afgift på Kawasaki Gpz 1000EX
Fra : Ken&Laila

Dato : 28-12-07 11:38

Hej
Er der nogle her der kan vejlede mig i at finde afgiften på min nyligt
indkøbte Kawasaki GPZ1000EX årg. 1987.
Den er fra Tyskland, jeg roder lidt rundt i de forskellige begreber, så som
værdifastsættelse,afgift,værdigrundlag.
Har hørt at man deponerer et beløb ved Skat, der efter danske plader på ,
senere får man oplyst det præsise beløb.
Altså hvad skal jeg "spytte" i afgift????????
På forhånd tak.
Hilsen Ken

Fra : Armand

Dato : 28-12-07 13:44

Ken&Laila skrev:
> [...]
> indkøbte Kawasaki GPZ1000EX årg. 1987.
> Den er fra Tyskland, jeg roder lidt rundt i de forskellige begreber, så som

Hvis du hár været derinde (vejen frem på siden er godtnok blevet mere
kringlet på det sidste) er der tre søjler med beløb: "værdi"; "afgift"
og "handelspris".
Det kræver ikke en fin-matematisk lommeregner at skelne at de tre hænger
tydeligt sammen à: Værdi + afgift = handelspris Ergo er det den
mellemste søjle med de mellemste beløb der skal focuseres på!

Der er et par hits på 1987'ere 1000RX, der begge lyder på 30.256,-kr,
(hvilket lyder højt i mine øren).
Jeg ved ikke om det er en fejl, eller om det skyldes at 1986'ere bryder
en 10-års grænse; men en 986'er er afgiftssat til lidt over det halve:
16.575,-kr.
Så det vil godt kunne betale sig at afvente det nye års komme og
derefter rette henvendelse direkte til SKAT for at forhøre dig om
beløbet på din model efter at den også runder 10 år!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-12-07 14:10

Armand wrote:

> [...]
> derefter rette henvendelse direkte til SKAT for at forhøre dig om
> beløbet på din model efter at den også runder 10 år!

Lidt mindre Glögg til dén herre

--
vh
Torben - der afventer _2008_ for at afgifte fruens NTV

Fra : flopper

Dato : 28-12-07 14:11

> [...]

> Så det vil godt kunne betale sig at afvente det nye års komme og derefter
> rette henvendelse direkte til SKAT for at forhøre dig om beløbet på din

hmmmmmmmmmmmmm regne regne regne 2007 - 1987 kras kras kras = 20 (tror jeg
nok )
> --
> Armand.

flopper

Fra : Armand

Dato : 28-12-07 14:34

flopper skrev:

> hmmmmmmmmmmmmm regne regne regne 2007 - 1987 kras kras kras = 20 (tror
> jeg nok )

*Auchh* !
Og jeg der lige benyttede udtrykket: "kræver ikke en fin-matematisk
lommeregner"

Det er sq nok ikke forskellen á 19 hhv. 20 år der gør skellet på de to
afgifts-størrelser, så det kan nok svare sig at snakke direkte med SKAT
om sagen.
Er de helt stive, er der penge at spare i at købe et stel med papirer
fra en 86'er og bygge sagerne over på

--
Armand.