En ekstra jullegave til min gamle Guzilla
Fra : Ole

Dato : 25-12-07 19:05

Nåå ja, jeg får også lidt glæde af den.

Jeg har lige bestilt den.

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=119901&pno=79586

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Tommy

Dato : 25-12-07 20:30

Hej OLe

Fedt , tillykke med den.

Tommy

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message
> Nåå ja, jeg får også lidt glæde af den.
>
> Jeg har lige bestilt den.
>
> http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=119901&pno=79586
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : tp

Dato : 25-12-07 23:22

> Jeg har lige bestilt den.
>
> http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=119901&pno=79586

Det var fandme billigt for sån en. Nå men for andre - der er rabat på
toolworld hvis man logger ind på fdm og finder linket derfra til
toolworld...

Meen jeg er ikke sikker på den går godt sammen med en større mc dog

Fra : Ole

Dato : 26-12-07 08:39

tp wrote:

> [...]
> toolworld...
>
> Meen jeg er ikke sikker på den går godt sammen med en større mc dog

Guzzien vejer 240 kg, så det er nok passende.

Forøvrigt samme lift de har på nettorvet, til 2995-

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : tp

Dato : 26-12-07 10:00

> Guzzien vejer 240 kg, så det er nok passende.

de tager alle 4-500 kg, det var mere størrelsen jeg tænkte på. Der er nogle
af de små lifte der sælges der er mere CBR400 eller suzuki egnede, omvendt
er de rigtigt store lifte desværre også rigtigt dyre -/

Mvh TP
Sakselift model jævn stor

Fra : Ole

Dato : 26-12-07 12:15

tp wrote:

> [...]
> nogle af de små lifte der sælges der er mere CBR400 eller suzuki egnede,
> omvendt er de rigtigt store lifte desværre også rigtigt dyre -/

Jeg har bla. valgt den pga. størrelsen, min garage
er ikke særlig stor, man kunne fristes til at kalde
den lille

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : tp

Dato : 26-12-07 13:32

> Jeg har bla. valgt den pga. størrelsen, min garage
> er ikke særlig stor, man kunne fristes til at kalde
> den lille

GOOD POINT ! Og der er også hjul på så jeg. Vi har måtte droppe alle
muligheder for at få en bil ind i vores garage... Tre MCere BLEV der dog
sjovt nok plads til

Mvh TP
35kvm garage...

Fra : Ole

Dato : 26-12-07 15:48

tp wrote:

> GOOD POINT ! Og der er også hjul på så jeg. Vi har måtte droppe alle
> muligheder for at få en bil ind i vores garage... Tre MCere BLEV der
> [...]

Min er vist en 20 kvm, jeg husker da vi fik den tilbudt,
og var oppe og se på den:
Mig: Den garage er *alt* for lille til din _store_ bil.
Konen: Skal vis så vente på en større ?
Mig: Nej nej, den er fin til Guzzilla, og du har da rustgaranti
på bilen.. ik ?

(Konen har en KIA Pikanto......)

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Perminator

Dato : 27-12-07 00:18

Hej!
> [...]
> nogle af de små lifte der sælges der er mere CBR400 eller suzuki egnede,
> omvendt er de rigtigt store lifte desværre også rigtigt dyre -/

Parallelløfteren. som den viste lift er, er rigtig god til prisen, og det er
praktisk at den kan rulles rundt i et værksted med mindre plads. Pga
løfteprincippet skal der også være lidt plads til "opsvinget". Løftehøjden,
fra typisk 17 - 80 cm er også tilstrækkeligt til service på MC.

Jeg har kigget rigtig meget rundt, og bl.a. været forbi cylindriske
autolifte, fordi man kan rotere MCen i hævet position, men fandt
indbygningsarbejdet for omfattende.

Et gruppemedlem gav mig det råd at kigge efter en hydraulikcylinder fra et
lastvogns tiplad, men den tråd har jeg ikke forfulgt, fordi jeg så skulle ud
at lede efter resten af hydraulikken efterfølgende, foruden at skulle have
opsvejset bordet..

Færdige sakselifte, der kan løfte højere end fra 20 -80 cm er rigtig dyre,
dvs mere end 5K, og hvis sluthøjden på bordet ender med at være 60cm efter
nedbygning i værksted er det ikke tilstrækkeligt til at liften også kan få
en universel brug som arbejdsbord: (Plæneklipperen, motorsaven, fræseren,
traileren, skruestiksarbejde osv).
Hertil skal højden kunne varieres omkring 80 - 100 effektive cm. over gulv.

Jeg endte med at købe en brugt industri-sakselift (løftebord) med tilhørende
kraftig hydraulikstation (3x400V) og 24V styretavle, samt med en til
formålet overdimensioneret hydraulikcylinder.
Førend den er sat på plads i værkstedet fordrer det, at en smed forlænger
saksene, så hydraulikken efter nedbygning af liften i plant gulv kan hæve
bordet til 100 cm.
Desuden skal der lægges en dørkplade på 90x230 cm på, og hydraulikslangerne
skal forlænges, så hydraulikstationen kan stå i værkstedet, og evt også
bruges til andre formål.
Jeg gav 4K for det beskrevne, men førend projektet er færdigt er der sikkert
brugt 4K mere.
Til gengæld får jeg en meget universel arbejdsplads, som kan bruges til
rigtig mange forskellige opgaver, foruden pusleriet med CXén, og hvad der
ellers måtte komme op.
Der bliver lagt billeder ud, når indbygningen er i gang.

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : BoA

Dato : 27-12-07 16:04

Ole skrev:
> ................klip
>
> Forøvrigt samme lift de har på nettorvet, til 2995-
>
> Ole Mogensen
Har for nyligt købt 2 stk af samme lift. Dog i Metro til en pris
svarende til ToolWorlds.
Fandt ud af, at denne lift bliver solgt mange steder under forskellige
navne i
forskellige farver - og til priser helt op over 4.000 kr ! (sandelig
også betegnet som super tilbud osv. )
---
Bedste hilsner
fra
BoA

Fra : frølårsraketten

Dato : 27-12-07 16:48

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev
- der er rabat på
> toolworld hvis man logger ind på fdm og finder linket derfra til
> toolworld...

Det link kan jeg ikke finde på FDM's hjemmeside. Hjælp udbedes!

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : Ole

Dato : 07-01-08 15:00

tp wrote:

> [...]
> toolworld...
>
> Meen jeg er ikke sikker på den går godt sammen med en større mc dog

Modtog den i dag, ingen slinger i valsen, virker meget
stabil.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/