|
| Lange forgafler. Nu i DK Fra : Jim Andersen |
Dato : 28-12-07 13:22 |
|
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47505
Ang dårligere køreegenskaber: Jeg læste i et mc-blad om en svensk mc-bygger,
der fik lovliggjort de lange forgafler i Sverige. Han havde visse ideer om
vinkler og stålstyrker osv.
Han inviterede en mc-strømer og en anden-gut-måske-fra-svensk-fdm til en
konkurrence om hvem der kunne komme hurtigst igennem en manøvrebane.
Strømeren på sin politi-mc og den anden kan jeg stadig ikke huske. Efter han
havde lammetævet dem et par gange på banen blev det lovligt med de lange
forgafler.
/jim
| |
Ole (28-12-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 28-12-07 13:30 |
| | |
Aragorn Elessar (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 30-12-07 20:25 |
| | |
Ole (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 30-12-07 20:59 |
| | |
Aragorn Elessar (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 30-12-07 21:01 |
|
Ole skrev:
> Aragorn Elessar wrote:
>> Ole skrev:
>> -klip-
>>>
>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>> forbydes.
>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>>
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
>> Gå VÆK, billede! *hulk!*
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> Aragorn.
>>
>
> Undskyld
>
> Ole Mogensen
Det er helt i orden. Det billede burde bringes til skræk og advarsel for
alle i gruppen. *vrider briller* 8o)
Venlig hilsen
Aragorn.
--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================
| |
Jesper Hedegaard (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 30-12-07 21:28 |
|
"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Aragorn Elessar wrote:
>> Ole skrev:
>> -klip-
>>>
>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>> forbydes.
>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>>
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
>> Gå VÆK, billede! *hulk!*
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> Aragorn.
>>
>
> Undskyld
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/
Jeg må beklageligvis meddele at de gamle Bimmere faktisk er lidt hotte især
i tyske custom-kredse.
Især de gamle 1-benede modeller skrues der en del om på.
Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for første gang
i sit liv
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
"J.C.Kløve" (30-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 30-12-07 22:14 |
|
Jesper Hedegaard skrev:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Aragorn Elessar wrote:
>>> Ole skrev:
>>> -klip-
>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>> forbydes.
>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for første gang
> i sit liv
>
arghh - arrgh
Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken
kunst, eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Max Andersen (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 30-12-07 23:11 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Aragorn Elessar wrote:
>>>> Ole skrev:
>>>> -klip-
>>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>>> forbydes.
>>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for
>> første gang i sit liv
>>
> arghh - arrgh
> Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
> grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken
> kunst, eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
>
Jeg får flashback til en halv Monrad&Rislund dér.... :)
Max
| |
Jesper Hedegaard (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 30-12-07 23:48 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:47780a2e$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Aragorn Elessar wrote:
>>>> Ole skrev:
>>>> -klip-
>>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>>> forbydes.
>>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for første
>> gang i sit liv
>>
> arghh - arrgh
> Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
> grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken kunst,
> eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
>
> --
> Dun@nt
> Kilo SFau s "Hvidguld"
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
>
>
Det ved jeg nu ikke rigtigt....hvis jeg nu var lidt kulturelt anlagt ku jeg
nok hurtigt remse en liste op over nyere danske kunstnere, der ka den kunst.
De har da i hvert fald fået mange penge for at gøre noget tilsvarende.
Måske man sku prøve at komme på finansloven i stedet for at arbejde
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Aragorn Elessar (31-12-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 31-12-07 09:20 |
|
J.C.Kløve skrev:
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Aragorn Elessar wrote:
>>>> Ole skrev:
>>>> -klip-
>>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>>> forbydes.
>>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for
>> første gang i sit liv
>>
> arghh - arrgh
> Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
> grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken
> kunst, eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
>
Hva' fa'en har de spastisk lammede grønlandske indlandsisskulptører nu
gjort DIG????
Venlig hilsen
Aragorn. Født på Grønland.
--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================
| |
Studo (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Studo |
Dato : 29-12-07 12:45 |
| | |
Ukendt (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-12-07 13:37 |
|
On 29 Dec 2007 11:45:21 GMT, Studo wrote:
> Vil nu nok mene at man skal tænke sig meget om inden sådan en ombygning.
> Og her tænker jeg ikke på køreegenskaber, men udseende. (evt.
> gensalgsværdi)
Nemlig, mange gange ender cyklen med at udstråle mange forskellige
"genrer", og bliver derved en øjebæ af rang. Hertil hører IMHO højthængende
motorer/stejlende stel.
> http://www.chopper-kit-usa.com/07/suzuki4.jpg
Og dette er en direkte katastrofe rent mekanisk. Forgaflen er vinklet
fremefter ved hjælp af forskellige gaffelkroner øverst/nederst. Hvis at man
vil dreje styret til siderne, så skal man samtidig løfte cyklen svarende
til at rette gaflen op til original vinkel. Ydermere svinges hjulet langt
ud til den side man drejer til, og al balance mistes/flyttes langt væk fra
centerlinie. Sansynligvis livsfarlig at køre på. :-|
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg, opdateret
26-12-2007
| |
Western (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 29-12-07 14:46 |
|
"Orla Pedersen" skrev
> Og dette er en direkte katastrofe rent mekanisk. Forgaflen er vinklet
> fremefter ved hjælp af forskellige gaffelkroner øverst/nederst. Hvis
> at man
> vil dreje styret til siderne, så skal man samtidig løfte cyklen
> svarende
> til at rette gaflen op til original vinkel. Ydermere svinges hjulet
> langt
> ud til den side man drejer til, og al balance mistes/flyttes langt væk
> fra
> centerlinie. Sansynligvis livsfarlig at køre på. :-|
Bemærk også et radikalt identitetsskift - jf. billednavnet!
--
Leif Westen
| |
Svend Augsburg (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Svend Augsburg |
Dato : 29-12-07 15:53 |
|
Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
skrev:
>On 29 Dec 2007 11:45:21 GMT, Studo wrote:
>
>> Vil nu nok mene at man skal tænke
>>sig meget om inden sådan en ombygning.
>> Og her tænker jeg ikke på
>>køreegenskaber, men udseende. (evt.
>> gensalgsværdi)
>
>Nemlig, mange gange ender cyklen med
>at udstråle mange forskellige
>"genrer", og bliver derved en øjebæ
>af rang. Hertil hører IMHO højthængende
>motorer/stejlende stel.
>
>> http://www.chopper-kit-usa.com/07/s uzuki4.jpg
>
>Og dette er en direkte katastrofe
>rent mekanisk. Forgaflen er vinklet
>fremefter ved hjælp af forskellige
>gaffelkroner øverst/nederst. Hvis at man
>vil dreje styret til siderne, så skal
>man samtidig løfte cyklen svarende
>til at rette gaflen op til original
>vinkel. Ydermere svinges hjulet langt
>ud til den side man drejer til, og al
>balance mistes/flyttes langt væk fra
>centerlinie. Sansynligvis livsfarlig
>at køre på. :-|
>
>--
>mvh
>Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/cl
>earout restdele til salg, opdateret
>26-12-2007
Nix. Kronsrørs linien flyttes nemlig udad, så efterløb bevares.
Udseende? tjah nogle synes at en Aprilia er det grimmeste andre
en Haybusa....
| |
Ukendt (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-12-07 23:15 |
|
On 29 Dec 2007 14:53:22 GMT, Svend Augsburg wrote:
> Nix. Kronsrørs linien flyttes nemlig udad, så efterløb bevares.
> Udseende? tjah nogle synes at en Aprilia er det grimmeste andre
> en Haybusa....
Jup, men kun for ligeud-kørsel Ved mindste bevægelse i styret er
geometrien komplet i skoven. :-/
For ikke at tale om hvad parallelforskydningen af efterløbet laver af
ravage.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
29-12-2007
| |
Svend Augsburg (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Svend Augsburg |
Dato : 30-12-07 17:03 |
|
Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
skrev:
>On 29 Dec 2007 14:53:22 GMT, Svend Augsburg wrote:
>
>> Nix. Kronsrørs linien flyttes nemlig udad, så efterløb
bevares.
>> Udseende? tjah nogle synes at en Aprilia er det grimmeste
andre
>> en Haybusa....
>
>Jup, men kun for ligeud-kørsel Ved mindste bevægelse i
styret er
>geometrien komplet i skoven. :-/
>
>For ikke at tale om hvad parallelforskydningen af efterløbet
laver af
>ravage.
>
>--
>mvh
>Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning,
opdateret
>29-12-2007
Det må være ligesom med Humlebien. Godt den ikke kan læse de
teoretiske udlægninger.....
Svend
| |
Ukendt (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-12-07 23:38 |
|
On 30 Dec 2007 16:02:34 GMT, Svend Augsburg wrote:
> Det må være ligesom med Humlebien. Godt den ikke kan læse de
> teoretiske udlægninger.....
Det går nu helt fint med humlebien, det var såmænd blot "modellen", der var
forkert. Idag ved man bedre.
Lange forgafler ændrer styregeometrien til det ringere, også fordi at det
ændrer vægtfordelingen mellem for og baghjul. Cyklen bliver, (ofte ved
traditionel ændring af kronrørsvinkel), letstyrende, men da grebet, på
grund af vægtfordelingen, er ringere, så kan det give et par overraskelser.
Bremseevnen forringes væsentlig, (hvilket en rundkørsel, uden for
arbejdsvinduet på min gamle arbejdsplads, stilte til skue nogle gange.) med
udskridninger til følge.
Det er lidt som at køre hækmotorbil, skodamobil såvel som Porche 911, de
styrer let, har nogenlunde acceptable køreegenskaber, meen i ukyndige
hænder er de sgu' ret tæt på livsfarlige.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
29-12-2007
| |
Harald Blaatand (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 29-12-07 18:51 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message
news:4774ea7d$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47505
>
> Ang dårligere køreegenskaber: Jeg læste i et mc-blad om en svensk
mc-bygger,
> der fik lovliggjort de lange forgafler i Sverige. Han havde visse ideer
om
> vinkler og stålstyrker osv.
>
> Han inviterede en mc-strømer og en anden-gut-måske-fra-svensk-fdm til en
> konkurrence om hvem der kunne komme hurtigst igennem en manøvrebane.
> Strømeren på sin politi-mc og den anden kan jeg stadig ikke huske. Efter
han
> havde lammetævet dem et par gange på banen blev det lovligt med de lange
> forgafler.
>
> /jim
>
>
Nu ved jeg ikke hvor lange de "gafler" er.
Jeg fik synet MC i 1987 med 6 tommer forlænget forgaffel og ca 4 grader
udlagt bro (original bro til sidevognsbrug),den styrede fint og klarede
blandt meget andet turen til Spanien og retur uden problemer .
Men spændende hvis andre ombygninger kunne gå hen og blive lovlige i DK !
Mvh
Steen
| |
Studo (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Studo |
Dato : 29-12-07 23:27 |
|
On Sat, 29 Dec 2007 13:36:11 +0100, Ole wrote:
> Nu er smag og behag jo forskellig Der er jo sikkert mange der synes
> at DIN cykel er grim.
Helt bestemt. Den er blevet bedømt til kedelig/ordinær, så hende ser jeg
ikke noget til mere
Jeg fik ikke smidt en forklaring på. Jeg tænker netop som nævnt herunder,
at helheden af cyklen(Orla), kan gå hen og blive noget miskmask. (som at
den store bimmermotor falder lidt udenfor en spinkel/nøgen chopper)
mht. køreegenskaber, tja, man ændrer på dem, men om de bliver specielt
meget farligere... tror det ikke. Der er da også mange der smider et
bredere bagdæk på. Ved godt at det ikke giver samme ubalance. Men styret
er jo ikke det vi får i yderstilling så ofte. Men venderadius på sådan en
langfætter, kan da vist mindst klares med en 3-punktsvending.
>
>
> "Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev i en meddelelse
> news:47763351$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> snip
>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle forbydes.
>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>
>> Den faldt jeg ogs over. Det er da vist den vrste. Stakkels
>> bimmermotor...
>>
>> Vil nu nok mene at man skal tnke sig meget om inden sdan en ombygning.
>> Og her tnker jeg ikke p kreegenskaber, men udseende. (evt.
>> gensalgsvrdi)
>>
>> Ovenstende samt disse:
>> http://www.ame-chopper.de/Album_Yamaha/slides/5_24_96.jpg
>> http://www.chopper-kit-usa.com/07/suzuki4.jpg
>>
>> Ville jeg ikke kaste mange sedler efter. Og jeg tror endda at de som
>> kan lide de lange forgafler vil vre enige med os. Det skal jo passe til
>> cyklens helhed.
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
| |
Max Andersen (30-12-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 30-12-07 21:22 |
| | |
|
|