilpasses de ældres ringere mulighed for at kunne orientere sig!
Statistikken siger tydeligt at hver fjerde trafikale dødsoffer er over
65år, så dét foreslag kan man i en vis grad måske følge, ikke mindst ud
fra argumentet om den forventede forøgelse af seniorer p.g.a. de små
årgange og længere livstid :-/
Men så hører jeg idag fortsættelsen af ovennævnte statistik: "Halvdelen
deraf på cykel"!
Hvis man ikke kan overskue trafikbilledet fra en cykel, så kan der IMO
ikke gøres meget for at hjælpe en på vej :-|

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-07 01:29

On Sun, 30 Dec 2007 01:09:56 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>Hvis man ikke kan overskue trafikbilledet fra en cykel, så kan der IMO
>ikke gøres meget for at hjælpe en på vej :-|

Min svigerinde blev sidste år "kørt af vejen" af en modkørende bilist.
Hun tog turen i grøften i stedet for et frontalt sammenstød.
Den modkørende viste sig at være 80 år+, og havde i mørket tabt
orienteringen.
Efterfølgende kommentar fra vedkommende: Det var min sidste tur i bil.
Hvis vi skal derud før realiteterne overhaler formåen er den helt gal
- Så tror da fanden at vi har den statistik på aldrende trafikanter.

Jeg var for en måned siden ude for en lignende oplevelse.
Denne gang var det er nodkørende der havde særdeles travlt med sin
mobiltelefon.
Jeg kørte en lånebil fra mit værksted, og havde ikke lige lyst til
grøften, så jeg holdt den i rabatten.
Det var så tæt på at venstre spejl røg sig en tur, det var tæt på.
Den formastelige forsvandt fra stedet uden at stoppe.
Bare folk ville koncentrere sig om det de har gang i

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 30-12-07 17:35

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Den formastelige forsvandt fra stedet uden at stoppe.
> Bare folk ville koncentrere sig om det de har gang i

Det gjorde han/hun jo også En mobiltelefon er da "altid vigtigere"
end trafikken.

Man kunne jo gå glip af en uvæsentlig samtale med en bekendt.

Mvh
Benjamin R. Giversen.

Fra : Hekto

Dato : 30-12-07 01:51

On Sun, 30 Dec 2007 01:09:56 +0100, Armand wrote:

> Et paradoks fra samme genre er faldet mig for brystet i denne uge: i
> Ugens løb har ældresagen(?) argumenteret for at vejnettet burde
> tilpasses de ældres ringere mulighed for at kunne orientere sig!

Man skal jo holde liv i strømmen af bevillinger ... ellers 'dør' man. Om
det så er på det fornuftige eller korrekte grundlag betyder ikke noget,
da det er politikkerne der skal forstå den afsendte besked, ikke
befolkningen.

'Maskineriet' formår at holde sig selv igang, også selv om det ikke gør
nogen rigtig gavn!

Fra : MKS - 74

Dato : 01-01-08 23:19

On Sat, 29 Dec 2007 10:57:45 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>